Smo zaradi serij in filmov seksualizirali poslovni stil oblačenja žensk?

20. 8. 2021, 08:56 | Moda in dizajn

                            Smo zaradi serij in filmov seksualizirali poslovni stil oblačenja žensk? (foto: Profimedia) Profimedia

Številne serije in filmi, katerih kraj dogajanja je največkrat pisarna, z ženskim likom v njej, so spremenili žensko modo. Tudi vi najprej pomislite na kratko oprijeto krilo, belo srajčko, po možnosti z odprtima gumboma, petke in na urejene lasje? Točno o tem govorimo.

Kaj oblečete za v pisarno? Suknjič? Telirano obleko? Petke? Elegantne hlače in bluzo? Ali pa se mogoče ne spomnite, glede na to, da je bila zadnjih nekaj mesecov ideja o odhodu na delovno mesto le iluzija.

Filmska industrija že na samem začetku postavila okvire

Če pomislimo na hitro, tovrstne serije in filmi niso prinesli le predvidevanja o ženski modi. Velikokrat se pojavijo ugibanja o pisarniških romancah, nadvse produktivni ekipi, urejenih in opremljenih pisarnah, moški na vodilnih položajih in pisarniški prostori v vrtoglavih nebotičnikih. Nikjer pa ni zgodovina žensk, ki delajo v pisarnah, bolj vidna kot na ekranih – v oblačilih, ki izražajo profesionalnost, uspeh in seveda popolne postave.
 
Pojdimo na sam začetek. Janie Byrant, kostumografinja v filmu Mad Men pove: »Mislim, da so bile ženske že takrat okrasek v pisarni. Ženski liki so predstavljali ženskost." Kostumografinja je bila nadahnjena od žensk, ki so v tistem času izžarevale spolnost – Marilyn Monroe, Sophia Loren in Jane Mansfield.
 
Se spomnite Mirande iz Sex and the City? Vedno je pravila, da ne potrebuje moškega. To so izžarevala tudi njena oblačila, ki so bila odločna in se niso popolnoma držala ženskih smernic. In novinarka Hildy Johnson iz His Girl Friday, katere ostra oblačila, pogosto suknjič, ki jo je povzdignil na raven moškega urednika. Vseeno pa je ženskost podkrepila z okrasnimi klobučki in (obvezno) rdečo šminko.
 
Leta 1970 je John T. Molloy napisal knjigo Dress for Success, kjer je zastopal dejstvo, da ženske, oblečene punčkasto in seksualno, drugi ne bodo jemali resno.

»Družba, ki želi ženske držati bose, noseče in čim dlje od sejne sobe, ne more oblikovati oblačil, ki imajo resne in jasne ambicije,« je zapisal Molloy.

Prihajali so novi trendi, katerim so ženske sledile

Nadaljevalo se je. Ženske so spodbujali, da se oblačijo preprosto, elegantno in brezhibno. Neizstopajočim sivim oblekam so ženske dodale bujno pričesko in izstopajoč nakit, ki sta vse skupaj popestrila. V osemdesetih letih smo bili priča podložkom za ramena in visokim petkam.
 
Nekoliko več prahu je dvignil lik Ally McBeal, ko je oblekla mini krilo. Z izbiro garderobe so želeli predstaviti feministično odvetnico, ki si je upala biti privlačna, kasneje pa so priznali, da so s tem želeli privabiti več gledalcev.
 
Verjetno ste si ogledali film The Devil Wears Prada. Priča smo bili pritisku osebe višjega položaja, naj se novo zaposlena uredi in primerno obleče. Ampak, kako določiti, kaj je v nekem trenutku primerno?

Ne glede na vse je pomembno, kako se počutite

Sicer ne vemo, čemu bomo priča, ko se bo delo na daljavo v večini odpravilo. Tega mogoče ne moremo pričakovati v popolnosti, se bo pa vse več ljudi odpravilo nazaj na sedež podjetja in s tem pride tudi izbira garderobe. Kako se bomo privadili na poslovna oblačila, če smo skoraj dve leti prioritizirali udobje in Zoom sestanke?
 
Zavedajmo pa se, da je v filmu vsak dan pomemben dan. V resničnem svetu imamo dni, ko se nič ne dogaja. In verjamite – takrat je popolnoma vredu, če niste urejeni kot da greste na elegantno zabavo. Bodite vi in ne pozabite - pomembno je, kako se počutite.