Zima bela

Redki s(m)o tisti, ki svojemu avtomobilu pred prihodom mrzle ter vse redkeje tudi s snegom pobeljene zime privoščimo tretma, kot mu pripada.

Kadar beseda nanese na avtomobil in zimo, so razumljivo prva misel številnih zimske pnevmatike. Čeprav zimskim pnevmatikam posvečamo največ pozornosti, pa te še zdaleč niso edini bistveni element za premagovanje razdalj v zimskem času. Kot na številnih drugih področjih, na katerih osnovne standarde za varnost in operativnost naprav, ki jih ljudje upravljamo, določa država s svojimi predpisi in zakoni, enako velja tudi na področju avtomobilizma in cestnega prometa nasploh. Od zakonodajalca, ki je, moramo priznati, dovolj razumno in morda celo premalo odločno in strogo določil pravila in obvezno opremo za vožnjo v zimskih razmerah, so stvari torej urejene. Vendar to velja izključno za čas vožnje.

Pnevmatike

Zimske pnevmatike so ključen element vozila za vožnjo v pravih zimskih razmerah, zato bi vas učili krive vere, če bi rekli, da jih ne potrebujete. Za zimske pnevmatike trenutno po zakonodaji veljajo tiste, ki imajo na boku oznako M+S, imeti pa morajo vsaj 3 milimetre profila po celotni površini. Kljub temu glede na dejstvo, da je pravih snežnih dni vsaj v večjem delu nižinskega sveta malo, obstaja možnost, da zimo preživite tudi z dobrimi letnimi pnevmatikami.

Če sta pri hiši dva ali celo več avtomobilov, lahko 'preobujete' le enega, in z drugim zimsko vožnjo omejite na dni, ko na cestah ni pričakovati zimskih razmer. Do neke mere seveda drži, a vsega, kar ste doslej slišali o zmeseh in vplivu temperatur, vendarle ni treba jemati dobesedno, saj številne simulacije in primerjalni preizkusi letnih in zimskih pnevmatik vseh tržnih teorij pač ne potrjujejo. Če vožnje ne morete preložiti ali predvideti, pa brez nadaljnje razprave svoj avtomobil opremite z zimskimi gumami. Celoletne pnevmatike so vmesna možnost, v zahtevnih in ekstremnih razmerah ne tič ne miš, večinoma pa z uporabo uma in razuma oddelajo tisto, čemur so namenjene.

Verige

Snežne verige so za večino avtomobilistov izhod v sili, za redke pa kljub zimskim pnevmatikam nujen del obvezne opreme. Poleg tega, da vas omejujejo pri hitrosti, so praviloma tudi nepraktične pri montaži, zato se nanje ne velja pretirano zanašati.

Akumulator

Občasno, ne samo pred zimo, je priporočljivo pregledati in očistiti akumulatorske priključke in po potrebi dopolniti elektrolit v celicah. Imejte v mislih, da je življenjska doba originalno vgrajenih akumulatorjev od 6 do 7 let, življenjska doba akumulatorjev, kupljenih v poprodaji, pa približno 3 do 4 leta. Poskrbite, da so med mirovanjem vozila iz vtičnic avtomobila izklopljeni vsi polnilni podaljški za telefone, navigacijo in podobne naprave.

Hladilni sistem

Največ, kar lahko storite sami, je to, da preverite raven hladilne tekočine, mehanik pa bo z ustreznim merilnikom preveril gostoto in ustreznost hladilne tekočine.

Prezračevanje

Zarošena stekla in slaba vidljivost je zadnje, kar potrebujete v zimskih razmerah, zato pravočasno poskrbite za menjavo filtrov klimatske naprave ter odstranjevanje posušenega listja in morebitnih smeti.

Gorivo

Če niste na področju polarnega mraza, ni resnične potrebe, da bi v gorivo dolivali aditive proti zamrzovanju, saj za to poskrbijo že prodajalci goriva. Filter goriva lahko pomembno vlogo odigra predvsem pri avtomobilih z dizelskim motorjem. V zimskem času nikoli ne vozite s praznim rezervoarjem goriva. Priporočamo vsaj polovico rezervoarja, skrajni minimum je četrtina.

Pranje vetrobranskega stekla

Preverite pravilnost pršenja čistilnega sredstva po vetrobranskem steklu in se po potrebi poigrajte z nastavitvijo šobe. Če pranje ne deluje, sledite gumijasti cevki od šobe do črpalke in v devetih od desetih primerov boste sami odkrili in odpravili vzrok težave. Ne varčujte s sredstvom za pranje stekel.

Metlice brisalcev

V bistvu sami najbolje vidite, ali brisalci brišejo brezhibno ali ne. Na njih se v vseh letnih časih nabirajo maščobe s ceste, zato marsikdaj zadošča že temeljita razmastitev. Potrebujete WD-40, krpo in deset minut časa.

Tesnila vrat

Občasni tretma z glicerinom ali drugim negovalnim sredstvom za gumo bo poskrbel, da vrata v mrazu ne bodo primrznila. Po vsakem zimskem pranju vozila vsa gumijasta tesnila vrat in pokrova prtljažnika obrišite s suho krpo.

Panoramska streha

Avtomobili z originalno pomično streho imajo običajno vgrajene tudi kanale za odvodnjavanje. Te je treba očistiti in tako preprečiti zamakanje. Podobno kot pri vratih za gumijasta tesnila poskrbite tudi pri strehi. Ko zunaj zmrzuje in je mokro, strehe ne odpirajte.

Ključavnice

Če vozite novejši avtomobil, ste že pozabili na tegobe, ki jih povzročajo zmrznjene ključavnice. Če še vedno odklepate s ključem, pa v režo ključavnice občasno vbrizgajte antikorozivno razpršilo.

Karoserija

Če v zimskem času vsaj enkrat mesečno ne poskrbite za temeljito pranje vozila, ni to nič drugega kot malomarnost. To storite ne glede na vremensko napoved in kadar temperature ne padejo globoko pod ničlo. Če ne gre drugače, občasno v samopostrežni avtopralnici kupite žeton ali dva in svojega konjička naokrog in od spodaj temeljito oplaknite. Hvaležna vam bosta tako avtomobil kot kupec, ki bo kupil vaš avto.

Prtljažni prostor

Nekaj prtljažnega prostora namenite predmetom, ki bi jih v zimskem času moral imeti vsak preudaren in moder voznik. Ne pozabite na odejo, strgalo za led, metlico za sneg, zložljivo lopato (če vozite po terenu), razpršilo za odmrzovanje stekel in razpršilo za odmrzovanje ključavnice (če ni daljinskega odklepanja). Zlasti če vozite na daljših razdaljah, ne smete pozabiti na vsaj kak liter tekočine za pranje vetrobranskega stekla. Vsi vemo, da včasih brez tega ne gre, številni pa smo se že počutili naplahtane, ko so na avstrijskih avtocestnih bencinskih servisih s polic umaknili litrske plastenke in prodajali samo večje 3- in 5-litrske kante. Ne le da smo 'vitrex' plačevali dražje kot penino, tudi nalivanje iz tako velike embalaže v mrazu para živce.

Vlečna vrv

Nesplužene ceste in globok sneg so idealna kombinacija, da se znajdete v jarku ali obtičite na parkirišču. Na pomoč vam lahko priskoči sosedov štirikolesni pogon, a za to potrebujete vrv. Elastične vlečne vrvi v primeru 'cukanja' rade počijo, učinkovito pa si lahko pomagate z močnim povezovalnim trakom, po domače 'gurtno'.