5. 6. 2017, 00:00 | Vir: Playboy

Nov veter v elanovih jadrih

V svojem velikostnem razredu je brez prave konkurence na trgu. Narejena iz kakovostnih materialov razvaja z udobjem ter hitro in gladko reže brazdo tako na motor kot tudi na jadra, tudi v lahkih vetrovih.

V Elanu se v zadnjem času kar vrstijo novosti na vseh področjih. Podjetje je od septembra 2015 v zasebni lasti, novo vodstvo pa je prestrukturiralo podjetje tako, da ga sedaj sestavljajo štiri divizije, vsaka s svojim vodstvom in jasno začrtanimi cilji.Navtično divizijo je prevzel John T. Peterson, ki je svojo več kot 30-letno kariero zgradil v priznani ameriški ladjedelnici Hunter Marine, sprva kot direktor prodaje in kasneje kot predsednik uprave. Bil je tudi dolgoletni predsednik združenja podjetij v ameriški navtični industriji Sail America, ki v ZDA aktivno promovira jadranje kot šport in kot aktivno preživljanje prostega časa. Vajeti navtične divizije je prevzel lanskega septembra in od takrat Elanov krepil svojo mrežo distributerjev na stari celini, zlasti pa v ZDA, kjer je Peterson izjemno cenjen.

Nova jadrnica

Elanova navtična divizija pa ni dejavna le pri prodaji, aktiven je tudi njen razvojni del, ki je v sodelovanju s priznanim britanskim navtičnim arhitektnim studiem Humphreys Yacht Design, s katerim Elan uspešno sodeluje že okoli 20 let, oblikovala in izdelala novo dih jemajočo jadrnico elan GT5, ki je premierno predstavitev doživela lanskega decembra na sejmu v Parizu in od takrat že prejela dve nagradi, slovenski javnosti pa bo predstavljena na Internautici v Portorožu med 4. in 7. majem.V Elanu so želeli, da ima novinka športni pedigre, zato je GT5 zasnovana na trupu hitre potovalne jadrnice, S5, ki je požel številne nagrade. Odlikujejo jo vse lastnosti, ki omogočajo hitro jadranje, kot so dva krmilna lista, široka krma z ostrimi linijami trupa pri krmi in T-oblika kobilice. Paluba, kokpit in podpalubje pa so prilagojeni udobju in enostavnemu upravljanju jadrnice. Razlika je tudi v načinu gradnje in materialih, ki so uporabljeni, zlasti pri izdelavi pohištva.

Gradnja in oblikovanje

Za GT5 lahko zlahka trdimo, da v tem trenutku nima prave konkurence na trgu. V tem velikostnem razredu dejansko namreč v tem hipu ne najdemo jadrnice, ki je t. i. semi deck saloon, zasnovana na športnem trupu, ima inverzno razporeditev podpalubja, tako kakovostno gradnjo in tako visok nivo kakovosti vgrajenih materialov.Jadrnica je v celoti izdelana v vakuumski infuziji z vinilestrsko smolo in iz multiaksial nih vlaken ter posebne pene kot jedra sendvič konstrukcije. Posebnost GT5 pa je to, da so ojačitve okoli kobilice in pripon odlite hkrati s trupom, tako da skupaj s trupom tvorijo en sam del. Takšen tehnološki postopek poznamo kot 3D vakuumsko infuzijo. Tako so dosegli bistveno večjo trdnost trupa, k čemur še dodatno pripomore to, da so predelne stene izdelane iz kompozitnih materialov in laminirane tako v trup kot tudi v palubo. Tako so grajene jadrnice le izbranih blagovnih znamk najvišjega cenovnega razreda. V notranjosti so uporabljeni samo najboljši materiali, pohištvo pa je izdelano iz naravnega furnirja, ki si ga kupec lahko izbere tudi v krtačeni izvedbi. Zaključki, okvirji vrat in oprijemi za roke so iz masivnega lesa, kar je danes pri serijskih jadrnicah prava redkost. To je le še eno dejstvo, ki GT5 uvršča v razred najbolj priznanih in cenjenih blagovnih znamk jadrnic. Kupec lahko izbira med naravnim in beljenim hrastom in tikom.

Na palubi

Ob vkrcanju zagotovo največ pozornosti vzbudi izjemen kokpit. Opremljen je z dvema mizama s sredinskim prehodom s kopalne ploščadi v podpalubje, dodatna možnost pa je, da se polovica mize spusti in tako ustvari udoben lounge. Na voljo sta mala in velika kopalna ploščad, lahko pa si omislite tudi zunanjo kuhinjo. Pod enim od krmarskih sedežev si namreč lahko omislite med žarom in hladilnikom ter splakovalnikom. Vse vrvi so speljane h krmarju, paluba pa je povsem čista, tako da se ne morete ob nič spotakniti ali zapeti z nogo za kakšno od vrvi. Še celo škotine floka se skrijejo pod pokrov in se prikažejo ob vinčih na delovnem prostoru. Glavni element palube je čudovito oblikovano panoramsko steklo, izdelano iz kaljenega stekla, nadgradnja pa je ravna in omogoča obilico površin za poležavanje in sončenje.Jadralskim užitkom je na premcu namenjen fiksni kosnik, izdelan iz ogljikovih vlaken, pod njim pa je lično skrit sidrni okov. Na kosnik lahko namestite asimetričen genaker za jadranje z vetrom ali pa drifter oziroma code zero za orcanje v lahkih vetrovih.

Razkošje pod palubo

Zasnova podpalubja je še en razlog, zakaj na trgu nismo našli neposredne konkurence pri tej dolžini.Salon je rahlo privzdignjen (od tod semi deck saloon) in pomaknjen v sredino jadrnice, kjer je trup najširši, zaradi česar je salon izjemno prostoren. Kuhinja je umeščena v prednji del salona in razdeljena na dva dela, kuharskega in pomivalnega. Kupec lahko izbira med številnimi opcijami in kombinacijami omaric in hladilnikov, lahko pa izbira tudi med mikrovalovno pečico in avtomatom za kavo, ki se s pritiskom na gumb skrije pod kuhinjski pult. Ta je izdelan iz kerrocka, ki velja za enega kakovostnejši in tudi dražjih materialov.Pri Elanu niso pozabili niti na tiste bolj tradicionalne navtike in jadralce, ki še vedno radi uporabljajo papirnato kartografijo. S preprostim potegom si v trenutku lahko pričarate pravi navigacijski kotiček, ki ga krasi edinstvena stikalna plošča. V tesnem sodelovanju z Elanom jo je razvilo novo slovensko podjetje Simarine. Stikalno ploščo spremljajo tudi stikala za razsvetljavo, ki so tako kot stikala na plošči osvetljena, premorejo pa tudi svetlobne senzorje, ki osvetlitev stikal ponoči samodejno zmanjšajo. Seveda je mogoče zmanjšati znižati tudi svetilnost vse razsvetljave, vključno z ambientalno, in si s tem ustvariti prav posebno intimno vzdušje.GT5 je na voljo v dvo- ali tri kabinski izvedbi z razkošno lastniško kabino v premcu, v obeh primerih pa lahko kupec izbira med enim ali dvema toaletnima prostoroma ter ločeno kabino za prhanje.

TEKST Playboy
FOTO  Matija Klemenc/Elan

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel