31. 8. 2017, 00:00 | Vir: Playboy

Opel Ampera: Električni američan kot prvi 'ljudski' električni avtomobil

Opel

Na vrhu strani piše opel ampera-e, a globalizacija avtomobilske industrije seveda pomeni tudi to, da značka na nosu še ne označuje, kje je bil avtomobil zasnovan ali izdelan. Oplova ampera-e, prvi 'ljudski' električni avtomobil z res dolgim dosegom, je plod bolj sodelovanja Korejcev, Američanov in Evropejcev, izdelujejo jo v ZDA, a na nosu ima povsem evropsko značko.

V nekaterih državah so že spoznali, da so električni avtomobili prihodnost, ki jo je treba čim prej sprejeti. Daleč pred vsemi je tu Norveška. Hitra rast trga e-avtomobilov se je tam začela leta 2014 in danes po njihovih cestah vozi že 150 tisoč električnih avtomobilov in priključnih hibridov. In prav tam je ampera-e najprej naprodaj.

Z ampero-e so električni avtomobili dobili novo dimenzijo. Trideset tisoč evrov za avtomobil družinskih dimenzij in 400 kilometrov dosega ni več nedosegljiv ideal. Prej nasprotno. Osnovna cena ampere-e v Nemčiji je namreč dobrih 39 tisoč evrov za vstopni model, in če od tega odštejemo slovensko subvencijo 7500 evrov, smo pri 32 tisočakih. In brez pomisleka lahko zapišemo, da se da z ampero-e v normalnih razmerah prevoziti vsaj 400 kilometrov – tudi med prvimi prevoženimi kilometri po mrzli Norveški, še v mrzli zimi in kljub temu, da nima gretja s toplotno črpalko, je zmogla ampera-e prevoziti vsaj kakih 280 prav nič varčno odpeljanih kilometrov. In glede na to, da večina Slovencev na dan prevozi le okoli 50 kilometrov (ali manj), je jasno, da se da z ampero-e živeti tudi, če je nimate možnosti polniti doma. Enkrat na teden jo pač priključite na javno polnilno postajo in v osmih urah delovnika bo domala polna. Litij-ionska baterija ima kapaciteto 60 kilovatnih ur. Ampera-e je sposobnega hitrega polnjenja na hitrih polnilnih postajah CCS (v 30 minutah se napolni za vsaj 150 kilometrov vožnje), na navadnih polnilnih postajah (z izmeničnim tokom) ali doma pa se lahko polni z največjo 7,4 kW.

Ampera-e se vozi kot pravi električni avtomobil. To pomeni, da jo lahko vozite le s stopalko za plin, torej brez uporabe zavorne stopalke ‒ prestavno ročico je treba le pomakniti v položaj L in takrat je ob povsem popuščeni stopalki regeneracija že sama po sebi dovolj močna, da se je mogoče v vsakdanjem prometu voziti brez uporabe zavor. Že po nekaj kilometrih je stvar tako naravna, da se voznik začne spraševati, zakaj sploh obstajajo drugi načini.

Prostor pred voznikom obvladujeta dva velika zaslona LCD. Tisti, na katerem so merilniki, je odlično pregleden in daje ravno prav informacij, osrednji zaslon infozabavnega sistema je daleč največji, kar jih najdete v oplih (in tudi sicer v samem vrhu po velikosti, razen ko govorimo o tesli) in seveda občutljiv za dotik. Skratka, z ampero-e je elektrifikacija pri osebnih avtomobilih dosegla stopnjo, ko je resnično vsakdanje uporabna in po evropskih, ne slovenskih merilih vsakomur dostopna. To so očitno dojeli tudi kupci: ampera-e je na trgih, kjer se jo že da naročiti (k nam pride naslednje leto), praktično razprodana. Tudi po tej plati je tako ampera-e opel, ki si ga bo zgodovina močno zapomnila.

TEKST Dušan Lukič
FOTO Opel