5. 10. 2020, 10:08 | Vir: STA

V Odrancih izdelali že 30.000 Carthagovih avtodomov

Tamino Petelinšek/STA

Nemški proizvajalec avtodomov Carthago je v svojem slovenskem podjetju v Odrancih te dni izdelal že 30.000. vozilo, s čimer je njegovo slovensko podjetje po dvanajstih letih delovanja postalo nosilni steber rasti skupine. Kot ob tem poudarjajo v podjetju, so novi modeli vse bolj priljubljeni, trg počitniških vozil pa beleži rast prodaje.

Skupina, ki vozila prodaja pod blagovnima znamkama Carthago in Malibu, je nedavno na salonu vozil in opreme za prosti čas v Düsseldorfu predstavila nove modele 2021. Ustanovitelj in lastnik Karl-Heinz Schuler pa je ob tem povedal, da je bila njihova odločitev za prihod v Odrance velika sreča. "Uspeha, ki ga nizata znamki, si ni mogoče zamisliti brez našega obrata v Sloveniji," je dejal.

Jubilejni model Carthago chic c-line 4.9 na podvozju Mercedes-Benz Sprinterja je na poti h kupcu v Nemčijo. Gre za prestižni integriran avtodom, ki pripada novi generaciji vozil znamke Carthago, v panogi počitniških vozil pa že leto dni vzbuja veliko pozornosti, tako kot tudi ostali njihovi novi modeli.

Izbruh pandemije je sicer zaznamoval dogajanje tudi pri počitniških vozilih, zaradi česar je bila proizvodnja v Odrancih marca nekaj časa ustavljena, a aktualno povpraševanje kljub pandemiji znova vliva optimizem. Zlasti v Nemčiji se je povpraševanje bistveno povečalo in napovedalo nadaljnjo rast obrat, poudarjajo v nemški skupini.

Ta ima sedež v Aulendorfu, velike zasluge za uspeh pa ima prav njihovo slovensko podjetje, kjer je prvi avtodom proizvodno halo zapustil avgusta 2008, leta 2013 so izdelali že 5000 vozil, deset let po odprtju pa je proizvodni trak zapustilo že 20.000. vozilo.

Med ključnimi razlogi za uspeh so po njihovem tudi stalna vlaganja v razvoj in modernizacije obrata. Trenutno je v fazi uvajanja tehnologija na področju avtomatizacije zaporedja delovnih operacij, kar pomeni prve korake v smeri rešitev industrije 4.0. in digitalne transformacije. Z usmeritvijo v vitko proizvodnjo želijo odpraviti izgube med proizvodnim procesom in uvesti tehnologijo nenehnega izboljševanja. Cilj je doseganje večje učinkovitosti in olajšanje dela zaposlenim.

Skupina je bila ustanovljena 1979 in danes zaposluje več kot 1400 ljudi, od tega 850 v Odrancih. Paleta njihovih izdelkov pokriva širok cenovni razpon - od približno 50.000 evrov do prestižnega razreda s cenami, ki presegajo 200.000 evrov.

Odranško podjetje, ki ga kot direktorja vodita Sandra Županec in Stefan Weiss, je v poslovnem obdobju od avgusta 2018 do avgusta 2019 ustvarilo 206 milijonov evrov prihodkov in ga zaključila z nekaj več kot petimi milijoni čistega dobička.