Nika Ambrožič Urbas: "Odnos Slovenk do lastnega videza se je občutno izboljšal"

26. 10. 2019, 09:58 | Moda in dizajn | Piše: Katja Kozlevčar
Nika Urbas (foto: Aleksandra Saša Prelesnik) Aleksandra Saša Prelesnik

Modna oblikovalka, poslovna ženska, medijska osebnost in vplivnica - Nika Ambrožič Urbas je srca bralcev, gledalcev in sledilcev na socialnih omrežjih osvojila s svojo prefinjenostjo, ženstvenim slogom in sočnimi 'nikizmi'.

Kako se po dolgih letih dela in življenja v Angliji počutite zdaj, ko ste ponovno v Sloveniji?

Počutim se odlično! Preseneča me višja raven kulture, ki vlada v državi. Pa tudi zavedanje o kakovosti življenja. Vse več ljudi jo ceni. Sicer pa so moji prijatelji novico o vrnitvi nadvse dobro sprejeli, prav tako poslovni partnerji, ne nazadnje tudi mediji. Vse to, skupaj z bolj umirjenim življenjskim slogom, ki si ga tu lahko privoščim, občut­no prispeva k mojemu zadovoljstvu.

Česa ste se ob vrnitvi najbolj razveselili in kaj iz Londona boste še posebej pogrešali?

Ker sem zapisana modi, sem se najprej razveselila prijetnega spoznanja, da se prav v Ljubljani lahko dobi večina meni ljubih modnih znamk, za katere sem bila prepričana, da svojega mesta na slovenskem trgu še niso našle. Pa tega, da se s kolesom lahko neverjetno hitro pride iz enega konca Ljubljane do drugega, ob tem pa je potovanje vselej prijetno in slikovito. Razveseljuje me tudi dejstvo, da živim v okolju, ki ne dopušča slabe kulinarične izkušnje.

Kaj bom pogrešala? Ta del vprašanja je zame težji. Londonski način življenja sem nekako odmislila, saj ne vidim smisla v tem, da bi se mi tožilo po stvareh, ki niso več del mojega vsakdana. Za vse drugo pa obstaja mali nakupovalni seznam, namenjen mojemu prihodnjemu obisku britanske prestolnice.

Je kakovost življenja v Sloveniji res veliko boljša kot v hitro drvečem Londonu?

Vsekakor, je pa treba tudi poudariti, kaj pod izrazom kakovost življenja sploh razumemo. Torej, v Sloveniji je hrana bistveno okusnejša, zrak je bolj čist, okolje je varnejše, zaradi manjših razdalj pa bolje organizirano. Primanjkuje pa celovite, intenzivne multikulturne izkušnje pa tudi občutka za individualizem. Pred leti mi je prav to pomenilo veliko več od zgoraj naštetih dobrin. Zato je pomembno, da najprej sami razčistimo pri sebi, kaj v danem trenutku najbolj potrebujemo in cenimo.

Boste delo nadaljevali tako kot prej ali vas tudi na tem področju čakajo novi izzivi?

Vsekakor nadaljujem svoje kreativne projekte, selitev na moje delo ne vpliva. Čaka me tudi nekaj novih izzivov, ki pa so tako vezani na slovenski prostor, da mi je v tem pogledu selitev odprla nekaj prej še nepričakovanih možnosti.

Aleksandra Saša Prelesnik

Vaša znamka oblačil Marija Moderna je požela veliko občudovanja. Kaj pripravljate novega?

Pripravljam pomladno kolekcijo, zdaj bom predstavila kreativni koncept, ki stoji za njo. Naše ambicije se niso spremenile, se je pa zato malce podredil sam način delovanja, saj smo zdaj bolj usmerjeni v srednjeevropski prostor in ne več toliko v britanskega.

Naši bralci občudujejo vaš prefinjeni slog za estetiko. Kako izbirate svoja oblačila? Jih oblikujete sami?

Oh, najlepša hvala, kako prijazno! Svoja oblačila rada kupujem lokalno, kar pomeni, da sem se ob selitvi v Ljubljano skorajda povsem v celoti posvetila trgovski ponudbi, ki vlada tu. Rada imam kakovostna oblačila in s svojo strastjo do lepega oblačenja spodbujam tudi druge, da se podajo na raziskovanje v domače trgovine.

Zlasti pa mi je ljubo nakupovanje v blagovnicah, ta navada mi je ostala še iz Londona. Nadvse rada nosim oblačila lastne blagovne znamke, te pa kombiniram z drugimi, saj imam razvejan okus in tako eksperimentiram z različnimi tipi oblačil.

Kaj je za vas kakovostno oblačilo?

To je kos, ki je poleg premišljenega oblikovalskega pristopa narejen iz kakovostnega materiala s preverjenim poreklom, v tovarni z nadzorom, ustvarjen z namenom, da v omari ostane dolgo. Po možnosti več desetletij, ne da bi izgubil atraktivnost.

Kako pomembno se vam zdi, da ste na tekočem s trenutnimi modnimi trendi?

Sledenje trendom se mi zdi izrednega pomena. Pa ne le zato, ker sem tudi sama del oblikovalske stroke. Vsakdo mora poznati osnovne zakonitosti, ki trenutno veljajo za aktualne. To je del splošne razgledanosti. Trendi so širok pojem, zavzemajo pa vsa področja, ki imajo tako ali drugače opraviti z življenjskim slogom.

Zato navadno zavijem z očmi, če kdo od mojih kolegov razglaša, da oblikujejo oblačila, ki nimajo veze s trendi. To ne drži. Trendi vplivajo na našo podzavest in vselej jim bomo sledili. Zato jih poskušajmo čim bolje poznati, sicer bomo brezglavo sledili gibanju, ki bo usmerjalo nas, in ne obratno.

Kaj žensko naredi elegantno?

Zavedanje lastne veličine, umirjenost, ki izhaja iz sprejemanja sebe, ter uglajenost, ki se izoblikuje z leti. Eleganca je stvar duha in mora dozoreti. Je nekaj, česar se moramo naučiti, vse pa se začne z vzpostavitvijo duševnega ravnovesja.

Sami ste vedno do podrobnosti urejeni, ne glede na priložnost. Menite, da smo Slovenke v primerjavi z Angležinjami bolj urejene?

Zelo mi laskate. Danes lahko mirno trdim, da se je odnos Slovenk do lastnega videza občutno izboljšal. Tovrstne primerjave so sicer izredno težke, saj v obeh okoljih srečujemo posamezne skupine z različnimi navadami. Nerada posplošujem. Vam pa vseeno lahko zagotovim, da se v Sloveniji vsakodnevno srečujem z ženskami, ki na svoj videz res veliko dajo. Zavedajo se, da ta ni le ogledalo njihove osebnosti, ampak tudi poslovna vizitka. Te miselnosti svoje čase ni bilo, vesela sem, da se je ukoreninila tudi v domačem okolju.

Ne gre pa vedno samo za oblačila, sami izstopate tudi zaradi navzočnosti same, elegance, ki jo izžareva vaša mimika, in načina izražanja. Od kod to izhaja, so vas tako učili že starši?

Oh! Zdaj mi je že dodobra nerodno. Da, moja starša sta zelo omikana, elegantna človeka, ki sta se res potrudila, da sta kulturo obnašanja pa tudi način lepe komunikacije prenesla na naju s sestro. Morda naju je v otroštvu to nekoliko zaznamovalo, saj sva ravno zaradi izrazito vljudnega vedenja precej izstopali od svojih vrstnikov. V resnici pa je bila to krasna popotnica za odraslo dobo. Zato, da sem dama, se lahko resnično zahvalim samo njima.

Kako pa sicer gledate na dejstvo, da se ljudje izražamo vse bolj digitalno?

To se mi zdi krasno, ker spodbuja drugačen način razmišljanja, ki je lahko tudi povsem kreativen. Ob tem vam moram zaupati, da nisem tiste vrste človek, ki bi ob vseh podobnih vzgibih moderne dobe najprej hitel zmajevati z glavo češ, kam gre ta svet. Ne verjamem, da bomo s tem izgubili smisel za pisanje, pa tudi strast do branja ter retorike se s tem ne bo uničila. Bomo pa prav gotovo pridobili še eno novo vejo komunikacije. Ta bo, ob pravilni uporabi ter upoštevanju osebne kulture, lahko tudi nadvse zabavna.

Kakšno pomembnost pripisujete socialnim omrežjem?

Zaradi socialnih omrežij smo danes kot družba bolj odprti in manj obremenjeni. So nadvse pomemben del vsakdana, in zdi se, da je ravno Instagram tisti, ki je poskrbel za to, da mladi tako obvladajo sodoben dizajn, estetske zakonitosti ter da imajo sproščen odnos do komunikacije. Menim, da je Instagram izredno koristno orodje za iskanje navdiha. Spodbujam dejstvo, da lahko vsakdo ustvari lep profil, ki mu služi kot nekakšen album, v katerem je tak, kakršen si je vedno želel biti. Tudi to je del realnosti - posameznikove realnosti.

Če pogledamo nazaj, bomo opazili, da so se v zgodovini vselej ustvarjale idealizirane podobe, ki so ljudem služile kot navdih. Instagram je le podaljšek tega, in kot tak popolnoma navdihujoč. Seveda si je treba postaviti meje uporabe, ampak tako velja za vse preostale stvari v življenju. Menim pa, da socialna omrežja ljudi povezujejo na način, o kakršnem bi včasih lahko le sanjali.

Pred kratkim ste postali obraz znamke Peter Kozina. Kaj vam pomeni biti del te najstarejše čevljarske znamke pri nas?

Sem izredno počaščena, da sem lahko tudi sama del na novo obujene slovenske znamke s tako dolgo tradicijo ter celovitim pristopom do izdelave kakovostne modne obutve. Svet oblikovanja usnjenih izdelkov mi je blizu, saj je pomemben del moje oblikovalske kariere. Zato mi je v še toliko večji ponos, da sem k znamki Peter Kozina pristopila kot obraz, hkrati pa tudi kot oblikovalka, kot modna strokovnjakinja, in da mi ekipa zaupa pri soustvarjanju te uspešne zgodbe.

Aleksandra Saša Prelesnik

Kako sodelujete z znamko Peter Kozina?

Kot sem omenila, sem k projektu pristopila tudi iz strokovnega stališča, kar bo bolj razvidno že v prihodnjih kolekcijah. Moj glavni cilj je, da bom z lastnim znanjem, občutkom za oblikovanje ter estetiko kar najbolje predstavila obutev potrošnicam. Pa ne zgolj v oblikovnem ali prezentacijskem smislu. Tudi na Instagramu na primer z užitkom prikazujem svoje stilistične kombinacije, ki so lep primer, kako v lastni modni slog uspešno vključevati modno kolekcijo čevljev Peter Kozina.

Večina vas pozna kot komentatorko uspešnega TV-šova Zvezde plešejo. Se že pripravljate na novo sezono?

Ne še, za to je še nekoliko prezgodaj. Je pa res, da bo pomlad kmalu tu (nasmeh).

Občinstvo vas je vzljubilo in za vaše komentarje celo stkalo izraz nikizmi. Kako to sprejemate?

To je ena od tistih stvari, ki me vselej znova presenetijo. Izraz, ki je izšel iz mojega načina govorjenja. Si predstavljate! Vsakič znova me osupne spoznanje, koliko ljudi ve za nikizme. Zgodi se, da mi neznanci zaupajo, da tudi sami vse bolj postajajo pozorni na lastno slovenščino. In to ravno zaradi nikizmov, ki jim pomagajo do tega, da se znebijo predsodkov do lepega govorjenja.

Vajeni ste nastopanja pred kamero in poziranja pred fotoaparati. Je to nekaj, kar imate v krvi, ali ste za to morali delati?

Mislim, da ima vsakdo, ki svojo kariero gradi pred kamero, že nekaj prirojenega občutka za nastopanje. Verjetno bi bilo sicer v tem poklicu skoraj nemogoče uživati, saj zna biti precej neizprosen. Tovrstna izpostavljenost, pa tudi napetost, ki je del vsakega nastopa, sta lahko zelo utrujajoči. Če pa se že rodiš z žilico za nastopanje, je vse skupaj lažje in bolj spontano.

Svoj smisel za kamero sem sicer izboljševala in brusila skozi dolgoletno delo v modni industriji. Začela sem namreč kot stilistka in se tako priučila trikov, ki so potrebni za dobro poziranje, sčasoma pa tudi načina, kako se pred snemalnim objektivom vesti v vlogi voditeljice. Najprej skozi opazovanje, potem sem koordinirala nastopajoče, na koncu pa pred kamero pristala tudi sama.

Koliko časa sicer preživite pred TV-zaslonom in katere so vaše priljubljene vsebine?

Televizijo rada gledam, čeprav neredno. Največkrat pogledam kakšno napeto nadaljevanko, rada imam tudi romantične filme in pa kostumske drame.

Kakšno glasbo poslušate, ko želite biti ustvarjalni?

Zaradi moževega poklica (Matjaž Ambrožič je glasbeni kritik, op. a.) je pri naju doma na tisoče različnih in kakovostnih glasbenih albumov. Izbiram lahko med najboljšim. Ugotovila sem, da za uspešno in nemoteno delovanje pred računalnikom name izredno pozitivno vpliva poslušanje džeza, zlasti acid džeza. Ko kreativno ustvarjam, to rada počnem ob poslušanju trip hopa, obožujem duo Kruder & Dorfmeister. Prija mi tudi house. Sicer pa se odlično znajdem tudi v tišini, ki jo včasih nujno potrebujem za umirjeno razmišljanje.

Česa se to jesen najbolj veselite?

Kostanjev in tartufov!

Nika Ambrožič Urbas je tudi nova kolumnistka spletne strani metropolitan.si. Njen prvi prispevek boste lahko prebrali že prvi teden meseca novembra.

Katja Kozlevčar
Novinarka

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri