Modna veriga Zara bo po svetu zaprla med 1000 in 1200 trgovin

Veliki načrti za prihodnost

11. 6. 2020, 10:51 | Moda in dizajn | Piše: D.H.

                            Modna veriga Zara bo po svetu zaprla med 1000 in 1200 trgovin (foto: profimedia) profimedia

Modni imperij Zara v kaosu, ki ga je povzročila pandemija, vse moči usmerja v povečanje prodaje preko spleta, zato bodo po svetu zaprli med 1000 in 1200 predvsem manjših trgovin po Evropi in Aziji. A njihovi načrti za prihodnost so impresivni.

Špansko podjetje Inditex si poleg Zare lasti še nekatere druge modne znamke: Bershka, Pull & Bear in Massimo Dutti. A kolikor se ta številka trgovin, ki se zapirajo, morda zdi visoka, v kontekstu celotne modne znamke ni tako dramatična, saj bo podjetje po zaprtjih še vedno imelo v obratovanju med 6.700 in 6.900 trgovin po svetu, obenem pa bodo v prihodnje odprli 450 novih trgovin večjega formata. Za spremembe, s katerimi podjetje Inditex pripravlja modni imperij Zare na post-pandemično prihodnost, so namreč namenili kar 2,7 milijarde evrov.

Inditex je sicer ena največjih modnih verig na svetu, a jo je koronakriza vseeno močno prizadela. V prvem četrtletju, od 1. februarja do 30. aprila, poročajo o padcu prodaje za kar 44 odstotkov. Izgube v tem obdobju ocenjujejo na 409 milijonov evrov, več kot četrtina njihovih trgovin pa je bila do 8. junija zaprtih.

So pa zato v prvem četrtletju zaznali kar 50 odstotno porast prodaje prek njihovih spletnih trgovin (v primerjavi z istim obdobjem v lanskem letu) in kar 95 odstotno porast samo v aprilu v primerjavi z aprilom 2019.

Podjetje Inditex je zato potrdilo, da se bodo bolj osredotočili na spletno prodajo, saj bodo s tem razvili dobro izhodišče za soočanje s konkurenco kot je H&M in nekaterimi novejšimi spletnimi ponudniki modnih izdelkov. Slednji so v času karantene celo prosperirali. Spletna modna prodajalna Boohoo.com je na primer v prvem četrtletju povečala prihodke pred obdavčitvijo za kar 54 odstotkov.

Ustanovitelj podjetja Inditex, Amancio Ortega, je obenem dodal, da bodo do leta 2022 vložili 1 milijardo evrov v dodatni razvoj spletne prodaje, dodatnih 1,7 milijarde evrov pa v razvoj večjih trgovin, da bodo te bolje integrirane s spletno prodajo in omogočale sprotno sledenje izdelkom v prodaji in na zalogi.