"Star avto ima dušo"

3. 3. 2020 | Jure Šujica
Deli

V tokratni rubriki predstavljamo pevca skupine Rok N' Band, ki že s svojim videzom daje slutiti, da so mu najbolj pri srcu ameriški avtomobili izpred 60 in več let. In čeprav je to načeloma res, vseeno ostajajo izjeme.

Rok kot ljubitelj starejših avtomobilov pri novih vozilih najbolj kritizira oblikovalce in dejstvo, da so si avtomobili tako med samimi znamkami kot  znotraj ene same znamke preveč podobni. Hkrati ne mara kopice računalnikov, ki skrbijo za njihovo delovanje. Kaj bi torej najraje sam vozil, če ne bi bilo nikakršnih omejitev?

  1. Caddilac DeVille letnik 1956 Cabrio: Tovrstni avtomobili so mi bili vedno všeč. Sem namreč ljubitelj starejših avtomobilov, hkrati pa preprost moraš imeti vsaj en kabriolet. Na splošno menim, da mora biti avtomobil velik, da gre vanj čim več deklet, saj ne moreš imeti samo ene (smeh).
  2. Mercedes-Benz W100: Podobnega že imam (a izvedbo W108), gre pa za enega prvih primerkov razreda S, le da je ta nekoliko bolj prestižen. Izdelovali so ga med letoma 1964 in 1981, ko so prenehali proizvajati daljše izvedbe, ki pa mi niso najbolj pri srcu. Če bi ga namreč imel, bi potreboval še voznika. In čeprav se včasih rad pustim zapeljati, še vedno najraje sam sedem za volan.
  3. Caddilac Eldorado letnik 1959 Cabrio: Nekoliko bolj redek avtomobil,  čeprav imam prijatelja, ki si lasti enega od njih. Vendar mora biti po mojem mnenju tudi ta brez strehe. In tako kot pri DeVillu gre za to, da mi je ta model preprosto všeč že od otroštva.
  4. Bentley Continental Flying Spour: Rad imam limuzine in tudi ta avtomobil ima štiri vrata, precej manj pa so mi všeč kupeji. Nikoli mi niso bili. Nekoč sem recimo videl nekoga, ki je Mercedes-Benza CL predelal tako, da mu je dodal par vrat. In ja, bil mi je zanimiv, bil mi je všeč.
  5. Chevrolet Corvette C1: Tisto iz leta 1957 oziroma 1958. Ampak bistvenega pomena je, da ima spredaj na vsaki strani par žarometov, ne le enega. Gre pravzaprav za edinega športnika, ki ti resnično pade v oči, ki ga opaziš.

Kateri avtomobil trenutno vozite?

V garaži imam Mercedes-Benz W108 letnik 1966 in z motorjem z oznako 250, ki so jih proizvajali le dve leti, saj se ni obnesla. Gre sicer za enak avtomobil, kot je služil za osnovo legendarnemu dirkalniku, znanem po imenu Red Pig. Poleg tega imam že dolga leta – in ga ne nameravam prodati, ker mi služi brez napak – Mercedes-Benz S 500 W220, priznam pa, da se zadnje čase najraje vozim v Citroenu C4 Grand Picasso, za katerega niti ne vem, katerega leta je bil narejen. Družinski avtomobil, ki mi je še posebno prav prišel med gradnjo hiše. Večkrat se mi je namreč zgodilo, da sem šel po nakupih z drugim avtom, ki pa nikakor ni bil dovolj prostoren. V družbi se šalimo, da imamo 'gondole'.

Ko ste naredili vozniški izpit, kateri je bil avtomobil, ki ste ga najprej vozili oziroma kupili?

Ne spomnim se, ali je bil to Yugo 45 oziroma Yugo 55, ali pa celo Golf prve generacije. Vem, da je bil Golf, ki sem ga imel, rumene barve, njegova posebnost pa je bila, da je imel obratomer. Verjetno je bil nekoliko boljša serija, zanesljivo pa ni bil GTI. Sem pa v tistih časih vozil Citroen Dyane, službenega Citroen Daka (ta mi je bil še posebej všeč, sploh med vožnjo skozi ovinke in prek ležečih policajev). A prvi avtomobil, s katerim sem se prevažal naokoli, je bil najverjetneje Yugo. Ta je bil moj, saj mi doma niso kupili ničesar.

Prodajo katerega avtomobila najbolj obžalujete?

Izredno všeč mi je bil Audi 100, saj je bil tudi najbolje uravnotežen in zato primeren za vožnjo po snegu. Bil je letnik 1994, opremljen z 2,3-litrskim bencinskim motorjem in znižanim vzmetenjem. Spomnim se, da sem z njim po snegu, pa čeprav ni bil opremljen s štirikolesnim pogonom, prišel tja, kamor ni uspelo niti prijatelju z Jeepom. Tudi ko sem se svojčas vozil na Bloke, sem imel ravno z njim daleč najmanj problemov med vožnjo klanec. In čeprav sem se ga naveličal, bi si takšnega še danes kupil, če bi ga kje našel.

Kako intenzivno spremljate avtomobilske novosti? Je morda kakšna, ki se je še posebej veselite?

Ne. Spremljam pa jih vsaj občasno, ko pogledam, kaj prihaja na trg. Ko danes gledam podobe in oblikovanje novih avtomobilov, se mi zdi, kot da so vsi enaki in včasih sploh ne ločim enega od drugega. V bistvu moram pogledati značko avtomobila, da vem, o kateri znamki je govora. Vedno imam v garaži raje stare avtomobile in še lažje je skrbeti zanje. Že pri Mercedesu iz leta 2002 sem vesel, da imam prijatelja, ki se spozna na te avtomobile, saj ga včasih niti na servisu ne znajo popraviti.

Bencin ali elektrika?

Bencin. Še vedno mi je všeč vonj po bencinu, tako na motorju kot v avtomobilu. Prav zato imajo vsi našteti avtomobili pod pokrovom osemvaljne motorje. Električne avtomobile sicer podpiram, a vendar: nedolgo tega sva se s prijateljem odpravljala proti Zagrebu in sva tehtala možnosti, ali bi vzela električni avtomobil, ki pa še ni bil povsem napolnjen. Odločila sva se, da ne bova tvegala, saj se nama je mudilo in če bi ga morala spotoma še polniti, poleg tega pa bi bila polnilnica zasedena, nama zagotovo ne bi uspelo priti na cilj pravočasno. Hkrati so mi predragi. Uporabljam storitev souporabe avtomobilov, saj mi ni treba plačevati parkirnine in če bi živel v središču Ljubljane, zagotovo ne bi kupil novega avtomobila.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"