Premiera: Volkswagen Golf R - Najmočnejši izmed petih je pokazal zobe

4. 11. 2020 | Matjaž Korošak
Deli

Po štirih 'manj' zmogljivih prihaja tu še peti Golf, najmočnejši Golf z oznako R. A surova moč ni njegov edini adut.

Zdaj je torej tudi športni del družine popoln - pri Volkswagnu so dokončno sneli tančico z novega, najbolj športnega modela, ki se mu seveda in zdaj že tradicionalno reče R. To je torej peti model, ki pri znamki predstavlja najvišjo stopnico športnosti (po Arteonu, Tiguanu, Touaregu in T-Rocu), Golf pa se s to prestižno oznako zdaj ponaša že v peti generaciji. Seveda je tudi R del Golfove družine - tokrat še bolj kot v prejšnjih generacijah, še bolj pa je del športne družine, ki jo tokrat sestavljajo GTI, dizelski GTD, priključno hibridni GTE in po novem tudi Clubsport, ki je nekakšna najbolj vznemirljiva verzija GTI-ja.

Čeprav je R oblikovano morda nekoliko bolj zadržan, predvsem pa bolj podoben vsem preostalim članom družine, saj sta drugačna le odbijač in maska z večjim dotokom svežega zraka ter spojlerjem na zadku in večjimi platišči (opcija performance doda impozantnejši spojler in 19 palčna platišča), je tokrat resno dvignil letvico zmogljivosti.

Kot rečeno, dvolitrski TSI je nadgradnja predhodnika in zmore 235 kilovatov, hkrati pa 420 Nm navora malce nad dizelsko nizkimi 2.000 vrtljaji, krivulja navora pa je potem ravna do omejevalnika ... Impresivno. Z motorjem je vedno spojen sedemstopenjski DSG menjalnik (DQ 381), s skrajšanimi časi pretikanja, ki moč pošilja na vsa kolesa. In tu pride zdaj največja razlika.

Vozno dinamiko vselej nadzoruje računalnik VDM. Voznik lahko izbira med tremi voznimi programi (ki nadzorujejo tudi serijski DCC z izpopolnjenim softverom), ki vplivajo na številne parametre - tudi na zvok (možnost je tudi Akrapovičev izpuh). V tako imenovani verziji Performance sta zraven še dva programa - Green Hell (tako imenujejo Nürburgring oz. 21 km dolgo Severno zanko) in Drift. Verjetno noben ne potrebuje posebnega prevoda ...

Namesto klasične sklopke pred zadnjim diferencialom so se inženirji odločili za vgradnjo zadnjega razdelilnika moči namesto klasičnega diferenciala, ki s pomočjo dveh elektromehanskih sklop razporeja moč glede na razmere med levim in desnim kolesom. Rešitev seveda ni nova, zadnji športni model, ki ko je uporabljal, je bil Ford Focus RS, podoben sistem pa je vgrajen tudi v Oplovi Insignii GSi in nekaterih Land Roverjih.

Ravno tako so se pri Volkswagnu posvetili nastavitvam podvozja, vpetju zavor in seveda računalniku, ki krmili in usklajuje vse parametre voznosti - VDM (Vehicle Dynamics Manager). Vse skupaj deluje tako usklajeno, da je tovarniški testni voznik Benjamin Leuchter na Nürburgringu dosegel kar za 19 sekund boljši čas kroga (7:51 proti 8:10), kar dovolj zgovorno pove vse o usklajenosti podvozja in ravni oprijema.

Pri Volkswagnu bodo skoraj zagotovo spet predstavili tudi kombijevsko verzijo (Variant), na predstavitvi pa niso povsem izključili niti močnejše verzije, kar bi pogon zagotovo omogočal.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja