15. 6. 2018, 13:38 | Vir: Playboy

Ducati postavlja nov mejnik v zgodovini motociklizma

Alberto Cervetti

Ducati je z motociklom panigale V4 postavil nov mejnik v zgodovini motociklizma. Prvič je iz proizvodnje zapeljal serijski motocikel, ki ga namesto dveh valjev poganjajo štirje. Ti pojejo fantastično, kot bi sedel na stroju motoGP, a z vso potrebno opremo za vožnjo po cesti. Ni čudno, da so nam konec januarja ob predstavitvi v Valencii filharmonični orkester zaigral klasično glasbo.

Zasnova motorja V4, štirivaljnika V-zasnove pod kotom 90 stopinj, je tesno povezana z motorjem, ki je še pred nekaj leti rohnel na dirkah motoGP, v homologirani izvedbi euro4 pa zmore največjo moč 157,5 kW (214 'konj') pri 13.000 vrtljajih v minuti, kar ob suhi masi motocikla, ki znaša le 174 kilogramov, pomeni razmerje med močjo in maso 1,1 'konja' na kilogram! Pripravljen za vožnjo pa tehta le 188 kilogramov. Motor je vpet v aluminijast monokok okvir, ki tehta le 4,2 kilograma, tako da je nagnjen nazaj za 42 stopinj, kar pomeni boljšo centralizacijo mase.

Panigale V4 S z Akrapovičevim dirkalnim izpušnim sistemom iz titana pridobi 12 'konj' in je sploh zgodba zase. V tretji in četrti prestavi se mi je ves čas dvigal na zadnje kolo, ampak v nasprotju s popolnoma serijskim modelom bolj linearno. Lažje sem tudi agresivno izpeljal ovinke, skozi katere sem s standardnim modelom vozil v drugi prestavi. Nagnil sem ga še globlje v ovinek, zaviral pozneje in pri pospeševanju so bili drugi novinarji na standardnih motociklih lahek plen in sem jih hitro polovil. Res pa je, da je takšna vožnja primerna samo za dirkališče.

Cena motocikla je ustrezna njegovim vrhunskim zmogljivostim. Osnovni model stane 24.990 evrov, točno tak, kot sem ga vozil v Valencii, torej malce bolj športno opremljen panigale V4 z oznako S, ki ima spredaj in zadaj Öhlinsovo vzmetenje, pa vas olajša za 29.990 evrov. Omejeno serija 1500 primerkov s pridevkom speciale, ki se ponaša z ultralahkimi komponentami, pa potegne iz žepa 43.990 evrov.

TEKST Peter Kavčič 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord