Slovenski avtomobilski grozd: 'Borili se bomo za preživetje!'

18. 5. 2020 | Jure Šujica
Deli

Ogroženih naj bi bilo do 10.000 delovnih mest, strokovnjaki kritični do preslabotnih ukrepov države.

Avtomobilska proizvodnja v Sloveniji morda ni sektor, ki bi predstavljal velik delež BDP. Ne nazadnje imamo v Sloveniji zgolj eno avtomobilsko tovarno, novomeški Revoz, čeprav so v avtomobilski sektor kot dobavitelji sestavnih delov za nove avtomobile vpletena številna domača podjetja. To pa posledično pomeni, da so zaradi močnega upada proizvodnje novih vozil v tujini tudi sama doživela velik upad naročil, zaradi česar so pred njimi zelo težki časi.

»Dejstvo je, da je drugo letošnje četrtletje katastrofalno, v drugem polletju pa se bomo borili za preživetje,« je na današnji tiskovni konferenci Slovenskega avtomobilskega grozda izpostavil predsednik uprave enega od najbolj prizadetih podjetij, idrijskega Kolektorja, Radovan Bolko. V podjetju, kjer med drugim skrbijo za razvoj in proizvodnjo ABS-sistemov, zaganjalnikov in bencinskih črpalk, ocenjujejo, da je avtomobilska industrija v Sloveniji v aprilu zabeležila kar 60-odstoten upad prometa, podobna pa naj bi bila slika tudi v maju.

Na razvoj se ne sme pozabiti

Gostujoči predavatelji so si tako enotni pri tem, da bi nastala kriza lahko pripeljala k velikim odpuščanjem. Tako naj bi bilo ogroženih kar četrtina oziroma 10.000 delovnih mest v industriji, kar je po besedah Marka Lotriča iz podjetja Meroslovje najbolj zaskrbljujoče, pa je dejstvo, da je v podjetjih močno ogrožen tudi sektor razvoja, ki sicer predstavlja največjo naložbo in edino zagotovilo za uspešno prihodnost, a hkrati terja največje vložke.

Podjetja tako pozivajo vlado, naj podaljšajo ukrepe, ki so jih uvedli ob nastali situaciji, saj se bodo le tako lahko izognili črnemu scenariju, ki bi sledil in zaradi katerega bi bili nastali stroški, namenjeni brezposelnim, bistveno višji kot stroški pomoči, ki bi jo potrebovali za prebroditev krize. Ob tem Lotrič kot dva izmed ukrepov navaja ukrep financiranja čakanja delavcev na stabilizacijo situacije in ukrep financiranja skrajšanega delovnega časa.

Dosedanji ukrepi države pa so bili vse prej kot uspešni, kot je dodal Bolko, namreč v podjetju, ki je prisotno v več kot desetih državah sveta, v trenutni situaciji o odpuščanju namreč razmišljajo le v Sloveniji – kljub ugledu, ki ga imajo slovenski avtomobilski strokovnjaki doma in v tujini – drugod države domačim podjetjem že nudijo podporo, tako pa naj bi ostalo tudi v prihodnje.