Se kriza bliža koncu?

23. 3. 2020 | Jure Šujica
Deli
Se kriza bliža koncu? (foto: Profimedia)
Profimedia

Večina avtomobilskih salonov po državi je že odprla svoja vrata.

Kakšna bo usoda svetovnega gospodarstva in posledično tudi avtomobilske industrije v prihodnjih mesecih ali nemara celo letih, je zaenkrat še nemogoče napovedati. Koronavirus, ki se je razvil na Kitajskem, je po tamkajšnji in bližnji okolici zajel praktično vso avtomobilsko industrijo in le redke so tovarne, ki svoje delo še naprej opravljajo nemoteno. A prav mogoče je, da se kriza vendarle počasi že bliža koncu.

V zadnjih dneh je tako iz Kitajske že mogoče spremljati informacije o tem, da se številke obolelih in umrlih počasi znižujejo in da že minevajo dnevi brez smrtnih žrtev. Posledično se zaradi zmanjšanja nevarnosti prebuja tudi kitajsko gospodarstvo. Po podatkih raziskave, ki jo je opravila kitajska zveza avtomobilskih proizvajalcev, je namreč že kar 91 odstotkov od skupno 8393 salonov, kolikor jih je včlanjenih v organizacijo, ponovno odprlo svoja vrata.

Kljub temu položaj še zdaleč ni rožnat. Čeprav se saloni odpirajo, se posledično srečujejo s pomanjkanjem novih avtomobilov. Nenazadnje stoji celotna avtomobilska proizvodnja, zaradi česar se morajo proizvajalci zanašati na stare zaloge vozil. Zato je prodaja še vedno relativno nizka, saj je v prvih 15 dneh marca dosegla le 54 odstotkov prodajnih rezultatov enakega obdobja lanskega leta.

Zgornja situacija se bo, kot kaže, vleka še vsaj kak teden. Po mnenju omenjene organizacije namreč Kitajci kljub spodbudam lokalnih oblasti, naj se vrnejo v ustaljeni življenjski ritem, še vedno ostajajo previdni pri vsakodnevnih opravilih, zaradi česar nakup avtomobila še ni ena od prioritet. A bistveno je, da se okoliščine vendarle obračajo na bolje.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja