5. 8. 2020, 07:22 | Vir: STA

Ponudnik ženskega perila in kopalk Lisca napoveduje slabo leto in odpuščanja

Profimedia

Skupino Lisca, ponudnico pretežno ženskega perila in kopalk lastnih blagovnih znamk, je epidemija novega koronavirusa glede na to, da do štiri petine izdelkov prodajo v maloprodaji, ki je od srede marca do srede maja na njenih ključnih trgih tako rekoč zamrla, močno prizadela. Lisca si tako obeta krizno in težavno leto, ocenjuje njeno vodstvo.
 

Generalni direktor Lisce Marko Ninčević je navedel, da je skupina Lisca ob polletju prodala za 13,8 milijona evrov izdelkov, kar je skoraj 30 odstotkov manj, kot je znašala njena primerljiva lanska prodaja. Liscina polletna prodaja je sicer lani dosegla 19,3 milijona evrov.

Skupina je hkrati ustvarila nekaj manj kot 880.000 evrov polletnega dobička iz poslovanja, pri čemer je glede na enako lansko obdobje zabeležila približno 65-odstotni padec. V prvem polletju lani je sicer ustvarila skoraj 2,45 milijona evrov dobička iz poslovanja.

Liscina spletna prodaja je letos zrasla za 150 odstotkov, s čimer pa padca prometa v maloprodaji ne bodo uspeli nadoknaditi.

Sledijo odpuščanja 

Skupina Lisca se je morala zato oz. ker zaradi sezonske naravnanosti in nadaljnje epidemiološke prizadetosti nekaterih njenih ključnih trgov navedenega prodajnega izpada do konca leta ne bo zmogla nadoknaditi, zateči tudi k odpuščanju. Sicer pa bodo, če bo prodaja skupine ob koncu leta manjša le za 30 odstotkov, s takim izidom zadovoljni, je napovedal generalni direktor.

Letos so začeli tudi poslovno prestrukturiranje, ki predvideva "pomembno zmanjšanje števila zaposlenih". Krepili bodo "spletne prodajne kanale", določen del manj dobičkonosnih maloprodajnih enot bodo zaprli. Pripravljajo se na poslovno okolje, "ki bo v prihodnjih dveh do treh letih zaostreno", in na poslovno okrevanje, je pojasnil.

Na ravni skupine, ki je imela v matični in hčerinskih družbah v osmih državah ob koncu preteklega leta približno 780 zaposlenih, so letos odpustili približno 15 odstotkov zaposlenih. Delež odpuščenih naj bi do konca leta dosegel približno petino oz. približek števila 140. Približno desetino tega naj bi doseglo odpuščanje v Sloveniji. Kjer bo možno, bodo odpuščali po t. i. mehkih metodah.

Pri zaposlovanju Lisca zadnja leta optimizira oz. zmanjšuje število zaposlenih in pri naravnem odlivu nadomešča predvsem ključni strokovni kader. V skupini Lisca, ki je za naložbe letos načrtovala več 1,3 milijona evrov, so zaradi epidemije ustavili približno polovico teh in jih bodo nadaljevali, ko bo možno.

Lisca, ki na domačem trgu proda približno petino svojih izdelkov, ima sicer v Sloveniji 27 svojih in franšiznih prodajaln, skupaj z drugimi državami jih ima 132. Dve bodo letos zaprli, novih ne bodo odpirali.

Lisca se je tudi iz delniške družbe julija preoblikovala v družbo z omejeno odgovornostjo. Kot je še pojasnil Ninčević, je to storila zaradi enotnega lastništva, poenostavljenega odločanja in zmanjšanja stroškov, ki jih je povzročalo delovanje delniške družbe.

Skupina Lisca sicer običajno približno 60-odstotkov proda na domačem in trgih nekdanje Jugoslavije, preostalo pa drugje. Med svoje zahodne strateške trge uvršča Italijo, Nemčijo, Nizozemsko in Veliko Britanijo, med vzhodne Rusijo, Češko ter zanje tradicionalno pomembne trge nekdanje Jugoslavije. Skupaj prodaja v približno 30 državah.

Skupino Lisca, ki se uvršča v modno industrijo, poleg matičnega sevniškega podjetja sestavljajo še sevniško hčerinsko podjetje Inplet, Liscino proizvodno podjetje v Srbiji ter njene prodajne hčerinske družbe v Zagrebu, Beogradu, Sarajevu, Skopju, Münchnu, Pragi in Moskvi.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord