25. 1. 2008, 14:24 | Vir: Playboy

5 bark za Playboyeve žepe

PR

»Mi pijemo viski v salonu pri dvajsetih vozlih, ko druge jahte zasidrane v pristanišču čakajo, da se morje umiri,« je rekel kapitan tridesetmetrske lepotice, zasidrane v genovskem pristanišču, ugnezdene med druge bleščeče barke: »Couacheve jahte so zasnovane na trupih vojaških čolnov.«

Couach 2800 long range

Fant se ni hotel prav nič postavljati, tudi takrat ne, ko je razlagal, da je sam s premčnim in krmnim propelerjem manevriral in parkiral barko v natlačen bazen genovskega sejmišča. Tako pač je. Tehnologija, ki so jo razvili za vojaško rabo, se pretaka v proizvodnjo civilnih bark. Ladjedelnica v Gujan-Metrasu na atlantski obali, nedaleč od Bordeauxa, je bila ustanovljena že leta 1897, ko so tam začeli izdelovati prve motorje, namenjene posebej navtični rabi. Guy Couach se je 1962. leta odločil, da se bo specializiral za proizvodnjo bark iz kompozitnih materialov. Čez osem let so naredili barko iz aramata, materiala, ki je temeljil na kevlarju, kar je bil prvenec v navtični industriji. V formuli 1 so bili dirkalniki takrat še iz aluminija …

Pri Couachu sicer izdelujejo barke serijsko od 16 metrov pa vse tja do 36 metrov, vendar cenika nimajo. Individualizem je pri njih napisan z velikim I – dobite (skoraj) vse, kar si zaželite. Motorji, na primer, lahko imajo v 2800 long range, ki smo jo občudovali, od 12 do 16 valjev in od 1500 do 2400 konjskih moči. Pozor, preden s to barko obiščete katero od jadranskih črpalk! Prej jih pokličite in preverite, ali sploh imajo dovolj velike rezervoarje. Vaša lepotica bo popila 20 tisoč litrov nafte, za prhanje in kuhanje pa jo boste morali zadovoljiti še z 2000 litri vode. In potem bo težka 75 ton. Ravno prav, da potepta valove.

Na veliki ploščadi zadaj počiva pomožni čoln, za dvigovanje in spuščanje pa boste uporabili dvigalo s fly bridgea. Tam gori je za uživanje tudi džakuzi, po sproščujočem mehurčkanju pa vam bo posadka pogrnila mizo za šest pod prijetno senčko biminija. Hladna pijača in žar za sveže ribe sta v jedilnici v drugem nadstropju seveda na dosegu roke.

Če se naveličate razgleda z vrha barke, vas za prijetno večerjo čaka miza v kokpitu, dame pa lahko ob prvem hladnem vetrcu pospremite v prostran salon.

Življenje tam je lepo: na levi strani velika, v obliki črke U postavljena kotna sedežna garnitura, nasproti center za zabavo: bar. Ah ja, pa še TV in hi-fi in … Kratka stopnička loči salon od jedilnega kota za razkošno mizo in kuhinje, ugreznjene na levi. Čisto spredaj je seveda komandni pult s fotelji, ki krmarja obdržijo tudi, ko postavlja hitrostne rekorde.

V kotu je še prijetna klubska mizica za uživanje ob kakšni arhivski buteljki. V podpalubju so štiri spalnice – lastniška čez celotno širino barke, razkošna za goste v premcu in samo malo manj razkošni za goste ob vsaki strani barke. Prostori za posadko so v krmi, pred motorji, kamor so spravljeni tudi pralni stroj in vsi drugi potrebni agregati.

Koliko morate imeti na računu? Štiri milijone evrov in pol. Plus davek, seveda, plus zavarovanje, vzdrževanje, plače za posadko … Kar pripravite čeke. Od naročila do dobave bosta minili vsaj dve leti.

Azimut 40

V portoroški marini ni dovolj prostora za tridesetmetrsko jahto? Imamo rešitev! Reče se ji azimut 40 in je nov, zelo zanimiv italijanski izdelek. Azimuti so lepi, udobni in v notranjosti izdelani iz najboljših materialov. Tudi štiridesetka je taka, obenem pa ponuja veliko prostora v podpalubju in ogromen komandni mostiček. Na strehi sta zelo prostorna usnjena sedežna garnitura z mizico ter, jasno, krmarjev stol točno na sredini barke.

Mostiček je elegantno zaključen z lokom, ki nosi radar, antene in druge instrumente, ob straneh pa ima elegantno okence, ki je posnetek tistih na kabini. Dvanajst metrov in pol lahko izkoristite za sončenje v dvoje na prednji palubi ali pa za uživanje v dobri hrani ali pijači v kokpitu, ki je zaradi podaljšanega mostička prijetno senčen. Kopalna ploščad je dovolj velika, da omogoča elegantne skoke v morje, na žalost pa pri Azimutu v spodnjem delu njihove ponudbe, kamor sodi tudi štiridesetka, še ne ponujajo parkirnih senzorjev, ki jih poznamo iz avtomobilov in ki so jih prvič v navtični industriji predstavili na azimutu 68 open. No ja, bo pač treba v marini biti malo bolj pazljiv.

Pozor, azimut 40 stane 375 tisoč evrov, kar je 10 tisoč evrov več kot dva čevlja daljša dvainštiridesetka, toda za ta denar dobite več serijske opreme in modernejšo zasnovo.

Novinec je spredaj precej bolj okrogel kot drugi azimuti, to pa seveda prinese dodaten prostor v notranjosti. Lastniška kabina v premcu se razkošno razteza čez celotno širino barke, ima seveda svojo zelo zračno kopalnico, dve omari in dve klopci ob postelji. Tudi kabina za goste je prostorna, s svojo kopalnico (vhod iz hodnika) in z dvema posteljama je pripravljena za razvajanje. Salon – čista poezija.

Svetel les, izbrani materiali, kabina z veliko okni, ki osvetlijo celotno kabino, ali pa tudi ne, če zagrnete zavese, ko se vam zahoče zabave a` la Severina. Krmarjev delovni kotiček je čista poezija – vesoljska ladja v malem. In ker boste barko upravljali sami, kar povejte gostom, da se volana, ki bi lahko štrlel tudi iz armaturne plošče v bentleyju, nikar ne dotikajo. Štiridesetka je vaša igrača.

Swan 46

Labodi krepko vznemirijo vse jadralce. Tako kot porscheji ne pustijo ravnodušnih ljubiteljev bencinskih hlapov. Swan 45 je porsche boxster S, športen, nabrit, prilega se kot dobro ukrojena obleka. Swan 46 je audi S4, mišičast, ampak uglajen, razkošen, toda ne opulenten, nabit z energijo, ampak vljuden, ne sunkovit. Swan 46 je popolnoma nov, najmanjši potovalni swan. Njegov bratranec, petiništiridesetka, je namenjen sproščanju adrenalina, šestiništiridesetko pa dobite celo z dvižno kobilico in dvema krmilnima listoma namesto enega in tradicionalne fiksne kobilice.

V prvi izvedenki lahko s swanom 46 zaplujete v zaliv, če je tam vsaj 1,3 metra vode, v drugi je mora biti še meter več. Oblikovalci so lahkotnost bivanja vgradili že v zasnovo. Kokpit je prostoren, oblečen v tikovino, z dvema krmilnima kolesoma in prehodom na kopalno ploščad med njima, primeren za aktivno preživljanje prostega časa. Vitli so po želji električni, gumbki pa nameščeni ob kolesih.

Tri stopničke niže vas pod palubo najprej preseneti velik in prostoren kokpit. Na desno je kuhinja, na levo kopalnica za krmno kabino. Zadaj si lahko omislite dve kabini ali pa uporabite tisti prostor za skladišče. V salonu na levi strani kraljuje miza, na desni pa prijeten kotiček, ki je namenjen popoldanskemu uživanju ali navigatorju.

Lastniška kabina spredaj ima ob dvojnem ležišču še pisalno mizico in lastno kopalnico. Na jambor obesite 110 m2 jader in odbrzite sončnemu zahodu naproti. Če vam slučajno veter piha v krmo, razpnete še 200 m2 velik spinaker in nič več vas ne ustavi.

Koliko pa bo tale jahtica stala? Hja, pri Swanu uradnega cenika nimajo, račun izstavijo, ko jim prinesete seznam dodatnih želja. Računajte s 400 tisoč evri +. Plus seveda pomeni, da naj ima vaš bančni račun zalogo.

Pičuljan rab 830

Pod vtisom lepega laboda me je iz zasanjanosti na genovskem sejmišču potegnil lepo urejen razstavni prostor, kjer so se svetile tri moderno klasične barčice. Pičuljan marine. Ladjedelnica z Raba, ki se tako kot razkošni Couach ponaša z dolgoletno tradicijo, barke izdeluje že od leta 1936, ponuja pa tri modele: rab 720, 880 in 830. Slednja je najmlajša, prava lepotica. Moder trup in zaobljene linije se odlično ujemajo z belo kabino, radarski lok na steni pa kot da hoče reči: pazi, hitra barka.

In res, z dvema Volvovima turbodizloma, ki imata vsak 210 KM, zmore rab 830 32 vozlov. Gliser, ki se dobro znajde v razburkanem morju, trdijo mojstri in to dokazujejo s koničastim trupom in z zmogljivimi motorji. Kakovost izdelave je na resnično zavidljivem nivoju. Podrobnosti so domišljene, plastika in les se lepo dopolnjujeta in v barčici bo družinica z veseljem preživela dopust.

Na krovu, tako v kokpitu kot v premcu, je dovolj prostora za zabavo, sončenje ali prijetne večerje, pa tudi salon, čeprav majhen, v slabem vremenu zaščiti potnike in jih razvaja s potrebnim udobjem: kuhinjski blok na desni strani, miza in klopi na levi, v ospredju pa krmarjev prostor s klopjo.

Stopničke vas pripeljejo pred prostorno lastniško spalnico v premcu, odprto kabino na desni ter kopalnico na levi strani. Rab 830 blesti predvsem s ceno. Izbirate lahko kar med sedmimi kombinacijami motorjev, pripraviti pa bo treba od 99.800 evrov (za različico z enim samim bencinskim motorjem) do 114.400 evrov za izvedenko z dvema že omenjenima Volvovima agregatoma.). Dobra kombinacija!

Ekstremi

Ekstrem je couach 2800, ki stane 4,5 milijona evrov! Ne! Prosim, kako ne? Ne, dragi moji, ekstrem je gumenjak, ki stane 550 tisoč evrov! ???? Tup! (To je zvok, ki se sliši, ko padete v stol skoraj nezavestni.)

He, he, čakajte, imam še boljši ekstrem: gumenjak, ki stane 650 tisoč evrov!! Res je, tudi takšni čolni obstajajo. In očitno imajo tudi kupce. Takšne odbite barke proizvaja italijansko podjetje Punto nautico. Trenutno njihov največji čoln (zanj veljajo gornje cene) je 55-čeveljski heaven, ampak na razstavnem prostoru so že bili načrti za heaven 80!

Cene niso omenjali, ampak zlahka bo presegla milijonček. Evrov. Torej, če ste šejk Mohamed bin Nekaj in vam nafta teče z dvorišča v Dubaju, pred vašo brezkončno plantažo pa se sveti modro morje, si morate nujno omisliti takšen gumenjak, da boste lahko strašili ves svoj harem. Cenejša različica ima štiri zunanje Yamahine motorje s po 225 KM, dražja pa dva notranja yanmarja, ki zmoreta skupaj 1500 KM!! Raketa torej.

Kabina ima celo posteljo, kopalnico in premore, zajemite sapo, 45-litrski hladilnik. Še bolj vas bo presunil podatek, da za 650 tisoč evrov dobite tudi 85-litrski zunanji hladilnik, zunanjo kuhinjico in 22-litrski bojler! Tudi tikovino položijo serijsko in nekaj elektronske opreme vam dajo. To pa je vrednost za ceno!

Genova je bila polna čudovitih bark. Nobena, tudi sanjski mocchi 72 ne, pa ni zasenčila malega italijanskega proizvajalca, ki v dveh šotorčkih prodaja gumenjake za dobrega pol milijona evrov! Bravo!

  • Heaven 55

Dolžina: 16,38 m

Največja skupna moč motorjev: 1.500 KM

Cena: 650.000 EUR

Za koga je: za arabske šejke, ki se kopajo v nafti, za slovensko pomorsko policijo, da bo končno imela daljši čoln od Hrvatov, za Jamesa Bonda

  • Azimut 40

Dolžina: 12,50 m

Največja skupna moč motorjev: 760 KM

Cena: 375.000 EUR

Za koga je: za direktorje slovenskih podjetij, za Jana Plestenjaka, za urednika slovenskega Playboya, če Hef ne posodi couacha

  • Swan 46

Dolžina: 14,05 m

Skupna površina jader: 315 m2

Cena: 600.000 EUR +

Za koga je: za nekdanje dirkače, ki zdaj želijo v jadranju samo uživati, za Jureta Šterka

  • Couach 2800 long range

Dolžina: 29,34 m

Največja skupna moč motorjev: 4.800 KM

Cena: 4.500.000 EUR

Za koga je: za Michaela Schumacherja, za Hugha Hefnerja in, če bo Hef barko posodil, tudi za urednika slovenskega Playboya

  • Pičuljan rab 830

Dolžina: 9,60 m

Največja skupna moč motorjev: 480 KM

Cena: 115.000 EUR

Za koga je: za Boruta Pahorja, za Stipeta Mesiča

TEKST: Boštjan Jevšek

FOTO: Proizvajalci

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord