6 napak, ki jih zelo verjetno počnete med kidanjem snega

Do četrtka bo zapadlo do 30 cm snega

2. 12. 2020, 13:11 | Prosti čas

                            6 napak, ki jih zelo verjetno počnete med kidanjem snega (foto: Profimedia) Profimedia

Sneg je skorajda obvezni del vsake zime in letošnji nas je premierno obiskal prav na začetku decembra. Ker bomo zato že morali poprijeti za lopate, je prav, da spomnimo na 6 najpogostejših napak, ki jih največkrat počnemo med kidanjem snega, da bomo letos to počeli pravilno.

V Ameriki vsako leto okoli 100 ljudi umre med kidanjem snega, poškodb pri tem zimskem opravilu pa je vsako sezono celo več kot 11.000. Zakaj? Kidanje snega pospeši srce bolj kot vadba na tekaški stezi v telovadnici, saj je kidanje snega vaja za roke, kar je za telo zahtevnejše kot vaje za noge. Ko k temu dodamo še mrzel zrak, ki povzroči krčenje žil in s tem zmanjšan pretok krvi, dobimo vse pogoje za srčni napad.

Kidanje snega naj bi bilo celo tako nevarno, da ga nekateri zdravniki odsvetujejo starejšim od 55 let, prav tako pa naj previdno pristopajo vsi ljudje, ki se ne rekreirajo pogosto in je kidanje snega morda celo eden njihovih najzahtevnejših telesnih naporov v letu. Predvsem pa velja eno pravilo: med kidanjem snega ne zadržujte zraka (pogosto, ko dvigujemo težke stvari, zadržimo zrak), ker to še dodatno obremeni telo. Kidajte počasi, lahkotno, zmerno. In izogibajte se naslednjim napakam:

1. Nad kidanje brez prehodnega raztezanja

Strokovnjaki s klinike Mayo vedno znova opozarjajo na njihov glasni predlog, da se kidanja snega lotimo kot vsake druge resne telesne vadbe – z ogrevanjem in raztezanjem. Pretegnite roke in noge, preden pograbite lopato in zakopljete v prvi kup, pa se sprehodite po soseski, da si poženete kri po žilah. Telo vam bo hvaležno.

2. Odmetavanje prevelikih količin snega na enkrat

Seveda vsi želimo, da bi bilo kidanje čim prej zaključeno. Zato običajno hitimo, na lopato pa nalagamo gromozanske količine snega. Tudi vi najpogosteje odmetavate toliko snega, kolikor ga lahko dvignete? Napaka. Vsaka takšna poteza vas lahko v trenutku pahne v poškodbe. Vzemite si čas in če je le mogoče, snega ne odmetavajte ampak ga raje odrivajte.

3. Dvigovanje polne lopate z močjo hrbta

Pravilno odmetavanje snega sledi istim pravilom kot dvigovanje težkih predmetov. Če imate noge zravnane in celotno delo prevzema hrbet, si delate strašansko škodo. Pravilno odmetavanje snega pomeni, da pred dvigom lopate, na kateri je sneg, upognete kolena in potem težo dvignete z nogami. Pri tem pa še vedno sledite pravilu, da ne dvigujete ogromno snega na enkrat, sploh, če je moker.

4. Skidate vse na enkrat

Premori med kidanjem snega niso potrata časa, ampak pametni ukrepi za zaščito zdravja in telesa. Za začetek kidanja najprej odstranite sneg po sredini dvorišča ali dovoza. S tem si boste naredili potko, od katere boste sneg lahko porivali v stran, namesto, da ga nosite. Premor imejte vsakih 15 minut, po potrebi daljšega, če čutite, da ste že zelo utrujeni.

5. Čaj vas čaka šele po dobro opravljenem delu

Skodelica toplega čaja po koncu napornega kidanja je seveda dobrodošla, ne smete pa pozabiti na hidriranje tudi med samim kidanjem. Kidanje je kot vsak drug telesni napor – veliko potenja pomeni veliko potrebe po nadomeščanju tekočin. Na mrzlem zraku in pod kupi zimskih oblačil pogosto ne boste niti zaznali, koliko ste že ste spotili, zato imejte napitek blizu, da vas spomni na občasne požirke.

6. Kidati začnete, ko neha snežiti

Če se obeta večja pošiljka snega, ne čakajte predolgo. Več bo snega, težje ga bo odstranjevati, več napora boste morali vložiti in več je možnosti za poškodbe ali druge zdravstvene težave. Začnite zgodaj, da boste z lahkoto odrinili sneg na stran in to potem le ponovite še parkrat v dnevu.