23. 5. 2008, 17:35 | Vir: Playboy

Za prvega slovenskega Bonda!

Bor Dobrin

Na ljubljanskih ulicah so mu namenjali zvedave poglede in se naglas spraševali – je to novi BMW Z3? Ma ne, to je nova corvetta, je modroval nekdo drug. Skoraj nihče pa ni ugotovil, da gre za Bondov avto. Kakor da bi ga že vsi pozabili. Bavarskega prestižnega roadsterja Z 8!

Avto, ki izstopa. Po svojem videzu, po svoji moči, po svoji posebnosti in seveda tudi po svoji ceni. Ponuja le dva sedeža, prtljažnik za nekajdnevni izlet, platneno streho, ki včasih tudi rahlo pušča, osemvaljni motor s 400 KM in dirkaške zmogljivosti. Manj kot 5 sekund od 0 do 100 km na uro, končna hitrost z izklopljenim omejevalnikom pri 250 km na uro je skoraj 300 km na uro, a pri tej hitrosti vam bo, kljub zaščitni mrežici, s spuščeno streho odpihnilo glavo.

Komu je torej namenjen Z8? Bondu in podobnim playboyem, kajti avto izraža največjo možno mero individualnosti. Pa ne le zaradi svoje posebne oblike, ki je obrnjena v preteklost in se bohoti s samimi majhnimi posebnostmi in unikati: od maske do zračnikov na bokih, zadnjih elegantno ozkih luči do stikal v notranjosti. Merilniki sredi armature med sedežema so nekaj posebnega, prav tako tudi volan. Če ga boste kupili, boste prvi in edini v Sloveniji, kar pa pravemu playboyu tudi nekaj pomeni, mar ne!?

Ključ boste obračali zaman, kajti tudi z zasukom do konca motor ne bo zagrgral. Ker avto večinoma prodajajo Američanom, je ob črnem stikalu nedaleč od ključavnice velik napis: »Engine start!« Ta BMW je pač tako pameten, da vam ne bo dovolil prižgati motorja, če boste pozabili pohoditi sklopko, avto pa bo v prestavi. Nos tega avtomobila je odločno preveč dragocen, da bi ga zmečkali že v garaži ali na parkirišču.

Ko pa zadoni, lahko poslušate eno najlepših avtomobilskih glasb, ki se lahko primerja le še z rezko višjimi zvoki Ferrarijevih dvanajstvaljnikov. Motor je zelo uglajen in ima – spet morda bolezen Američanov – zelo rad tudi globoko grgranje pri 2 tisoč vrtljajih v minuti, kjer vozniku ne povzroča neljubih težav s pospeševanjem ali cukanjem. Kaj bi si pa sopotnica mislila o svojem frajerju, če bi že pri 60 ali 80 km na uro dajal vtis, da ne zna dobro šofirati?!

Prava pesem se začne pri mnogo večjih hitrostih, pri katerih je Z 8 zlepljen s cestiščem. Kako tudi ne bi bil ob pnevmatikah, ki so široke skoraj toliko kot pri formuli 1, veliko dobrega pa so se pri BMW naučili s svojima modeloma M3 in M5.

Z8 ni dirkač, njegova filozofija je v tem, da ponuja dovolj moči za vsakršne vragolije, jih tudi dovoljuje in omogoča, najraje pa ima ležerno vožnjo po ovinkastih cesticah Sredozemlja. In uživanje v vonjavah narave, sončnih žarkih in lepotici na desnem sedežu!

Pravzaprav je kljub svoji vsakdanji uporabnosti nedeljski avto. Za izlete in uživanja. Za sprostitev ob pogledu na izbrane materiale in posebnosti, ki jih ponuja svojemu lastniku. Za izražanje individualnosti z najlepšim športnikom, kar so jih naredili v zadnjih letih.

Slišati je, da ga bodo kmalu nehali proizvajati. Bojda ne gre dovolj dobro v promet. Solidno v Ameriki, v Evropi pa sploh ne! Kot bi se ljudje pri nas bali biti podobni Bondu! Da nimajo denarja, ne bo držalo, kajti Z8 ne stane prav nič več od Mercedesovega SL, ki so ga v Stuttgartu pred meseci poslali na trg in jih je tudi v Sloveniji že vsaj deset.

Kot mi je dejal nekdo, ki je videl našega testnega Z 8, ob pogledu nanj pa omenil novega mercedesa SL in zamahnil z roko: »Vendarle je mercedes racionalnejši nakup!« Nisem mu ugovarjal, a roko na srce: kdo razmišlja o racionalnosti nakupa, ko je za avto pripravljen odšteti 33 milijonov tolarjev. Kdaj pa je bil 007 varčen ali preračunljiv?

Če ste torej pravi playboy in vam teh nekaj deset milijonov tolarjev ne pomeni velikega družinskega odrekanja, če ljubite hitrost, imate radi umetnost, vas vzburjajo kabrioleti ali roadsterji, potem je Z 8 narejen za vas. Prav takim so ga v Münchnu tudi namenili. Ušteli so se le pri tem, ko se jim je zdelo, da je takšnih ljudi na svetu več. V Sloveniji kupca do zdaj še niso našli!

Tehnični podatki – BMW Z8

  • Motor: V8
  • Delovna prostornina: 4941 cm3
  • Največja moč:294 kW (400 KM) pri 6600 vrt/min
  • Največji navor:500 Nm pri 3880-5000 vrt/min
  • Prenos moči:6-stopenjski ročni menjalnik, enokolutna suha sklopka, pogon na zadnji kolesi
  • Karoserija: 2 -vratni, 2-sedežni kabriolet-roadster
  • Največja moč:294 kW (400 KM) pri 6600 vrt/min
  • Mere (dolžina/širina/višina):4400 mm / 1830 mm / 1317 mm
  • Kolesa in gume spredaj/zadaj: 8j × 18 – 254/45/18, 9 × 18 – 275/40/18
  • Hitrost: 250 km/h (elektronsko omejena)
  • Pospešek od 0-100 km/h: 5,4 s
  • Cena: 33.050.746 tolarjev

TEKST: Miran Ališič

FOTO: Bor Dobrin

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord