'Superšportni avtomobili me ne zanimajo'

10. 2. 2020 | Jure Šujica
Deli

Dirkač Aleks Humar se je v četrt stoletja nastopov v relijih veliko prevozil s športnimi avtomobili. A ko beseda nanese na sanjsko garažo, so njegove želje dokaj realne ... No, skoraj.

Ali bo Aleks Humar še nastopal v reliju ali ne, za zdaj še ni znano. Ne glede na to pa lahko povsem upravičeno trdimo, da gre za dirkača, ki je v 25 letih aktivne dirkaške kariere na domačem prizorišču pustil velik vtis. Nenazadnje je od leta 1995, ko je prvič sedel za volan reli dirkalnika (kot za mnoge druge je bila tudi zanj to Zastava Yugo), osvojil kar nekaj naslovov državnega prvaka, hkrati pa je zmage in točke osvajal tudi onkraj domačih meja. A čeprav gre za pravega dirkača, Humar pri sestavljanju svoje sanjske garaže nima želja po pregrešno dragih in eksotičnih športnih avtomobilih, saj prisega na to, da mora biti avto tudi uporaben. Katera je torej njegova sanjska peterica?

  1. Subaru Impreza WRX letnik 2012: Menim, da gre za avtomobil, ki bi ga lahko, če ne bi bilo omejitev, uporabljal za vsakodnevne potrebe. Z njim bi se lahko zapeljal tudi zvečer ali ko zapade sneg. Gre za avtomobil, s katerim greš lahko na sneg, na makadam, na normalne ceste in z njim lahko uživaš.
  2. BMW M3 (z atmosferskim motorjem): Ker gre spet za avtomobil, s katerim bi lahko tudi po zaslugi zadnjega pogona užival v vožnji.
  3. Lancia Delta HF Integrale EVO II: Imel bi jo zaradi 'gušta', pa čeprav gre za avtomobil, ki je za razliko od Impreze bolj primeren za nedeljsko vožnjo, saj ni tako trpežen.
  4. Lancia Delta S4
  5. Škoda Fabia S2000: Ker gre še za zadnji štirikolesno gnan dirkalnik z dvolitrskim atmosferskim motorjem in tako za zadnji dirkalni avto z dušo.

Kateri avtomobil trenutno vozite?

Vozim BMW serije 1 letnik 2015 z dvolitrskim dizelskim motorjem in Citroen Berlingo. Ta je zaradi svoje oblike eden od najbolj uporabnih avtomobilov.

Kateri je bil vaš prvi avtomobil po opravljenem vozniškem izpitu?

Fiat 128. Pripeljal sem ga iz Italije, po kosih in ga nato tukaj sestavil. Takrat smo morali namreč avtomobile razstaviti, po delih z izgovorom, da prevažamo rezervne dele postopoma prepeljati čez mejo ter nato znova sestaviti. To je bilo kmalu po osamosvojitvi Slovenije, v nekem obdobju je bilo celo prepovedano prepeljati celotno školjko avtomobila, zaradi česar smo jih žagali na dva dela in jih nato postopoma prepeljali čez mejo, en del prvi dan, drug del naslednjega, nato pa smo jih tukaj zavarili skupaj.

Prodajo katerega avtomobila najbolj obžalujete?

Med dirkalnimi avtomobili zagotovo Clia tretje generacije z dvolitrskim atmosferskim motorjem. Med civilnimi avtomobili pa ne obžalujem prodaje nobenega, še najbolj pa mi je bil pri srcu Seat Leon letnik 2001, saj je bil še iz obdobja, ko so delali 'prave' avtomobile.

Kako intenzivno spremljate avtomobilske novosti?

Ne več tako intenzivno kot nekoč. Včasih sem avtomobilizem redno spremljal, sedaj pa mi avtomobil ni več prioriteta. Vse je postalo enako, avtomobilizem mi ni več tako zanimiv kot nekoč. Še vedno pa spremljam dogajanje in opažam, da se je vse obrnilo proti zmanjševanju, majhnim turbo motorjem, elektriki ... Kar ni po mojem okusu.

Bencin ali elektrika?

Tukaj pa sploh ni dvoma. Menim, da je elektrika in proizvodnja električne elektrike 'larifari', hkrati pa po mojem mnenju tudi infrastruktura še ni pripravljena na večje število električnih avtomobilov. Zdi se, kot da je najprej nastal električni avtomobil, šele nato se je pojavilo vprašanje o polnilni infrastrukturi. Za mestno vožnjo so električni avtomobili sicer idealna rešitev, a to je približno tako, kot da bi v mestih nalagali smeti in jih odvažali na podeželje.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"