H&M kljub vrnitvi k dobičku napoveduje zapiranje fizičnih trgovin

Okoli 250 poslovalnic

1. 10. 2020, 11:28 | Moda in dizajn | Vir: STA

                            H&M kljub vrnitvi k dobičku napoveduje zapiranje fizičnih trgovin (foto: Tamino Petelinšek/STA) Tamino Petelinšek/STA

Švedska trgovinska veriga s hitro modo Hennes & Mauritz (H&M) je v tretjem letošnjem poslovnem četrtletju ustvarila 50,9 milijarde švedskih kron (okoli 4,8 milijarde evrov) prihodka, kar je 16 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. Povrnila se je k dobičku, ki pa se je glede na lani več kot prepolovil. H&M napoveduje zapiranje fizičnih trgovin.

Na poslovanje modne verige, ki je tretje poslovno četrtletje - od 1. junija do 31. avgusta - zaključila z 1,8 milijarde švedskih kron (170 milijonov evrov) dobička po davkih, je odločilno vplivala pandemija novega koronavirusa. V začetku tretjega četrtletja je bilo zaradi covida-19 zaprtih okoli 900 od skupno več kot 5000 trgovin te verige, ob koncu četrtletja jih je bilo le še nekaj več kot 200.

Trenutno je še naprej zaprtih 166 trgovin oz. trije odstotki vseh. Med trgovinami, ki so odprte, pa v številnih veljajo posebni vladni ukrepi, preprečevanju širjenja novega koronavirusa, nekatere imajo denimo omejen delovni čas, je v poročilu o poslovanju zapisal H&M.

Z odpiranjem trgovin se vračajo tudi kupci. Septembra so bili tako prihodki od prodaje glede na lansko leto manjši še za pet odstotkov.

"S pomočjo zelo dobro sprejetih kolekcij in hitrega odločanja smo se v tretjem četrtletju že vrnili k dobičku," je rezultate komentirala glavna izvršna direktorica verige Helena Helmersson. "Čeprav izzivov še zdaleč ni konec, verjamemo, da je najhujše za nami in smo dobro postavljeni, da iz te krize izidemo močnejši," je dodala.

Vseeno v H&M napovedujejo racionalizacijo. Tako bodo v prihodnjem letu zmanjšali število trgovin za okoli 250.

"Vse več strank je v času pandemije začelo kupovati na spletu," so podčrtala Helmerssononova. Zato H&M krepi vlaganja v digitalizacijo, pospešuje konsolidacijo trgovin in krepi integracijo med različnimi prodajnimi kanali. V prihodnje namerava še dodatno staviti tudi na trajnost.