29. 1. 2021, 14:30 | Vir: STA

Renaultova zgodba s Twingom se po 29 letih končuje, usoda Revoza zaenkrat neznana

Shutterstock

V Revozu so seznanjeni z izjavo prvega moža Renaulta Luce de Mea, da skupina ne načrtuje naslednika modela Twingo niti nobenega drugega modela v razredu A. Bo pa Renault do uveljavitve standarda Euro 7 obdržal tako navadnega kot električnega twinga, so navedli. Srednjeročno imajo naročila zagotovljena, dolgoročneje pa so obeti še neznani.

V novomeški družbi iz Renaultove skupine, ki je tudi eden največjih slovenskih izvoznikov, so spomnili, da se je konec 2020 začela prodaja električnega twinga, Renault pa je tako eden redkih proizvajalcev, ki ponuja tako vozilo na električni kot na bencinski pogon v razredu A, torej razredu malih mestnih avtomobilov. To bo, kot pravijo v Revozu, obdržal vse do začetka veljave evropskega okoljskega standarda za motorje Euro 7, kar se bo po napovedih zgodilo sredi desetletja.

V Revozu tako trenutno nadaljujejo s proizvodnjo modelov twingo, tako z motorjem na notranjo izgorevanje kot v električni različici, Smart Forfour in Clio 5. "Srednjeročno imamo zagotovljena naročila, kaj pa si lahko obetamo daljnoročno (predvsem po letu 2024), zaenkrat še ni znano," so še zapisali.

Renault je to, da s trenutno tretjo generacijo modela končuje zgodbo s Twingom, sporočil 29 let po prihodu malčka na trg. "Škoda je opustiti ta razred vozil, a mala vozila z motorjem na notranje izgorevanje bodo zaradi spremenjenih pravil igre na trgu izginila," je po pisanju časnika Le Monde ta teden dejal de Meo in s tem mislil na vse strožje okoljske standarde za motorje v EU. Renault se na nova pravila že pripravlja, njegova posodobljena strategija pa predvideva, da bosta dve tretjini vseh njihovih novih modelov od 2025 naprej električnih in hibridnih.

Kot omenjeno, Revoz v okviru skupnega projekta francoskega avtomobilskega proizvajalca z nemškim Daimlerjem in na skupni platformi s Twingom izdeluje tudi model Smart Forfour. Do zdaj v Renaultu uradno o usodi partnerstva z Daimlerjem niso želeli povedati ničesar, po pisanju Le Monda pa bo tudi tega sodelovanja konec.

Bosta pa v okviru skupine po pisanju Le Monda štafeto od električnega Twinga prevzela model Spring, prvi električni model romunske Dacie, ter prihajajoča nova različica legendarne Renaultove petke, ki so jo dolga leta izdelovali v Revozu.

Velik upad prodaje

Renault je dal prvo različico Twinga na trg leta 1992 in je z vozilom na začetku doživel velik uspeh na matičnem trgu in tudi drugod po Evropi ter v Latinski Ameriki. Kot spominja Le Monde, je Renault prodal 2,6 milijona twingov prve generacije, pri drugi pa so prodajne številke upadle na okoli 900.000 vozil. Twingo tretje generacije medtem še zdaleč ni bil tako priljubljen, tako da so jih v Franciji npr. na leto prodali le še 50.000. 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord