5. 10. 2012, 08:31 | Vir: Playboy

Renault Clio RS Akrapovič Edition

Renault Sport

Matej Grošelj & Saša Kapetanovič

Če menite, da se avtomobile kupuje z očmi, se krepko motite. Zahtevnejši vozniki jih raje čutimo, vohamo in poslušamo.

V renaulta clia RS Akrapovič edition sem prvič sedel v temni garaži. Zato oči niso dobile želenih podatkov, so pa druga čutila delala dodatno izmeno. V Recarove školjkaste sedeže se ne usedeš, ampak jih oblečeš in motor ne zaropota, ampak poldirkaško zahrumi. Še preden sem z zelo neposrednim volanom, ki ima na vrhu všito dirkaško črtico, zapeljal iz garaže, sem čutil tisti prijetni metuljček v trebuhu, ki je tako značilen za ljubezen. Vendar ni bila ljubezen na prvi pogled, prej ljubezen na prvi stik.

Renault clio RS je športni avtomobil z atmosferskim motorjem, s čimer predstavlja neko obdobje, ki bo zaradi ekoloških normativov verjetno kmalu dočakalo svoj konec. Prihodnost bodo najverjetneje pisali prisilno gnani motorji manjše prostornine, vendar so klasični atmosferski motorji pri kupcih še vedno zelo dobro zapisani. Njihovi motorji namreč ne žvižgajo, ampak zdravo hrumijo. Poleg tega boste pri RS-u na prvi pogled najbrž rekli: clio kot clio. Napaka. Naj vas ne zavede razmeroma diskretna zunanjost.

Čeprav širši blatniki in 17-palčna platišča, ki bolj razkrivajo kot pa skrivajo velike zavorne kolute in rdeče obarvane zavorne čeljusti, nakazujejo na poslanstvo tega avtomobila: užitek v vož­nji. Pravzaprav užitek v dinamični športni vožnji, saj lahko na udobje kar pozabite. Serijsko podvozje z oznako cup pomeni, da so vzmeti in blažilniki bolj togi in zato pravi preskus, ali vam je zobozdravnik dovolj dobro namestil zalivke. Zato je RS-ov pravi dom dirkališče!

Renault clio RS zahteva odločnega voznika. Volanski obroč je treba močno držati, saj božanje s prstki zaradi neposrednosti ne pride v poštev. Podvozje in zmogljive gume omogočajo zelo velike hitrosti pri vož­nji skozi ovinke in pravi užitek je v vsaki prestavi pretikati tik pod rdečim zaznamkom na merilniku vrtljajev, ko na idealen čas pretikanja opozori tudi uporaben 'biiip'. Menjalnik je nekaj najboljšega, kar lahko dobite pri Renaultu, pa tudi motor z več kot 200 'konji' se s pritak­njenim Akrapovičevim zaključkom precej sliši. Verjetno zaradi togosti in glasnosti ni ravno najidealnejše prevozno sredstvo za družinska potepanja, je pa odličen partner takrat, ko pobalinsko odpelješ kak­šen ovinek malce hitreje ali ko ga zapelješ na dirkališče.

Pri Renaultu so skupaj z Akrapovičem naredili 20 takih avtomobilov, ki jih krasi zaključek izpušnih cevi iz ogljikovih vlaken. Z dodelavo so privarčevali štiri kilograme in dobili še dva dodatna 'konja', predvsem pa zagotovili simfonijo, ki ji ne more konkurirati še tako dober radio. V spodnjih vrtljajih malce zagrgra, v višjih se dere, vmes pri prestav­ljanju kdaj tudi pritajeno všečno poči. Zato ni dvoma, da tudi brez poslikav na strehi, nalepk na zadku in v notranjosti, titanovih napisov na pragovih in lasersko vgraviranega logotipa na aluminijasti prestavni ročici avtomobil kar kliče k pozornosti. Skupaj s popustom tale biserček stane 21.900 evrov, a cena je glede na ponujeno še vedno ugodna.

Renault clio RS je skupaj z manjšim twingom in turbobencinskim meganom pravi odraz, kaj Renault Sport sploh ponuja. To ni le tuning, ampak veliko znanja, še več testnih kilometrov po raznih dirkališčih in predvsem imidž, ki so si ga pridobili tudi z dosežki v motošportu. Clio Akrapovič edition ni ideal, saj je na avtocesti hrupa že preveč in tudi aluminijasta prestavna ročica kar vleče nase zunanjo temperaturo (poleti vročino, pozimi mraz), ampak to so pri taki mehaniki zgolj sladke skrbi. Kdor si mi upa pogledati v oči in izustiti, da je izkoristil ves potencial tega avtomobila, je ali dober blefer ali izvrsten voznik. Ne glede na to bi mu vseeno segel v dlan, saj je očitno vedel, da je kupil Akrapovičev zvok, vonj pregretih zavor in stik telesa z všečnim usnjenim volanskim obročem ter sedežem, ki bi jih imel tudi v dnevni sobi. Dobil je skratka paket tehnike, čustev in zgodovine, ki se mu reče RS. 

Renault Sport

Kdor ne pozna Renaulta Sporta, je prespal del zgodovine. Začeli so leta 1955 kot Alpina in nadaljevali, kar sta brata Louis in Marcel Renault začela 1899 z zmago na dirki Pariz–Trouville: izdelovati športne avtomobile, ki so lovorike dosegali tudi na najprestižnejših avtomobilskih športnih dogodkih po svetu. Šele leta 1976 se je delavnica preimenovala v Renault Sport, do takrat (leta 1973) pa za matični Renault že osvojila naslov svetovnega prvaka med proizvajalci v reliju, pozneje pa še več naslovov svetovnega prvaka v formuli ena in leta 1978 tudi zmago na sloviti 24-urni dirki Le Mans.

Po dirkaču Jeanu Ragnottiju so poimenovali tudi clia, ki je osiromašen opreme pripravljen za dodelavo v dirkalni avtomobil. In ne boste verjeli: s Klovnom, kot dirkača radi imenujejo, sodelujejo še danes, čeprav ima Francoz že 67 let. Še vedno se rad vozi počez in še vedno ljudje bučno pozdravljajo vsako njegovo potezo, zato je na dogodkih World Series by Renault, kjer se zbere vse, kar pri renaultih diši po dirkanju ali športnosti, skorajda vedno glavna zvezda. Z brutalnim cliom maxi zasenči tudi formule, saj – malce v šali, malce tudi zares – v formulah še niso izumili ročne zavore, ki jo lahko zlorabljaš za podpisovanje z gumami po asfaltu.

Jeklene zverine Renaulta Sporta lahko pri nas kupite pri vsakem Renaultovem prodajalcu, za njihov servis pa sta v Sloveniji specializirana dva prodajno-servisna centra, ASP v Lescah in FPL Avtocenter v Slovenski Bistrici.

Družina ima tri člane

Poleg clia s 148 kilovati (201 'konji') dobite z napisom Renault Sport še domači twingo RS in megane RS. Twingo iz 1,6-litrskega atmosferskega motorja zagotavlja 98 kilovatov (133 'konjičkov'), megane iz prisilno polnjenega dvolitrskega motorja pa kar 184 kilovatov ali bolj domačih 250 'konjev'.

ALPINE A110-50 concept ali obuditev legende

V počastitev 50-letnice alpine berlinette, ki je kraljevala v reliju v sedem­desetih letih prejšnjega stoletja, so v Renaultu obudili ime, ki ljubiteljem športnih avtomobilov še vedno dvigne utrip. S študijo A110-50 so hoteli pokazati, da so zanje športni avtomobili še vedno strast, zato so oblikovali všečen dvosed, ki si s pokalnim dirkalnikom megane trophy deli tehniko.

Zato se ne čudite, če so pod kompozit z ogljikovimi vlakni (v tradicionalni modri barvi!) namestili 3,5-litrski šestvaljnik, ki razvije 400 'iskrih', za prenos moči na zadnji kolesni par pa skrbi šeststopenjski sekvenčni menjalnik. Teža praznega koncepta naj bi bila zgolj 880 kilogramov!

Tekst: Aljoša Mrak
Foto: Matej Grošelj & Saša Kapetanovič