Osem zelo dobrih, nobene odlične in ena negativna

1. 3. 2020 | Jure Šujica
Deli

Ponovno pod drobnogledom dve dimenziji, obe bolj primerni glede na razmere na avtomobilskem trgu.

Letošnja zima se (upajmo) poslavlja in vsaj do sedaj je bila s snegom izredno skopa. Tudi temperature so bile večino časa višje od tistih, pri katerih zimske gume pridejo do pravega izraza. Gume bomo (glede na zakonski rok) kmalu (čez 14. dni oziroma 15. marca) lahko na naših avtomobilih nadomestili z letnimi. To posledično pomeni, da so tukaj tudi testi novih gum. Letos so na tradicionalnem preizkusu evropski avtomobilski klubi testirali 28 različnih pnevmatik v dveh dimenzijah, 235/55 R 17 in 225/40 R 18. Prve so načeloma namenjene avtomobilom in lahkim dostavnikom (teh je bilo 12), druge vse bolj razširjenim križancem.

Rezultati preizkusov so vsekakor vzpodbudni. Čeprav nobena od 12 gum s premerom 17 palcev ni dosegla najvišje ocene 'odlično',  je na drugi strani kar 11 preizkušenih modelov dobilo oceno 'priporočljivo' oziroma 'zelo priporočljivo'. Najbolje se je izkazala Michelinova pnevmatika Primacy 4, ki je dobila skupno oceno 1,9, pri čemer se je kot njena najboljša lastnost (tako kot še pri treh drugih modelih) izkazala nizka obraba, zaradi katere naj bi bila njena življenjska doba več kot 46.000 kilometrov.

Negativno oceno je dobila le pnevmatika Laufenn S-Fit EQ. Gre za pnevmatiko indonezijskega porekla (podjetje je v lasti proizvajalca HanKook), negativno oceno pa si je prislužila z absolutno najslabšo oceno za obnašanje v dežju. Na drugi strani se je omenjena guma izkazala kot ena izmed tišjih, dobre rezultate pa je dosegla tudi na suhi podlagi.

Podobne ali celo še nekoliko boljše rezultate so preizkušene pnevmatike dosegle v drugem velikostnem razredu. Tudi tokrat resda nobena preizkušena guma ni dobila najvišje ocene, a nobena ni dobila niti negativne ocene, le ena pa je zgolj pogojno priporočljiva za uporabo.

Tako kot v minulih letih so se tudi tokrat v večji od obeh preizkušenih dimenzij znašla tri priznana imena, pridružilo pa se jim je še eno nekoliko manj znano. Najbolje sta se tako odrezali Continentalova Premium Contact 6 in pa Michelinova Pilot Sport 4. Obe sta namreč dosegli oceno 2,1. Continentalovo gumo je od boljše ocene ločilo dejstvo, da gre za najglasnejšo izmed vseh 16 preizkušenih modelov. Le malenkost slabše in s skupno oceno 2,2 sta se na tretje in četrto mesto uvrstili Goodyear Eagle F1 Asymetric in Maxxis Victra Sport S. Obe sta se na suhi cesti odrezali bolje kot Continentalova guma, a sta zato pokazali nekoliko slabši rezultat na mokri podlagi.

Najslabši rezultat v omenjeni kategoriji je dobila Rotalia Setulla S-Pace RU01. Njej so ocenjevalci namenili oceno 3,6, tako kot pri pnevmatiki proizvajalca Laufenn pa jo je do višje ocene ločil slabši rezultat na mokri podlagi. Navdušujoč ni bil niti rezultat na suhi podlagi, na kateri je sicer dobila enako oceno kot Falken Azenis FK510. A prav ta pnevmatika se je izkazala z najnižjo porabo goriva, najmanjšo obrabo med testom, prav tako pa je bila med vsemi 16 preizkušenimi gumami tudi najtišja.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja