Uvodnik: Matjaž Korošak - Kazni so višje, kazni so nižje, kazni so ...

11. 3. 2021 | Matjaž Korošak
Deli
Uvodnik: Matjaž Korošak - Kazni so višje, kazni so nižje, kazni so ...

Da so kazni za prometne prekrške vedno bile (tudi) del populizma vladajoče politike, verjetno ni treba posebej poudarjati. Seveda si sam pri sebi mislim, predvsem pa nepopravljivo upam, da je to vendarle tako pomembna tematika, da samo nabiranje političnih točk pač ne more biti ključnega pomena za hitre in nepričakovane spremembe v kaznovalni politiki.

Ne razumite napak – tudi sam pozdravljam (predlagano) znižanje kazni za prometne prekrške, saj so te, ki še veljajo resnično drakonske in daleč od primernosti za storjeni prekršek, poleg tega so tudi daleč od realnosti in globine žepov. Predvsem pa tudi ob sprejemanju trenutnih kazni nismo videli nobenega dokumenta, analize ali raziskave, ki bi dokazovali, da represija sama po sebi učinkovito izboljša razmere na cesti.

Ravno tako je stroka tudi zdaj v dvomih, ali ne bomo zgolj s popuščanjem zdaj obrnili dokaj ugodnih rezultatov. Zagotovo so ustreznejše, primernejše kazni všečen ukrep, toda zato je treba dodatno energijo vložiti v boljše delovanje sistema – v prometno vzgojo, v preventivo, v sistematično delo z mladimi, še preden sedejo za volan (ali primejo v roke krmilo motocikla) ... Minister sicer res obljublja več nadzora in preventive, toda ob tem je za dolgoročno dobre rezultate treba dvigniti kulturo vožnje.

Zavedanje torej, da je nujen pogoj za preživetje na cesti predvsem miroljubno sobivanje vseh, ki si cesto delimo. Morda se jim je ob tem izmuz­nilo le, da bi bilo verjetno smiselno tudi to, da bi nekaj denarja in energije vložili tudi v posodobitev in prenovo cest. Ampak kaj, ko je v vseh analizah glavni (in pavšalni) krivec za vse nesreče le – (neprilagojena) hitrost.

Če bo torej tako, kot je navedeno v predlogu, bi lahko za zmerno resne kazni plačevali polovico manj (kar še vedno ni malo), zato pa zakonodajalci z ministrom Vrtovcem na čelu predlagajo stoodstoten dvig kazni za uporabo telefona med vožnjo, kar je v teh digitalnih in povezanih časih seveda povsem na mestu. Predvsem pa bo zanimivo videti, kako jim bo uspelo prepričati tiste najmlajše, da je buljenje v zaslon telefona lahko smrtno nevarno tudi takrat, ko hodijo po pločniku, kaj šele, ko prečkajo cesto.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"