15. 6. 2021, 08:57 | Vir: STA

Slovenci imamo radi avtomobile, saj se je v 30 letih število registriranih vozil skoraj podvojilo

Shutterstock

Pogled na ceste in statistični podatki kažejo, da imamo Slovenci radi jeklene konjičke. Število vozil je od osamosvojitve močno naraslo. Konec leta 1991 je bilo v Sloveniji registriranih okoli 603.000 osebnih avtomobilov, konec leta 2020 pa 1,17 milijona. Kljub velikemu številu lastniških vozil se povečuje tudi izposoja oz. car sharing.

Podobno kot omenjeni podatki Statističnega urada RS tudi podatki Eurostata kažejo na visok delež osebnih avtomobilov v državi. Slovenija se je leta 2019 s 556 avtomobili na 1000 prebivalcev uvrstila na deseto mesto med evropskimi državami, tik za Nemčijo. Največ avtomobilov po tej statistiki imajo sicer v Liechtensteinu, sledita Luksemburg in Italija.

Največ registriranih avtomobilov je v urbanih okoljih. V Ljubljani jih je bilo po navedbah majske številke Motorevija AMZS, ki je navajala portal Odprti podatki Slovenije, registriranih nekaj več kot 155.000, v Mariboru dobrih 55.400, sledita Kranj in Koper z nekaj več kot 31.000.

Če te podatke pogledamo skozi prizmo števila avtomobilov na 1000 prebivalcev, pa odkrijemo, da se Ljubljana s 527 avtomobili na 1000 meščanov uvršča šele na 201. mesto med 212 občinami. Kot občina z največ avtomobili po tej statistiki so Brda s 701 osebnim vozilom na 1000 prebivalcev. Tudi sicer je najbolj motorizirana Primorska oziroma zahodni del Slovenije. Ob tem pa v tem predelu države v povprečju vozijo tudi najstarejše avtomobile.

Beseda star avtomobil ni nujno vedno negativna, sploh če imamo v mislih starodobnike. Tudi te si omisli marsikateri Slovenec. Po podatkih omenjenega portala je v Sloveniji najstarejše registrirano vozilo Ford T (touring) iz leta 1913. "Verjetno je najstarejši registriran res Ford T touring 1913," je za STA dejal Edi Glavič iz Zveze slovenskih društev Ljubiteljev starodobnih vozil, ki je med drugim tudi vodja registra. Ford T sicer velja za prvi široko dostopen avtomobil.

Kljub omenjenemu pa se po navedbah Mateja Grošlja iz podjetja Avant car s sistemom Avant2Go povečuje izposoja avtomobilov. Kot ugotavljajo, slovenska družba čedalje bolje razume prednosti, ki jih ponuja najemniška mobilnost - plačilo po dejanski uporabi, vključeno vzdrževanje, registracija in vsi ostali stroški - kot tudi prihranke.

Nezanemarljiv je tudi trajnostni vidik, vsa vozila so 100-odstotno električna. Opažajo tudi vse več primerov, ko ljudje prodajo drugi avtomobil v gospodinjstvu, nekateri celo edinega, in uporabljajo sistem car sharinga, ki ga kombinirajo z javnim prevozom, kolesarjenjem in pešačenjem.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ