21. 7. 2010, 12:02 | Vir: Playboy

Vžgite vodne skuterje!

Proizvajalci

Vrhunska tehnologija, močni motorji in udobje, ki se kosa z luksuznimi motocikli – nova generacija super vodnih skuterjev prekaša katerokoli jadrnico in je idealna za dolga potovanja.

Prve generacije vodnih skuterjev, tako imenovani waverunners, so prinesle veliko dela za fizioterapevte in maserje, saj je dan potem vedno spremljala nadležna kombinacija bolečih mišic, vnetih živcev in še česa drugega.

Danes je povsem drugače, saj je evolucija pri oblikovanju in uporabi materialov iz vodnih skuterjev naredila udobne, varne in zabavne igrače. V boju za prevlado na trgu, ki postane najbolj napet v poletnih mesecih, dve znamki z ramo ob rami vladata valovom in vetrovom po svetu: japonska Yamaha, tradicionalni proizvajalec motociklov in glasbenih instrumentov, in Sea-Doo, znamka kanadske skupine Bombardier, ki izdeluje terenske štirikolesnike (ATV-je oziroma ­quade), motorne sani in letala.

Obe podjetji v katalogih ponujata različne modele, od najenostavnejših in cenovno ugodnih (od deset tisoč evrov) do luksuznih križark s tremi sedeži, kakršni so na primer Sea-Doojeva RXT iS 255 in GTX ­limited iS 255 in Yamahina FX crui­ser SHO in FZS, katerih cena se vzpenja do 30 tisoč evrov.

Ti vodni skuterji so idealni za potovanja, ki trajajo do pet ur (od Kopra do Pirana, nazaj do Kopra pa do Debelega rtiča …), s propelerji, ki jih upravlja centralno vodena elektronika. Moč njihovih motorjev je blizu 260 'konjev', delovna prostornina znaša skoraj 1500 kubičnih centimetrov, z lahkoto pa dosežejo hitrost 110 kilometrov na uro.

Yamaha je v razvojnem procesu modelov z vrha ponudbe predstavila prisilno polnjen motor s hladilnikom polnilnega zraka, ki ima prostornino 1812 kubičnih centimetrov, kar je največ v omenjeni kategoriji (še vedno niso razkrili moči motorja, pričakujemo pa, da ima več kot 200 'konjev'), z uporabo nanoznanosti pa je razvila tudi trup iz nanoxcela. Po besedah proizvajalca ima ta material lastnosti, ki prekašajo navadne materiale, zato se je teža trupa zmanjšala za 25 odstotkov. ­Rezultat je ugodnejše razmerje med močjo in težo, kar omogoča boljše pospeške in manjšo porabo goriva.

Tako FX cruiser kot FZS imata možnost hitre nastavitve položaja trima (možnost prednastavitve načina vožnje), in sicer za izbiro med boljšim pospeševanjem in vodljivostjo v ostrejših zavojih, krmilo, katerega višina je nastavljiva glede na različne sloge vožnje v štirih stopnjah med 55 in 35 stopinjami, in daljinski upravljalnik za blokado vžiga in zmanjšanje vrt­ljajev motorja. Ob prihodu na trg je bil to edini štiritaktni motor v kategoriji visokozmogljivih vodnih skuterjev s pogonom na običajen neosvinčeni bencin.

Sea-Doo je odgovoril z močnim protinapadom na področju elektronike, ki obljublja spremembe samega koncepta navtične plovbe. Njegova modela RXT iS 255 in GTX limited iS 255 sta prva vodna skuterja, opremljena z inteligentnim sistemom elektronskega blaženja in zaviranja, tako imenovanim icontrolom. Zavorni sistem je fantastičen.

Pri katerikoli hitrosti – znano je, da model z Rotaxovim motorjem z 255 'konji' in 1,5 litra prostornine dosega hitrosti do 120 kilometrov na uro, kar je na morju izredno veliko – lahko zavirate z levo roko, enako kot pri skuterjih. Ko pritisnete ročko, motor prevzame zavorno funkcijo. Skuter se pri tem lahko postavi skoraj na nos in dvigne gosto vodno zaveso.

Sea-Doojeva tehnologija elektronskega vzmetenja iS je pionir polnega vzmetenja pri vodnih skuterjih. Blažen je cel zgornji del (sedež, krmilo, opora za noge), hod pa znaša kar 15 centimetrov. Sami lahko nastavljate čvrstost vzmetenja, in sicer s pritiskom na gumb na levi strani izbirate med devetimi nastavitvami, ki omogočajo optimalno obnašanje na valovih. Lahko pa izberete tudi tovarniško nastavitev, pri kateri elektronska tipala narekujejo primerno kombinacijo v različnih razmerah, tudi glede na težo voznika in razmere na morju.

GTX limited iS 255 in RXT iS 255 sta opremljena tudi s sistemom icontrol, informacijskim centrom za obveščanje z 28 funkcijami, med njimi tudi z ITC (Intellegent Throttle Control) – nadzorom plovbe, ki dovoljuje nastavitve hitrosti –, s prikazom hitrosti na GPS-u, programom za začetnike (ki omogoča omejitve hitrosti) in globinomerom. Inovacije in prednosti Sea-Doojevih modelov so tako številne, da jih lahko uvrstimo v posebno kategorijo, cene, ki za 30 odstotkov presegajo Yamahine modele, pa dokazujejo, da ima tehnologija svojo vrednost.

Marcelo Brettas

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ