8. 1. 2021, 07:00 | Vir: STA

Vse več podjetnikov se sooča z likvidnostnimi težavami

STA

Število podjetnikov, ki se soočajo z likvidnostnimi težavami zaradi epidemije covida-19, se je od avgusta do novembra lani povzpelo z 69 na 77 odstotkov, kaže najnovejša raziskava Mastercarda. Število tistih, ki trenutno niso kreditno sposobni, se je povečalo za 11 odstotnih točk na 27 odstotkov.

Po Mastercardovi raziskavi vse več podjetnikov v likvidnostnih težavah
Ljubljana, 7. januarja - Število podjetnikov, ki se soočajo z likvidnostnimi težavami zaradi epidemije covida-19, se je od avgusta do novembra lani povzpelo z 69 na 77 odstotkov, kaže najnovejša raziskava Mastercarda. Število tistih, ki trenutno niso kreditno sposobni, se je povečalo za 11 odstotnih točk na 27 odstotkov.
 
Med tistimi vprašanimi, ki imajo likvidnostne težave, jih je možnost kreditiranja iskalo 35 odstotkov, 29 odstotkov pa bi raje kot kredit koristilo limit na kreditni kartici, je pokazala raziskava Mastercarda, ki jo je ta prvič izvedel avgusta lani, novembra lani pa nadgradil.

Podjetnikov, na katere je epidemija močno ali vsaj nekoliko vplivala, je bilo po najnovejši raziskavi 92 odstotkov. Avgusta sta dve tretjini vprašanih največje spremembe opazili v številu naročil, štirje od 10 pa so imeli težave z likvidnostjo podjetja, medtem ko se je novembra skoraj polovica soočala z likvidnostnimi težavami, nekoliko pa so se zmanjšale težave z dobavo materialov, saj se je novembra z njimi soočalo 21 odstotkov vprašanih.

Ob vprašanju o spremembah in prilagoditvah na nove razmere so novembra tri četrtine vprašanih dejale, da so kupili maske, razkužila in drugo zaščitno opremo. Največja sprememba se je pokazala deležu vprašanih, ki so pridobili državno finančno pomoč. Število teh se je povečalo za okoli devet odstotnih točk na 37 odstotkov.

Po najnovejših podatkih spletno poslovanje uporablja dobra četrtina vprašanih. 16 odstotkov tistih, ki tega ne omogočajo, o tej možnosti razmišlja in bodo verjetno to tudi storili, 19 odstotkov jih o tem razmišlja, a tega verjetno ne bodo storili, 66 odstotkov pa jih o vpeljavi spletnega poslovanja ne razmišlja, je pokazala raziskava.

Kot so navedli, je glavni razlog proti selitvi na splet neprimernost posla za spletno poslovanje, kar je avgusta izpostavilo 75 odstotkov vprašanih, novembra pa 82 odstotkov. Občutno se je povečal delež tistih, ki menijo, da je vzpostavitev spletne trgovine predraga, in sicer s treh na osem odstotkov.

Petina vprašanih je novembra poročala, da so kupci predhodno preverili, ali je plačilo s kartico mogoče, 11 odstotkov pa jih je navedlo, da so kupci plačilo poravnali naknadno, ker niso mogli plačati s kartico. Pri sedmih odstotkih vprašanih so kupci pričakovali terminal POS za brezstično plačevanje, 40 odstotkov podjetnikov pa ni opazilo sprememb pri načinu plačevanja.

Terminale POS je pred epidemijo uporabljalo 58 odstotkov tistih, pri katerih prihaja do plačila na lokaciji, 31 odstotkov pa jih ne uporablja. Med tistimi, pri katerih prihaja do plačila na lokaciji, je 40 odstotkov vprašanih dejalo, da bi o uvedbi oz. menjavi ponudnika POS terminala razmislili ob določenih pogojih.

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec