Vrednost oglaševanja se je lani v Sloveniji občutno zmanjšala in je padla na 980 milijonov evrov

Največji padec aprila

16. 3. 2021, 07:52 | Aktualno | Vir: STA

                            Vrednost oglaševanja se je lani v Sloveniji občutno zmanjšala in je padla na 980 milijonov evrov (foto: Profimedia) Profimedia

Ker je pandemija covida-19 ohromila svet, so številni oglaševalci zategnili pasove in oklestili marketinške proračune. Bruto vrednost oglaševanja se je tako lani v Sloveniji zmanjšala za 11 odstotkov na 980 milijonov evrov. Realna neto vrednost pa je precej manjša, ocenjujejo pri tržno-raziskovalni družbi Mediana.

Pri Mediani podatke o vrednosti oglaševanja računajo na podlagi uradnih cenikov, pri čemer se ne upoštevajo popusti, dogovori pod mizo in brezplačne objave. Realne neto vrednosti oglaševanja v koronskem letu 2020 tako ne poznajo, a predvidevajo, da je bil padec še višji od omenjenih 11 odstotkov.

Sploh v prvem, spomladanskem valu je bilo videti, kot da se je pojavljanje oglasov v medijih ustavilo. Aprila 2020 so oglaševalci v slovenske medije investirali kar za polovico manj kot aprila 2019. Visok je bil padec še maja, potem pa se je oglaševanje spet povrnilo v ustaljene tirnice. Jesenski val je sicer ponovno prinesel upad oglaševanja, a je bil ta blažji kot spomladi.

Prvi trije največji oglaševalci v lanskem letu so trgovci Spar Slovenija, Mercator in Lidl Slovenija. Med deseterico največjih najdemo od trgovcev še Hofer in Engrotuš. Trgovine z živili so ena od redkih panog, ki je bolj kot ne nemoteno delovala tudi lani, komentirajo v Mediani. Telekomunikacije so druga oglaševalsko najmočnejša panoga, sledijo farmacevtska podjetja in finančne družbe.

Razdelitev v oglaševalskem kolaču ostaja skorajda enaka kot v letu prej. Še vedno močno prevladuje televizija z 82-odstotnim deležem, tisk predstavlja osem odstotkov, slovenski digitalni mediji štiri odstotke, zunanje oglaševanje in radio pa po tri odstotke. V analizo sicer niso zajeti vsi digitalni mediji in vse radijske postaje.

Na vseh televizijskih programih skupaj se je lani predvajalo skoraj 65 milijonov oglasnih sekund, kar pomeni, da bi vse oglase skupaj lahko gledali kar 49 ur na dan. To je dve uri več oglasov na dan, a vrednostno deset odstotkov manj. Oglaševalci so se bolj kot v letu prej odločali za oglaševanje na programih, ki v svojih cenikih ponujajo nižje cene, na podlagi teh podatkov sklepajo pri Mediani. Največji televizijski oglaševalci so bili trije trgovci - Spar Slovenija, Lidl Slovenija in Mercator.

Tudi v tiskanih medijih sta se tako število oglasov kot njihova velikost lani povečala, njihova bruto vrednost pa za dobrih deset odstotkov zmanjšala. Po oglaševalski plati so tiskani mediji najbolj zanimivi za finančni sektor, farmacevte, trgovce in avtomobiliste.

Na domačih spletnih straneh se je lani bruto vrednost oglaševanja zmanjšala za štiri odstotke, na šestih najbolj poslušanih radijskih postajah, vključenih v raziskavo, pa za pet odstotkov.

Na zunanjih oglaševalskih površinah, kjer najpogosteje zasledimo oglase družb, Hofer, McDonald's, Spar Slovenija, Telekom Slovenije, Porsche Slovenija, A1 Slovenija, Mercator, Generali, Petrol in Obi, se je skupna bruto vrednost oglaševanja zmanjšala za 12 odstotkov.

V oglaševalski kolač sta vključena še oglaševanje, ki ga trži podjetje Fini oglasi, in oglaševanje v kinematografih. Te medije je kriza zaradi zaprtja kinematografov, lokalov, restavracij, športnih centrov in drugih ustanov, kjer lahko najdemo njihove oglase, najbolj prizadela. Glede na preteklo leto je bila namreč izmerjena bruto vrednost oglaševanja manjša kar za polovico.