Trgovski trik, na katerega pogosto niti ne bi pomislili: da bi kupci zapravili čim več, delajo tudi to

5. 5. 2025, 18:00 | Uredništvo
Trgovski trik, na katerega pogosto niti ne bi pomislili: da bi kupci zapravili čim več, delajo tudi to (foto: Profimedia)
Profimedia

Gre za močno orodje, ki ima svoj namen pri vplivu na vedenje kupcev.

Gre za nekaj vsakdanjega in preprostega - za glasbo. Ta je lahko v trgovinah še kako močno orodje, poroča portal Illustrated Magazine. Trgovci jo uporabljajo strateško, saj lahko izboljša nakupovalno izkušnjo, vpliva na razpoloženje kupcev, kar v končni fazi vpliva tudi na - prodajo.

Psihološki vpliv glasbe na nakupovalno vedenje

Glasba lahko močno vpliva na razpoloženje in vedenje potrošnikov - gre za to, kako dolgo ostanejo v trgovini, koliko porabijo in kako zadovoljni so s svojo nakupovalno izkušnjo. Med glavne psihološke učinke vsekakor spada izboljšanje razpoloženja, saj lahko glasba lahko ustvari pozitivno vzdušje, zaradi katerega se stranke počutijo bolj sproščeno in udobno. To pa lahko pripelje do daljšega zadrževanja v trgovini in večje verjetnosti za nakup. Tempo glasbe vpliva na hitrost, s katero stranke nakupujejo.

Samo pomislite: poskočna, hitrejša glasba nas lahko spodbudi k hitrejšemu brskanju in impulzivnim nakupom, medtem ko počasna glasba vzbuja bolj sproščeno nakupovalno izkušnjo, še poroča Illustrated Magazine. Ne gre prezreti dejstva, da lahko izbira glasbe okrepi identiteto in vrednote blagovne znamke. Na primer: luksuzne blagovne znamke pogosto uporabljajo klasično ali instrumentalno glasbo, da vzbudijo občutek prefinjenosti, medtem ko sproščene, mladostne znamke izberejo sodobne, živahne skladbe. Naslednjič, ko vstopite v trgovino, bodite pozorni na to, kakšno melodijo slišite v ozadju, in kaj kmalu se boste prepričali, da to še kako drži.

Ustvarja se okolje za spodbujanje višje prodaje

Raziskave so pokazale, da glasba lahko vpliva na potrošniško porabo na več načinov. S strateškim izborom glasbe lahko trgovci ustvarijo okolje, ki spodbuja višjo porabo in boljšo prodajo. No, več velikih trgovskih verig je uporabilo glasbo za izboljšanje izkušnje v trgovinah in usmerjanje vedenja potrošnikov. Med njimi so:

  • Starbucks: Veriga kavarn uporablja skrbno izbrane sezname predvajanja za ustvarjanje prijetnega, domačega vzdušja. Glasba je prilagojena času dneva in ambientu posamezne lokacije.

  • Abercrombie & Fitch: Znani so po glasni, živahni glasbi, s katero ustvarjajo energično okolje, ki ustreza njihovi mladostni blagovni znamki. Ta pristop privlači in angažira ciljno publiko.

  • IKEA: V ozadju igra pomirjujoča glasba, ki spodbuja sproščeno raziskovanje trgovine. Glasba se ujema s funkcionalno in domačo podobo blagovne znamke.

Povzeto po: Illustrated Magazine

Legendarni trgovec se seseda sam vase: trgovine zapira kot po tekočem traku, stečaj je pred vrati

Novo na Metroplay: "Takrat sem se zavedala, da tako res ne bom mogla več" | Maja Benedičič