Kako bo sredi pandemije potekalo pomerjanje oblačil in njihov nakup (piše Petra W.)

Odpirajo se butiki

3. 5. 2020, 10:03 | Moda in dizajn | Piše: Petra Windschnurer
Kako bo sredi pandemije potekalo pomerjanje oblačil in njihov nakup (piše Petra W.) (foto: profimedia) profimedia

Na pomoč vam lahko priskoči tudi svilena ruta.

S ponedeljkom se znova odpirajo manjše trgovine in butiki z oblačili in modnimi dodatki.

Pred dobrim tednom dni so ta del gospodarske panoge zagnali v Nemčiji in izkazalo se je, da je prodaja dosega le 40 % prometa v primerjavi s prometom pred izbruhom koronavirusa. Večina, ki je obisk trgovin z oblačili odložila za nedoločen čas, je za razlog navedla bodisi ekonomsko negotovost ali strah pred okužbo z virusom. Slednji razlog je za prodajalce kljub zagotovilom, da počnejo vse, da bi stranke lahko povsem brez strahu pomerjale in nakupovale oblačila in dodatke, zelo pereč.

In če angleške kupce v Angliji želijo 'pomiriti' s predlogi, da bi oblačila lahko kupovali, ne da bi jih imeli možnost v trgovini pomeriti (oblačila bi bila zapakirana in razkužena v za to posebej namenjenih vrečkah), se so pri NIJZ za slovenske kupce odločili poskrbeti drugače.

Trgovine, ki bodo omogočale pomerjanje oblačil, bodo morale zagotoviti razkuževanje in učinkovito prezračevanje kabin za pomerjanje po vsaki uporabi. Medtem ko bodo morali oblačila, ki jih bo stranka pomerila in jih ne bo kupila, s polic umakniti in jih shraniti ločeno za dva dneva, preden gredo nazaj v prodajo.

Kaj to lahko pomeni za kupce, željne novosti? To, da lahko proti koncu tedna na voljo ostane bore malo različnih oblačil. Veliko prodajaln namreč izbrane kose ponuja ekskluzivno, kar pomeni tri kose v številki S, tri v M in štiri v L. Sami lahko seštejete, kolikokrat na dan vam bo izbrano oblačilo na voljo, da ga pomerite, če npr. nosite konfekcijsko številko M.

'Gospa, pridite nas obiskat znova čez tri dni, takrat boste lahko pomerili oblačilo v svoji velikostni številki.'

Da bi se izognili pomerjanju oblačil, so v tujini številne prodajalne podaljšale možnost vrnitve kupljenega blaga in možnost vračila denarja. Kako bodo ravnale s tovrstnimi oblačili, niso podale, sodeč po priporočilih, pa gotovo nič manj odgovorno kot z oblačili, ki jih stranke v trgovini pomerijo in ne kupijo.

unsplash.com

Kaj pa spletno nakupovanje?

Naletela sem že na govorice, da naj bi vsa vrnjena oblačila, kupljena po spletu, zaradi varnosti kupcev in zaposlenih v skladiščnih centrih že pred pandemijo romala naravnost v smeti (samo pomislite, koliko zavrženih oblačil je to).

Sprašujem se, ali bo praksa v tem primeru kaj drugačna. V nasprotnem primeru se bo logistika razkuževanja in ponovnega vračanja v prodajo očitno morala zgledovati po proizvodnji zorenja sirov :) Vrnjena tunika bo tako romala iz sobe za novince v sobo, kjer bo zorela en dan, naslednji dan v sobo, ki ji bo omogočala skorajšnjo vrnitev v spletno trgovino, in tako dalje. Koliko nepotrebne plastike kot zaščitne embalaže se bo pri tem zmetalo v smeti, raje ne razmišljam.

Še najbolje jo bodo v tem primeru odnesle manjše butične prodajalne, ki so svoje kupce že pred novo resničnostjo obravnavale zelo individualno.

O tem, kako bodo poskrbeli za varnost in zadovoljstvo svojih kupcev (pomerjanje oblačil gotovo vpliva na to, ali boste trgovino zapustili zadovoljni z vrečko v roki), sem povprašala dva manjša butika, ki v centru Ljubljane ponujata ekskluzivna oblačila slovenskih in tujih modnih oblikovalcev. V Zoofi se zavedajo, da so butična prodajalna, v kateri ni nikoli mase ljudi, zato se lahko vsakemu kupcu res posvetijo. Med kabinama za pomerjanje je več kot dovolj razmika. Prostor bodo zlahka zračili in razkuževali. Kot prednost navajajo tudi možnost, da bodo vsako oblačilo, ki ga bo stranka pomerila, dobro razkužili s pranim likalnikom. Tudi v Concep Store Pentlja, ki svoja vrata odpira 10. maja, bodo obravnavali vsakega kupca posebej, se pravi, da bosta v trgovini z obvezno masko prisotna zgolj en kupec in prodajalec. Na željo stranke po predhodnem dogovoru bo mogoče nakupovati tudi zunaj uradnega delovnega časa, ki bo na začetku skrajšan. Oblačila, ki jih bodo stranke pomerile, bodo v skladu s priporočili NIJZ za določen čas umaknili iz prodaje.

Težje bo priporočila vzdrževati večjim trgovinam, ki bodo morale zagotoviti predvsem več kadra, ki bo usmerjal koordinacijo med pomerjenimi oblačili v garderobi in njihovim odstranjevanjem iz prodaje.

V Ikoni, ki ponuja oblačila, modne dodatke in kozmetiko v pritličju in prvem nadstropju, so se tako odločili, da bodo za zdaj odprli le del trgovine, v kateri bo v obtoku le ena kabina za pomerjanje oblačil. V ta namen bo izpostavljena tudi tabela, na kateri bodo kupci lahko videli evidenco, kolikokrat in kdaj so bili prostori razkuženi. Razkuževanje kabine bo potekalo za vsako stranko. Prav tako bodo na razstavnih policah in obešalnikih razstavljeni le razstavni modeli oblačil, medtem ko bo svetovalec stranki po želji prinesel pravo velikostno številko.

unsplash.com

Za konec pa še svilen nasvet, ki vas lahko osvobodi strahu pred pomerjanjem oblačil.

S seboj v torbici nosite svileno ruto (koronavirus naj bi se v primerjavi z naravnimi materiali bolje zadržal na umetnih, npr. poliestru) z dvema različnima stranema (tako boste vedno vedeli, katero obrniti k obrazu). Pri pomerjanju oblačil čez glavo, si jo poveznite prek glave in oblačilo potegnite preko. Enako storite, ko oblačilo slačite, le da si v tem primeru dodatno pomagate tako, da vratno odprtino oblačila malce razširite. To je najboljši način, da preprečite stik med kožo obraza in oblačilom. Stilisti ga, da bi oblačila zaščitili pred ličili pri snemanju modnih zgodb, uspešno prakticirajo že dlje časa. Pravzaprav bi ga lahko uporabljali tudi po tem, ko se zgodba z virusom izpoje. Saj veste, madež od pudra na beli majici ni ravno spodbuda, da bo kupec oblačilo kupil.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Petra Windschnurer
Novinarka in kolumnistka

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri