11. 4. 2011, 15:00 | Vir: Playboy

Cestni bojevnik

BRP

Can-am spyder RS roadster. Njegovo orožje: hitrost in brutalni pospeški, ki se sprožijo pri odločnem zasuku zapestja desne roke ob polno odprtem plinu. Takrat zagotovo vstopite v novo dimenzijo, v kraljestvo asfaltnega pajka.

S svojo pojavo je spyder zelo nenavaden v množici avtomobilov, motociklov in skuterjev. Tudi mi sami nismo povsem prepričani, kam bi ga vtaknili. Morda smo najbliže, če bi ga označili za motorne sani oziroma za vodni skuter, s katerim se lahko voziš po cesti.

V tem je namreč precej resnice, saj je položaj za široko, prav po moško razprtim krmilom prav takšen. Celo sedež je podoben tistim na luksuznih vodnih skuterjih. Seveda nič od tega ni naključje, sea-doo, ski-doo in tudi can-am so del iste velike kanadske družine Bombardier Recreational Prodoucts (BRP).

Poleg vozil za cesto, blatne steze, vodo in sneg BRP izdeluje celo luksuzna lahka športna letala, s katerimi se vozijo državniki in petičneži.

Motor v tem nenavadnem trikolesniku, ki od zgoraj spominja na prežečega škorpijona, ni kanadski, ampak evropski, Rotaxov. Mogočno dvovaljno 1000-kubično srce s 106 'konji' in kar 104,3 njutonmetra navora je v osnovi enako kot pri Aprilijinih šport­nih motociklih RSV mille in tuono.

Ob ožeti ročici plina zadnja guma tako nima lahkega dela, saj mora na asfalt prenesti vso moč motorja in naprej potisniti 317-kilogramsko pošast. Poleg klasičnega petstopenjskega menjalnika in dodatne vzvratne prestave ponujajo tudi samodejni robotiziran menjalnik, pri katerem brez uporabe sklopke, le s pritiskom na gumba z oznakama + in –, izberete pravo prestavo. Kako kul je to, smo preizkusili tudi sami in ugotovili, da je morda še najbliže tistemu, s čimer imajo opravka dirkači v reliju ali formuli 1, kjer le še pritiskajo na gumbe.

Edinstvena Y-oblika, ki jo sestavljata sprednji široko nasajeni par koles in zad­nje le enojno kolo, omogoča zavidljivo stabilnost. Sprednji del je med vijuganjem po serpentinah kot vkopan v asfalt in kot po tračnicah sledi ukazom voznika. Zmogljivosti, ki se lahko kosajo s športnim moto­ciklom, so rezultat divje domišljije inženirjev in oblikovalcev, ki so si najprej sploh zamislili tako nenavaden koncept vozila in najsodobnejše elektronske podpore. Računalnik namreč skrbi, da se zadnje kolo ne zavrti v prazno in da kolesa ne zdrsnejo pri vožnji skozi ovinek ali pri zaviranju.

Varnost je pri spyderju pomembna vsaj toliko kot njegov agresivni videz in zmogljivosti. Če mu lahko rečemo motocikel na treh kolesih, je to brez dvoma najvarnejši motocikel ta hip. Ne nazadnje zagotavlja izjemen občutek svobode, ko ti ­veter buta v telo, in doživljanje okolice, kot ga ne more ponuditi noben športni ­kabriolet. Edino, kar mu manjka, da bi bil enakovreden z motociklom, je nagibanje v ovinkih. Obut je v športne nizkopresečne avtomobilske gume, ki se lepijo na asfalt in zagotavljajo izjemen oprijem v ovinku.

Še eno dobro avtomobilsko lastnost ima tale spyder. Pod aerodinamičnim pokrovom na premcu se bohoti prtljažni prostor, kjer lahko varno in na suhem prepeljemo prtljago. Na svoje avanturistično popotovanje po alpskih cestah lahko tako vzamete s seboj še kaj več kot zobno ščetko in kreditno kartico. RS-S, športno izvedbo spyderja, dobite v diskretni temnosivo-črni ali drznejši, oranžno-črni barvni kombinaciji, ki poudarjata njegovo divjo naravo. Za popoln stilski videz sicer ponujajo tudi bogat seznam motoristične opreme, da boste z vašo vznemirjenja željno sopotnico potovali varno in v slogu.

Še tole: lahko ga vozite z izpitom za avto. No, čelada je vsekakor obvezna.

Tehnični podatki

Motor: 998 cm3, V-dvovaljnik, 4-taktni, tekočinsko hlajen
Največja moč (kW/KM pri 1/min): 79 kW/106 KM pri 8500 1/min
Največji navor (Nm pri 1/min): 104,3 Nm pri 6250 1/min
Menjalnik, pogon: 5-stopenjski mehanski ali 5-stopenjski samodejni, pogon na zadnje kolo
Platišča: lita aluminijasta, spredaj 14 x 5 in/zadaj 15 x 7 in
Gume: spredaj 165/65 R14, zadaj 225/50 R15
Teža (kg): 317 kg
Največja hitrost (km/h): več kot 200 km/h
Cena: od 18.500 EUR
www.ski-sea.si

TEKST Peter Kavčič   
Foto BRP

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec