Storitve narodne in univerzitetne knjižnice v času epidemije tudi na daljavo!

23. 3. 2020, 10:33 | Prosti čas
Storitve narodne in univerzitetne knjižnice v času epidemije tudi na daljavo! (foto: profimedia) profimedia

V času, ko svet ogroža epidemija koronavirusa, se številne javne ustanove, podjetja in posamezniki trudijo, da bi zagotovili delovanje čim več storitev, kot tudi dostop do raznovrstnih gradiv in informacij ter s tem omogočili nemoten potek vzgojno-izobraževalnega in znanstveno-raziskovalnega procesa. Še posebej to velja za knjižnice in druge javne ustanove s področja znanosti in kulture.

Ker vrata NUK ostajajo zaprta za uporabnike, zato toliko bolj delujejo aktivno v zagotavljanju vseh storitev, ki jih uporabniki lahko dobijo tudi na daljavo, od doma.

V času epidemije koronavirusa NUK tako omogoča naslednje storitve, ki bodo olajšale delo v samoizolaciji, vzgojno-izobraževalne procese ali le popestrile čas, ki je tu:

Digitalna knjižnica Slovenije ponuja prost in brezplačen dostop do več kot 850.000 enot raznovrstnih digitalnih gradiv s področja znanosti, umetnosti in kulture: knjig, revij, rokopisov, slikovnega gradiva, zemljevidov in drugih digitaliziranih gradiv. Vsebine v javni domeni so dostopne vsem, članstvo v knjižnici ali prijava nista potrebna.
Na portalu Biblos je na voljo zbirka skoraj 4.000 e-knjig in e-revij v slovenskem jeziku. Člani NUK si lahko brezplačno izposodijo več kot 677 e-knjig.
Mrežnik je portal informacijskih virov, kjer lahko člani NUK in drugih knjižnic UL dostopajo do bogatih zbirk e-člankov in revij, izposodijo pa si lahko tudi e-knjige (približno 200.000 naslovov). V njej najdete tudi Pressreader (dnevno časopisje z vsega sveta), Encyclopedia Britannica (za učenje na domu) in SAGE knowledge (enciklopedije s področja zdravja, javnega zdravstva, psihologije ipd.) ter drugo.

Poleg številnega znanstvenega, strokovnega, učnega, umetniškega in razvedrilnega gradiva, ki je na voljo v digitalni obliki, v NUK nemoteno deluje tudi informacijska služba, od ponedeljka do petka med 8.00 in 18.00 na telefonski številki 01/2001 205 ali po e-pošti (ali spletnega obrazca Vprašajte NUK).

Vsem, ki imajo na dom izposojeno gradivo, so rok izposoje podaljšali za dodatnih 30 dni.

V okvirih zmožnosti omogočajo tudi medknjižnično izposojo, digitalizacijo knjig po naročilu (EOD), sprejemajo pa tudi naročila za kopije člankov. Tudi za založnike seveda še vedno skrbijo, saj poteka tudi oddaja obveznega izvoda in izdelava CIP zapisov. O vseh spremembah svojih storitev obveščajo na spletni strani NUK in naših družbenih omrežjih.

Epidemija celotno družbo sili k spremembi načina dela, vedenja, učenja in druženja. V tem občutljivem času knjižnice skupaj z drugimi javnimi ustanovami jemljejo svojo nalogo omogočanja dostopa do informacij in knjižničnega gradiva, tako za izobraževanje kot tudi kulturno rast in razvedrilo, še toliko bolj resno - v želji, da kot družba uspešno premagamo izzive tega časa.

#Ostanimodoma in ostanimo zdravi
 

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri