Slovensko pohištveno oblikovanje na pomembnem mednarodnem prizorišču

3daysofdesign 2020

9. 9. 2020, 11:35 | Moda in dizajn
Slovensko pohištveno oblikovanje na pomembnem mednarodnem prizorišču (foto: The Circle/Razstava) The Circle/Razstava

Na 3daysofdesign 2020, enem izmed najpomembnejših dogodkov na področju sodobnega oblikovanja na Danskem in v Skandinaviji, so med 3. in 5. septembrom v sodelovanju med Centrom za kreativnost, Veleposlaništvom RS na Danskem in javno agencijo SPIRIT Slovenija prvič predstavili tudi dosežke slovenskega pohištvenega oblikovanja.

Izbrani izdelki osmih slovenskih podjetij, ki so lokalno izdelani in so rezultat dolgoletnih izkušenj domače obrti, prepletene z naprednimi tehnologijami in trajnostno proizvodnjo, so bili na ogled na razstavi The Circle (Krog). Vrhunski slovenski oblikovalski produkti pa so bili s tem predstavljeni mednarodnim medijem, arhitektom in zainteresirani javnosti.

Razstava je bila na ogled v središču mesta, na Veleposlaništvu RS v Kobenhavnu.

Slovenska oblikovalska podjetja, ki so s pohištvenimi kosi in dodatki za dom (luči, mize, kavči, stoli, otroške igrače, mačja uta in stol) sodelovala na razstavi v Kobenhavnu, so bila izbrana na podlagi poziva javne agencije SPIRIT Slovenija, ki poleg Ministrstva za zunanje zadeve in Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo tudi finančno in organizacijsko podpira projekt. Izbranih je bilo osem slovenskih podjetij: Donar, Folds, Kauch, Lepu, Wilsonic design, Kubus-interier, Tiba in Guïana.


 
Glavni temi letošnjega dogodka sta bili krožno gospodarstvo in trajnostni razvoj.

»Obrtništvo, trajnost, reciklirane materiale in navdihujoče dizajne najdemo v slovenski arhitekturi in oblikovanju že več kot stoletje, z začetkom pri Jožetu Plečniku. Ministrstvo za zunanje zadeve RS in javna agencija Spirit s ponosom predstavljata sodobne trajnostne oblikovalske produkte, ki so bili skrbno izbrani z mislijo na danski okus, težnjo po dolgi uporabi in obrtništvo,« je o predstavitvi slovenskega pohištvenega oblikovanja na festivalu 3daysofdesign povedala Ajda Cuderman, direktorica javne agencije Spirit. 

Matevž Čelik, direktor Muzeja za arhitekturo in oblikovanje, kjer deluje Center za kreativnost, je pojasnil: »Za razvoj oblikovanja in pohištvenih podjetij je prisotnost na mednarodnih dogodkih, kot je 3daysofdesign, bistvenega pomena. S Centrom za kreativnost želimo zagotoviti redno predstavljanje slovenskega oblikovanja in blagovnih znamk na mednarodnem trgu. Ena sama predstavitev ne pomeni veliko, saj se moraš redno pojavljati na tovrstnih dogodkih, da dosežeš prepoznavnost. Ker prodaja po spletu narašča in tudi slovenskim podjetjem omogoča, da dosežejo globalne trge, je pomen tovrstnih predstavitev še večji, saj je na njih možno večino izdelkov videti in preizkusiti v živo.«
 
»S sodelovanjem na enem izmed najpomembnejših dogodkov na področju sodobnega oblikovanja na Danskem in v Skandinaviji in predstavitvijo slovenskih oblikovalcev ter produktov povečujemo prepoznavnost slovenskega oblikovanja v svetu. Hkrati pa damo razstavljavcem priložnost, da svoje izdelke predstavijo mednarodnemu občinstvu,« sta izpostavili kustosinji razstave The Circle (Krog) Zala Košnik in Mika Cimolini iz Centra za kreativnosti, ki deluje pri Muzeju za arhitekturo Slovenije.
 
»Glede na estetiko naših izdelkov, izbrane materiale in trajnostni pristop pri oblikovanju in produkciji ocenjujemo, da bi bile skandinavske dežele lahko med našimi glavnimi trgi izven Slovenije. Zato je bila možnost predstavitve naše znamke v danski prestolnici na dogodku 3daysofdesign, kjer se vsako leto zvrstijo najnovejši dosežki s področja opreme in oblikovanja, za nas izrednega pomena. Sodelovanje slovenskih oblikovalcev na dogodku vidim kot priložnost za povečanje prepoznavnosti slovenskega oblikovanja v mednarodnem prostoru,« je poudarila arhitekta Kaja Lipnik Vehovar iz družinskega podjetja Kubus Interier, poznanega predvsem kot uvoznika kakovostnega pohištva vrhunskih oblikovalcev pretežno iz skandinavskih dežel.

Na mednarodnem oblikovalskem dogodku v Kobenhavnu se bo Kubus Interier predstavil s svojimi lučmi Fold, novo linijo iz družine svetil Sence. Luči preprostih in izčiščenih oblik iz lesenega furnirja različnih vrst sta oblikovala Kaja Lipnik Vehovar in Arne Vehovar. 

»3daysofdesign v Kobenhavnu je eden najuglednejših oblikovalskih dogodkov v Evropi. Kot udeleženec menim, da je festival dobra priložnost za predstavitev mladih oblikovalcev na tako kakovostnem trgu, kot je danski, kjer je oblikovanje integralni del njihovega življenja. Tudi Slovenci imamo bogato oblikovalsko tradicijo in na nas mladih je, da jo nadaljujemo in razvijamo. Udeležbo na festivalu zato jemljem kot dragoceno izkušnjo na svoji oblikovalski poti,« je o vlogi sodelovanja na 3daysofdesign povedal oblikovalec Luka Rugelj, ki se je predstavil z jedilno mizo origami, zasnovano za podjetje Guïana.

Podjetje Concrete Garden je na postavitvi The Circle (Krog) razstavljal mačjo uto in stol oblikovalke Tine Rugelj. Med izdelki podjetja Donar so bila na ogled stol Collodi oblikovalca Andraža Šapeca, stol Nico Less, pod katerega se podpisujejo v Primož Jeza Studiu in kjer so oblikovali tudi kavč Venice Sofa. Z lučmi, ki sta jih zasnovala Anja Mencinger in Nikolaj Salaj, se je na Danskem predstavilo podjetje Folds.

Na razstavo so vključili še otroško igračo, avto Bi Biip, oblikovalke Mateje Panter in kavč Oblak, ki je delo ustvarjalca Luke Bassanese, oba produkta pa sta nastala za podjetje Kauch. V izboru sodobnih slovenskih pohištvenih izdelkov, ki so nastali v tesnem sodelovanju med oblikovalci in proizvajalci, sta bila tudi stol in miza oblikovalke Neže Uran, za katerima stoji podjetje Lepu. Del izbora je bil še gugalni konjiček za otroke ustvarjalke Nine Mihovec podjetja Wilsonic Design.

V Centru za kreativnost, kjer podpirajo kreativni in kulturni sektor ter njegov razvoj, so razvili znak odličnosti Made in Slovenia. Podeljevali ga bodo izdelkom, ki predstavljajo dobre prakse slovenskih ustvarjalcev in podjetij v kreativnem sektorju. Z njim spodbujajo razvoj izdelkov in storitev, ki združujejo ustvarjalnost s poslovno vizijo z namenom družbenega napredka in promovirajo trajnostna načela. Znak odličnosti je unikatno generiran za vsak izdelek, med drugimi pa ga bodo lahko pridobili tudi izdelki izbrani za razstavo The Circle (Krog).

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri