8. 9. 2020, 06:00 | Vir: STA

Vseživljenjsko učenje mora postati vrednota

Profimedia

Vseživljenjsko učenje mora postati vrednota, ki bi jo morali ponotranjiti vsi, vloga države pa je, da vzpostavi sistem, ki omogoča realizacijo tega cilja, poudarjajo na ministrstvu za delo. Strategija razvoja Slovenije 2030 je tako postavila cilj, da bo leta 2030 kar 19 odstotkov odraslih, med 25 in 64 letom, vključenih v vseživljenjsko učenje.

Po navedbah ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, je bilo leta 2018 v vseživljenjsko učenje v Sloveniji vključenih 11,4 odstotka odraslih, kar je nekoliko več od povprečja EU, ki znaša 11,1 odstotka.

K doseganju cilja iz strategije pa lahko prispevajo tudi promocijske kampanje, kot je Teden vseživljenjskega učenja, ki se izvajajo na lokalni in nacionalni ravni, menijo. Letos Teden vseživljenjskega učenja (TVU), ki ga sofinancirata ministrstvi za delo ter za izobraževanje, poteka od 4. septembra do 9. oktobra.

V okviru tedna, ki je najvidnejša promocijska prireditev na področju izobraževanja in učenja v Sloveniji, bo organiziranih okoli 3500 dogodkov. Pri izvedbi aktivnosti pa poleg Andragoškega centra Slovenije sodelujejo številne ustanove, skupine in posamezniki, ki s skupnimi močmi prispevajo k udejanjanju slogana Slovenija, učeča se dežela.

Na ministrstvu za delo so ob tem danes zapisali, da dejavno podpirajo programe vseživljenjskega učenja, katerih cilj je skozi celoten življenjski cikel krepiti veščine in kompetence, ki jih lahko uporabljamo tako v poklicnem kot osebnem življenju.

Prav tako je pomemben sistem štipendiranja, ki omogoča mladim laži dostop do izobraževanja, kot tudi druge aktivnosti, namenjene brezposelnim in zaposlenim v okviru aktivne politika zaposlovanja ter nacionalnih poklicnih kvalifikacij. "Podkovani in izobraženi kadri so ključni za zagotavljanje kakovostnih delovnih mest v prihodnje," poudarjajo na ministrstvu.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ