25. 5. 2008, 15:42 | Vir: Playboy

Bolj star, bolj nor

PR

»… usnjena jakna, rutka in motor!« Nekako tako pravi Zoran Predin. In če tako pravi Predin, potem bo že držalo.

Prodajne statistike kažejo, da gredo že nekaj časa vse bolje in bolje v promet »zreli motocikli«. Segment kupcev oziroma novopečenih motoristov raste. Vsaj tistih, ki se bližajo Abrahamu oziroma so prestopili mejo tretjega desetletja, ne glede na to, ali so se v mladosti po ulicah podili s sfriziranimi japonskimi izdelki ali pa o tem le sanjali.

V armaniju na skuter!

Nakup motorja že dolgo časa ni več omembe vreden projekt. Bistvo je le, da se zavedate, kaj je všeč očem oziroma kaj želi duša. Če vam je zgolj do učinkovitega prevoznega sredstva, potem naj vas razsvetlimo, da v zadnji petletki svet osvajajo tako imenovani maksi skuterji.

Ja, oblikovno res spominjajo na skuter, kakršnega ima vaš sin v domači garaži, toda gre za nekoliko večje in resnejše izdelke z boljšo opremo in močnejšim motorjem, katerih prostornina danes sega že vse do 600 kubičnih centimetrov. Maksi skuter pravzaprav ne more biti zgrešen nakup. Gre za zasnovo motocikla, katerega korenine še vedno segajo v zasnovo legendarne vespe, pa čeprav z njo nimajo nič skupnega.

Gre torej za uporabno mestno vozilo, ki vas brez težav skozi petkov prometni kaos izza vaše pisalne mize transportira na dogovorjeni sestanek in nazaj. Kje? Kjerkoli, lahko tudi po obvoznici, kajti tisti najsodobnejši zmorejo doseči hitrosti prek 160 km/h.

Na črnem, srebrnem ali temno modrem skuterju boste tako povsem v stilu z odprto (jet) čelado v enaki barvi, kar pomeni, da boste v Armanijevi obleki in s poslovnim kovčkom v prtljažniku v mestnem jedru videti povsem trendovsko. Pa seveda ne gre samo za videz in vtis, ki ga boste naredili, temveč tudi za živce, ki jih boste prihranili, ko vam ne bo treba pod razgreto avtomobilsko streho čakati v koloni vozil in se gladiatorsko boriti za najmanjši košček prostega parkirnega prostora.

Iz legende v garažo in naprej

Seveda pa lahko pričnete razmišljati tudi o močnejšem motociklu. Če vas bo zares prijela dvokolesna mrzlica, si boste namreč kmalu zaželeli kaj več. Torej je bolje razmišljati vnaprej. Končno so tudi možje v parlamentu zapopadli, za kaj gre, zato je zakon o opravljanju vozniškega izpita nekoliko bolj liberalen, pardon, logičen!

Bistveno bolj smiselna je tudi zakonodaja o omejitvah moči motociklov, tudi za novopečene motoriste, saj vam v tem primeru več ne prepoveduje motorja po svojih željah, temveč v njihovo dobro omejuje zgolj uporabo polne moči motocikla v letih prvega spoznavanja vožnje na dveh kolesih.

In kaj vam seže do srca? Morda katera izmed legendarnih znamk, kot sta Triumph ali Harley Davidson, ki vam od letos ponuja svojega novega V-RODA za okroglih pet milijonov tolarjev? Ali pa ste bolj ljubitelj bavarskega BMW-ja? Veliki K 1200LT bo z vsem udobjem, ki ga ponuja, pravi partner štirikolesnega lepotca iste znamke v domači garaži.

A glejte, da ne bo ostalo zgolj pri tem! Pri garaži namreč.

Za vožnjo motocikla si je treba vzeti čas, sesti na motor in se odpeljati znanemu ali pač neznanemu cilju naproti. Vožnja motorja kot način preživljanja prostega časa? Seveda! Enako kot bi lovili ribe ali igrali golf. Stvar zna biti še bolj zabavna, če to počnete v dvoje. Bodisi na enem motociklu ali vsak na svojem. Potovalni motocikli zvečine ponujajo več kot dovolj udobja dvema potnikoma – tudi dalj časa in ne samo za popoldanski krog po Sloveniji.

Ste sploh vedeli, da sodobni motorji že nekaj let ponujajo zavorne sisteme ABS, ki krepko zmanjšajo možnost padca pri zaviranju na spolzki podlagi? In ali ste vedeli, da so različice dvokolesnikov iz najvišjega cenovnega razreda že serijsko opremljene s kakovostnim avdiosistemom, ki premore tudi izmenjevalnik zgoščenk? Pa da imajo nekateri sodobni motocikli tudi vzvratno prestavo za lažje manevriranje pri parkiranju?

a vam med vožnjo pomaga centralni zavorni sistem; da je sprednji vetrobran električno pomičen; da roke grejejo električno ogrevane ročice in da ima vaša dama v zadnjem kovčku celo ogledalo z lučko, za vas pa je na istem mestu električna vtičnica za mobilni telefon ali brivski aparat? Halo?! Živite na Luni? Vse to namreč premorejo danes že povsem serijski motorji in ja, res drži, kar vam je rekel sin – tudi po vašem računalniku lahko pošljete pošto prijatelju v sosednjo pisarno. Temu rečemo e-pošta!

O.K. Šalo na stran – namenoma malce pretiravamo. Toda dejstvo je, da imeti motor danes ne pomeni več voziti v plastične aerodinamične oklepe oblečenega tulečega sakija s porezanimi izpuhi in pod mastnimi lasmi nositi zguljeno jakno s kromiranimi zakovicami na komolcih in napisom Honda na hrbtu. Ali pač tudi, saj se v velikem slogu v modo vrača retro dizajn. Sedemdeseta leta so popularnejša, kot so bila v samih sedemdesetih.

Za na cesto ali v dnevno sobo?

Eleganca, klasika in nevpadljivost. Verjemite, da boste v črni opravi iz sodobne nepremočljive kordure in kevlarja s črno integralno čelado na glavi, sedeč na novem Hondinem modelu goldwing, BMW-jevem RT 1100 ali novem Suzukijevem V-STROMU videti mnogo bolje in precej mlajše kot takrat, ko v umazanih čevljih in prekratkem telovniku izstopate iz svojega novega audija!

Ponovimo še enkrat: ne, motoristični pokoj se ne začne že pri tridesetih, in ja, tudi v zrelih letih si lahko še vedno privoščite spodobnega divjaka. Zakaj si torej ne bi kupili trenutno največje eksotike med motocikli?! Italijani so namreč že pred leti ponovno obudili k življenju legendarno MV Agusta. Ferrari je naredil pogonski agregat, pri Cagivi pa so zrisali obliko ta čas nedvomno najlepšega superšportnega motocikla.

Ob njem se prenekateremu zbiralcu pocedijo sline. Marsikateri izmed teh motociklov je končal kar na tepihu sredi dnevne sobe! Tako usodo še posebno pogosto doživijo aguste z oznako senna, ki je v omejeni seriji ugledala luč sveta v spomin na legendarnega dirkača. Vse aguste tipa F4 senna so obarvane v sivo barvo z rdečimi platišči, na boku motorja pa imajo izpisano dirkačevo ime. Seveda je na krmilu motocikla pritrjena zlata ploščica s serijsko številko, ki potrjuje avtentičnost in zbiralsko vrednost vašega primerka.

Podobna zgodba je z Ducatijem. Značilno rdeči (izjemoma tudi rumeni) veljajo za ferarrije med motocikli.

Dragi, ekskluzivni, športni ... skratka: zmagoviti. Odlikuje jih prelepa oblika in žlahten zvok dvovaljnega agregata. Komur tudi to ni dovolj prestižno, se bo ogrel za nostalgično futuristično kopijo iz 60. let, s kakršno je zmagoval legendarni Mike Hailwood.

Motor z oznako MH 900 evoluzione so prodajali zgolj po internetu in celotno kvoto razprodali, še preden je motor sploh ugledal serijsko proizvodnjo. In to v nekaj urah po objavi začetka prodaje! Kupci? Jasno: zbiratelji. Pretežno japonski in ameriški milijonarji. Omenjeni model je enako kot agusta F4 končal tudi v njujorškem muzeju sodobnih umetnosti. Motocikla sta tam stalno razstavljena kot vrhunska oblikovalska dosežka. In takšen naj bi bil tudi aprilijin moto 6,5. Gre za sorazmerno poceni motor zanimivih oblik, ki ga je zrisal legendarni oblikovalec in arhitekt Philippe Starck.

Če vam ni zgolj do kromiranih custom motociklov, pa kljub temu nočete voziti japonca, si lahko omislite ameriški klon z imenom buell. Gre za cestni motocikel supersonične oblike in zanimivih tehnoloških rešitev, ki ga ob kombinaciji z najmodernejšo opremo namenoma poganja Harleyjev dvovaljni zračno hlajeni dvojček predpotopne zasnove. Na voljo je tudi pri nas!

Še namig: najlepše se ujame s chevroletovo corvetto na domačem dvorišču. Če ste se torej zalotili pri razmišljanju o nakupu motorja, svojih želja ne potlačite kot tiste najbolj divje erotične fantazije z novo sodelavko, temveč zberite pogum! No, sodelavko pustite kar lepo pri miru, v prodajni salon z motocikli pa se lahko odpravite brez zadržkov.

Zajahajte motor po vašem okusu in z mislimi naredite krog po Istri ali Dalmaciji. Pustite si svetovati in pihati na dušo. Pustite se prepričati za testno vožnjo! In če bo kasneje motor kljub vaši strašni želji po vožnji večino časa zgolj stal v domači garaži, se ne pustite premamiti, da bi ga prodali! Kajti ko ga enkrat ne bo več pri hiši, si ga boste spet obupno želeli. Pri vseh je namreč enako: enkrat motorist – vedno motorist. Pa na rutko ne pozabite!

Zapravite vse!

Ko ste kupili drag motor in presenečeni ugotovili, da je na bančnem računu ostalo še nekaj denarja, investirajte v:

1. Varno, tiho, udobno in zračno varnostno čelado

2. Nepremočljivo jakno in hlače

3. Kakovostne škornje in rokavice

4. Potovalne kovčke ali torbe ter dežni kombinezon

5. Tečaj varne vožnje, ki vam bo morda nekoč rešil glavo

Pet naj za v dnevno sobo - cena med zbiralci

1. Muench Mamut - 16.000.000 sit

2. MV Agusta F4 Senna - 10.000.000 sit

3. Ducati 900 MH evoluzione - 8.000.000 sit

4. Indian Scout - 6.000.000 sit

5. Bimota 500 V Due - 5.000.000 sit

Pet naj motociklov - medosna razdalja - ki razvajajo sopotnice

1. Yamaha Royal Star Venture - 1705 mm

2. Honda Gold Wing - 1690 mm

3. Honda Valkyrie Interstate - 1690 mm

4. BMW K 1200 LT - 1633 mm

5. Harley Davidson Electra Glide - 1630 mm

Pet naj nad 300 km/h

1. Kawasaki Ninja ZX 12 - 311 km/h

2. Suzuki GSX 1300 Hayabusa - 309 km/h

3. Yamaha R1 - 306 km/h

4. Honda CBR 1100 XX - 301 km/h

5. Suzuki GSX 1000 R - 300 km/h

Pet naj elegantnih - število ženskih in uporabnih - pogledov na km

1. Ducati Monster - 30 -40

2. Voxan Roadster - 25-30

3. Triumph Boneville - 25-30

4. BMW R 1200 C cruiser - 15-20

5. Moto Guzzi V 11 - 5-10

Pet naj preobilnih in kromiranih - teža

1. Boss Hoss V 8 - 610 kg

2. Honda VTX 1800 - 320 kg

3. Harley Davidson Fat Boy - 320 k g

4. Suzuki VL 1500 Intruder - 299 kg

5. Harley Davidson V-ROD - 270 kg

TEKST: Gaber Keržišnik

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol