Intervju z Urško Sršen, Slovenko, ki se je uvrstila na Forbesovo lestvico najperspektivnejših

20. 3. 2016, 08:14 | Moda in dizajn | Vir: Liza
Intervju z Urško Sršen, Slovenko, ki se je uvrstila na Forbesovo lestvico najperspektivnejših (foto: Sanjin Strukić/PIXELL) Sanjin Strukić/PIXELL

Pogovarjali smo se z Urško Sršen, Slovenko, ki se je uvrstila na Forbesovo lestvico najbolj uspešnih ljudi v Evropi, mlajših od 30 let. Urška je soustanoviteljica podjetja Bellabeat, ki izdeluje t. i. 'pametni nakit' Leaf.

Maja 2015 je hrvaško-slovensko start up podjetje Bellabeat začelo izdelovati 'pametni nakit' za ženske – LEAF, napravo, oblikovano za spremljanje ženskega zdravja, ki s pomočjo aplikacije daje vpogled v aktivnost, spanje in menstrualni ciklus, obenem pa ponuja vaje in rešitve za doseganje fizične in mentalne stabilnosti.

Januarja 2016 je ameriški Forbes 26-letno Slovenko Urško Sršen, eno od ustanoviteljic Bellabeata, uvrstil na evropski seznam mladih ljudi, ki spreminjajo svet na področju tehnologije. Z Urško, ki zadnja tri leta živi med San Franciscom, Ljubljano, Zagrebom, kmalu pa tudi Londonom, smo se pogovarjali prek spleta.

Je nenavadno, da kiparka blesti v poslovnem svetu sodobne tehnologije? Kako se to zdi vam?

Urška: Sama tega ne vidim kot nekaj nenavadnega, je pa morda res neobičajno za nas v Sloveniji. Mislim, da se pri nas preveč radi omejujemo in obremenjujemo s tem, kaj lahko počnemo oziroma česa ne moremo početi v življenju.

Tehnologija je izjemno obširno področje. Lahko bi celo rekli, da je talilni lonec ustaljenih definicij strok, ljudi in načinov dela. Ljudje ustvarjamo tehnologijo, ker s pomočjo te poskušamo rešiti najrazličnejše probleme na vseh področjih življenja, dela, kulture, skrbi za okolje ... To pomeni, da za optimalno reševanje in razvoj niso dovolj zgolj ljudje iz enega samega področja (recimo programerji), ampak ljudje z različnih strokovnih področij, ljudje s širokim spektrom znanja in zanimanj, predvsem pa z voljo do dela in raziskovanja.

Če se dotaknemo moje izobrazbe konkretno, vizualna komunikacija z uporabnikom je eden od najpomembnejših sestavnih elementov tehnoloških izdelkov, ki ima izjemen vpliv na naše razumevanje in doživljanje tehnologije. V tem smislu je kiparstvo kot ena od strok na vizualnem področju odlična podlaga za moje delo.

Ste se kiparjenju odpovedali? Navsezadnje vaš kipec stoji v stari zgradbi ljubljanske porodnišnice (naključje ali ne?)

Urška: V stari zgradbi Porodnišnice Ljubljana stoji moj kip z naslovom Brez naslova. Porodnišnici ga je ob 20. obletnici podarila Občina Lipica.

Kako ste zašli med nadobudne podjetnike, vizionarje prihodnosti?

Urška: Delo v Bellabeatu je izjemno ustvarjalno za vse nas. Veliko vlagamo v to, da se vsi člani tima počutijo vključene v razvoj naših proizvodov in tima. Menim, da sta občutek, da imaš vpliv na končni produkt in da imaš moč reševanja problemov v procesu dela, dva izmed najpomembnejših pogojev, da se pri delu počutimo zadovoljni in motivirani.

Ljudje poskušamo imeti vse pod nadzorom, kar bodočim staršem omogočajo tudi izdelki vašega podjetja Bellabeat. Se vam zdi res možno imeti vse pod nadzorom?

Urška: Izdelki Bellabeat so oblikovani in razviti z željo spremiti način, s katerim skrbimo za svoje zdravje in dostopamo do informacij o svojem telesu. Do zdaj smo lansirali samo en izdelek, namenjen izključno bodočim staršem, vsi preostali pa so namenjeni skrbi za zdravje žensk. Mislim, da čeprav si to želimo, zlasti ko nismo odgovorni le zase, ampak tudi za svoje bližnje, ne moremo imeti vsega pod nadzorom. Lahko pa s svojo angažiranostjo poskrbimo, da naredimo vse, kar je v naši moči. Na svoje zdravje sami s svojim ravnanjem vplivamo bolj, kot v današnjih časih verjamemo.

Vaš način življenja se sliši kot film o mladi sodobni ženski, ki si utira pot skozi življenje, sploh del delovanja v kalifornijski Silicijevi dolini. Kakšno je dejansko vaše življenje?

Urška: Vsak dan se zavestno trudim, da se v življenju odločam po lastni vesti in sledim stvarem, ki me navdihujejo in veselijo. Mislim, da je za uspeh v poslovnem življenju najpomembnejša ljubezen do dela in želja po spoznavanju novega.

S podjetjem sodeluje tudi vaša mama. dr. Tanja Premru Sršen, perinatologinja, in sicer kot medicinska svetovalka in mentorica ekipe. Kako je poslovno sodelovati z mamo?

Urška: Menim, da je nekaj povsem normalnega in celo priporočljivega poslovno sodelovati z ljudmi, ki jim zaupamo. Ne nazadnje so družinska podjetja prav zaradi tega nekaj povsem običajnega.

Ena od stvari, za katero sem pravzaprav najbolj hvaležna, je, da sem v življenju imela možnost delati z veliko izjemnimi ljudmi in se od njih učiti, ki so me na moji poti podpirali, mi svetovali in mi pomagali. Moja mama je brez dvoma ena od njih. Mislim, da je mentorstvo eden od pomembnejših dejavnikov pri profesionalnem razvoju. Še bolj kot mentorstvo pa je pomembno spoznavanje in stik z ljudmi najrazličnejših poklicev, nazorov in ozadij.

Zanimivo je tudi to, da se vaše podjetje BabyWatch ukvarja z razvojem digitalnih sistemov in visoko tehnoloških izdelkov za prenatalno in neonatalno skrb. Kako ste se vživeli, glede na to, da še niste ne mamica ne noseči?

Urška: Podjetje BabyWatch že 2 leti ne obstaja. Podjetje Bellabeat se med drugim tudi ukvarja z razvojem tehnoloških pripomočkov za sledenje nosečnosti. Nosečnost je izjemno pomemben del ženskega zdravja.

Žensko zdravje na splošno pa je področje, ki je bilo v družbeno-političnem smislu potisnjeno v ozadje, zaradi česar je, v primerjavi z drugimi področji zdravstva, še vedno manj podprto. Tako ugotavljajo tudi v članku Women and Health: the key for sustainable development iz leta 2015, objavljenim v najpomembnejši medicinski reviji The Lancet. To pomeni, da so ženske potisnjene v ozadje ne samo kot strokovnjakinje, o čemer se več govori in sliši, ampak tudi kot uporabnice; v zdravstvu, tehnologiji in številnih drugih panogah. Zato je del naše odgovornosti v Bellabeatu, poleg izboljšanja razvoja tehnologije za vsakdanjo nego in preventivo, tudi spodbujati pogovore o zdravju žensk in o ženskah kot pacientkah ali uporabnicah tehnologije.

Kako psihološko sledite uspehom svojega podjetja?

Urška: Biti postavljen ob bok drugim mladim ljudem, ki s svojim delom vsak na svojem področju težijo k napredku, je seveda za nas v Bellabeatu velika čast in navdih. Mislim, da sta za doseganje dobrih rezultatov pomembna osredotočenost in posvečenost poti do cilja.

Se sploh zavedate, da ste na Forbesovi listi najbolj uspešnih ljudi v Evropi, mlajših od 30 let?

Urška: Priznanja drugih so markacije na poti, po katerih lahko prepoznamo, da je ta za zdaj prava.

Se vam kdaj od hitrosti dogajanj v glavi zvrti?

Urška: Ne, osredotočam se na delo in na nabiranje znanja in izkušenj.

Kaj vam to pomeni?

Urška: Pomeni, da ima naše delo vpliv na uporabnike in postaja čedalje bolj prepoznavno, kar je seveda dober občutek.

S čim se trenutno ukvarjate?

Urška: Trenutno razvijamo nove izdelke, ki bodo na trgu dostopni spomladi.

Kje pravzaprav živite, kje imate dom (v Ameriki, Sloveniji, na Hrvaškem ali Kitajskem)?

Urška: Naokoli.

Poveste še kaj o uporabi naravnih materialov za svoje izdelke?

Urška: Pri razvoju tehnoloških izdelkov se ne želimo posvečati samo inovaciji v tehnologiji sami, ampak tudi novim pristopom k oblikovanju vizualnih elementov, prek katerih uporabnik razume tehnologijo in jo uporablja.

Z uporabo naravnih materialov smo želeli raziskati nov koncept prikazovanja oziroma skrivanja tehnologije za površinami, za katerimi po navadi ne bi pričakovali ničesar digitalnega. Tehnologiji smo želeli nadeti topel in pomirjujoč obraz in s tem olajšati uporabnicam stik, zlasti ko gre za vprašanje direktnega stika tehnologije s telesom.

Začeli ste s 'pametnim nakitom' za ženske LEAF, nadaljujete s pripomočki za spremljanje nosečnosti, vse temelji na sodobni tehnologiji in dovršenem dizajnu. Mar na tej poti do boljšega počutja ne manjka človeški faktor, možnost, da se o svojem počutju in skrbeh pogovorimo s človekom?

Urška: Kar tehnologija danes omogoča, je hitrejši oziroma neomejen kontakt ali dostop do pomoči, informacij in znanja. Največ pozornosti in truda posvečamo temu, kako vsakodnevno uporabo tehnologije uporabniku narediti čim bolj enostavno in prijetno.

Napisala Suzana Golubov. Fotografije Sanjin Strukić/PIXELL.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri