22. 6. 2011, 09:28 | Vir: Playboy

Audi A6, ker ne bode toliko v oči kot Audi A8

Potujete v letalu v ­poslovnem razredu? Potem si zagotovo ­privoščite ustrezno udobje tudi v avtomobilu. In nikjer ne piše, da mora biti najdaljši.

Audijev A8 je, jasno, večji, vendar je kar nekaj razlogov, da se ne odločite zanj. To ni (le) cena, navsezadnje je dolžina marsikje hendikep, in kar je lahko tudi zelo pomem­bno – A8 lahko preveč bode v oči.

Zatorej: A6. Če upoštevamo njegovega predhodnika (audi 100), je to že sedma generacija tega avtomobila, kar pomeni, da je tu zadaj tudi ogromno izkušenj. Zanje pa menda res drži, da jih nikoli ni preveč.

Novi A6 je na hitro morda res precej podoben prejšnjemu. Vsekakor bolj, kot katerakoli od prej omenjenih generacij svoji predhodni. Vendar se pričakovano na to še nihče ni resno pritožil, kar pomeni, da prodaja zaradi tega ne trpi. In zakaj pričakovano? Poglejte okoli sebe: če si današnje avtomobile predstavljate kot monolite, torej brez detajlov in iz enega samega materiala, so si zelo podobni, prav tako kot so podobni svojim predhodnikom. Vsi res ne, večina pa. Kaže, da sta okus kupcev in aerodinamika dosegla neko optimalno točko.

Novi A6 pa je precej pametnejši. Zdaj zna, denimo, videti ponoči. Koristno, predvsem pa varno – za pešce. Zna tudi posredovati vsemogoči splet notranjim uporabnikom, in to – reci in piši – kar devetim. Kaže, da bodo vsi prenosniki, dlančniki in pamet­ni mobilni telefoni v njem potešeni. Audijev MMI, vmesnik za komunikacijo med voznikom in napravami, je dobil za dotik občutljivo ploščico, ki celo prepozna nanjo s prstom spisano črko. Več njih, ena za drugo, lahko prav lepo pomagajo pri vnašanju naslova v navigacijsko napravo. Ta pa ni kar tako, saj se zna povezati in sporazumeti s spletno stranjo Google Earth in v to sožitje vplesti tudi mehaniko A6, če je treba.

Novi A6 je seveda opremljen z najboljšim, kar lahko v Ingolstadtu ponudijo pri pogonski mehaniki. Najsodobnejši motorji, ki jih je v začetku pet, pokrivajo razpon od 177 do 300 'konj'. Razen prvega, ki je dvolitrski TDI, namenjen doseganju rekordne porabe, so vsi takšni, da zmorejo prestižni limuzini vdahniti zadostno mero dinamike, da se zmore zlahka kosati z vsem, čemur sami rečejo konkurenca. Gre seveda predvsem za južnobavarske izdelke z belo-mod­ro vetrnico na nosu. Dodajte semle še brezhibno odlične menjalnike (ročni, dvosklopčni in brezstopenjski) in pogon quattro, ki se je v zadnjih več kot treh desetletjih ­ničkolikokrat dokazal tako s športnega kot z varnostnega zornega kota, in drobci se zložijo v zavidljivo dober mozaik.

Pri tem najbrž nima smisla omenjati kakovosti zasnove, izdelave in notranjih ma­terialov pa številne opreme, ki je na voljo. Že brez tega je jasno: novi A6 je avtomobil, ki mu le redki njegovega kova pridejo blizu. Lahko mu rečete tudi poslovnež, vendar je lahko še marsikaj drugega.

Audi A6

Motorji: 4- in 6-valjni, bencinski in dizelski, 2 do 3 litre, 130–220 kW (177–300 KM)
Zmore: 228–250 km/h, 8,7–5,2 s z mesta do 100 km/h
Porabi: 4,9–8,2 l/100 km
Zavzema:
4,92 × 1,87 × 1,46 m
Stane: od 40.000 EUR
Za koga je: za tiste, ki so zapriseženi pristaši te znamke, ali tiste, ki redno ‘krožijo’ med trojico ali četverico podobnih: za državnike, za uspešne poslovneže in za vse druge, ki bi si sicer lahko privoščili A8, vendar so zaradi smotrnosti in podobnih vzgibov povsem zadovoljni s številko manjšo limuzino.
Za koga ni: za tiste zgoraj naštete, ki si smotrnosti ne smejo ali ne znajo privoščiti ali ­preprosto ne sežejo dovolj visoko. Pa za tiste, ki nemškim izdelkom obrnejo hrbet.

Za še več informacij obiščite spletno stran Avto magazina Novo v Sloveniji: Audi A6

TEKST Vinko Kernc
FOTO Audi

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord