V predpustnem in pustnem času vsak Slovenec poje od tri do štiri krofe

Koronavirus ni načel povpraševanja po krofih

12. 2. 2021, 07:00 | Prosti čas | Vir: STA

                            V predpustnem in pustnem času vsak Slovenec poje od tri do štiri krofe (foto: Profimedia) Profimedia

Pust je pred vrati, potrošniki pa tudi letos in ne glede na epidemijo covida-19 pogosteje posegajo po krofih. Še vedno imajo najraje klasične krofe z mareličnim polnilom in sladkornim posipom, povečuje pa se povpraševanje po drugačnih krofih. V Žitu ocenjujejo, da v predpustnem in pustnem času vsak Slovenec poje od tri do štiri krofe.
 

Koronavirusu ni uspelo zarezati v povpraševanje po krofih

"Ne glede na negotove razmere načrtujemo, da bomo tudi letos v pustnem času ocvrli za vsakega Slovenca najmanj en krof," so poudarili v Mlinotestu in izrazili pričakovanje, da bodo tako letos ocvrli približno enako količino krofov kot lani. Spomnili so, da v mesecu dni pred pustom ocvrejo od dva do tri milijone krofov, kar predstavlja pomemben delež celoletne prodaje.

V Žitu v 14 dneh okoli pusta pripravijo približno 50 odstotkov letne količine krofov, saj v tem času po njihovih navedbah vsak Slovenec poje od tri do štiri krofe. "Druga polovica se razdeli med ostale dni letu," so povzeli.

V družbi Don Don, kjer svoj tržni delež med proizvajalci krofov ocenjujejo na 60-odstotnega, ocenjujejo, da bodo prodali približno 10 milijonov krofov, kar je enak obseg kot lani. "V pustnem obdobju prodamo vsaj 10-kratno količino povprečne dnevne količine prodanih krofov, a Slovenci vedno bolj prisegamo na krof tudi v drugih delih leta," so opisali.

"Naši kupci so v večini veliki trgovci, kjer v Sloveniji beležimo rast in krepitev položaja največjega proizvajalca krofov," so še navedli v Don Donu in dodali, da se bo največji padec zaradi koronavirusne krize poznal v segmentu hoteli, restavracije, kavarne.

Kot so dodali v trgovski družbi Mercator, želijo letos prodati vsaj toliko krofov kot lani. Ob tem so povedali, da so decembra lani in januarja letos beležili zelo dobro prodajo krofov.

V Sparu Slovenija zaradi koronavirusa v tem času ne ponujajo sveže ocvrtih krofov, zaradi manjšega obiska trgovin se je znižala količina prodanih krofov na dnevni ravni. "Kljub temu pa opažamo, da je trenutno prodaja krofov v primerjavi z enakim obdobjem lani boljša, in računamo, da bo tako tudi v pustnem času, ko kupci kupijo kakšen krof več kot običajno," so povedali.

Cena v povprečju enaka kot lani

Cena krofa je letos po zagotovilih tako Mercatorja kot Spara v povprečju ostala enaka kot lani. Da so cene ostale nespremenjene, so poudarili tudi v Hoferju. Isto so zatrdili proizvajalci. "Naših cen nismo spreminjali," so povedali v družbi Don Don. Cene krofov ostajajo na podobni ravni kot lani, največkrat se razlike v cenah pojavljajo zaradi različnih kratkotrajnih akcij, ki jih pripravljajo trgovci, so pojasnili v Žitu.

Epidemija in protikoronski ukrepi spremenili navade kupcev

Proizvajalci krofov letos priznavajo, da je koronavirus spremenil navade kupcev, a so zatrdili, da se tem spremembam prilagajajo. "Krofe bomo prodajali na dodatnih lokacijah na Žitovih stojnicah znotraj trgovin, pakiramo jih v manjše in večje enote, tako da zadovoljimo različne želje kupcev. Dostava krofov na mesto nakupa bo potekala večkrat dnevno, tako bomo ves pustni čas zagotavljali svežino krofov," so dogajanje opisali v Žitu.

"Zaradi epidemije in omejitev nekateri naši odjemalci iz gostinskega segmenta in iz segmenta javnih naročnikov letos ne poslujejo oz. je njihov obseg poslovanja precej zmanjšan. Izpad prodaje nadomeščamo z okrepljenimi aktivnostmi pri trgovcih, v lastni maloprodajni mreži ter na tujih trgih," so orisali v Mlinotestu, kjer bodo krofe prodajali tudi na tržnici BTC v Ljubljani ter z Radiem 1 znova izpeljal akcijo obdarovanja Slovencev s krofi. V duhu sprememb so pripravili okrepljeno ponudbo pakiranih svežih krofov, so dodali.

Vse več domačih mojstrov

Zaradi epidemije vse več časa preživimo v kuhinji in pripravljamo hrano za družino, ugotavljajo proizvajalci in trgovci. Veliko Slovencev je začelo peči kruh doma in podobno bo veljalo za krofe. Mlinotest je proizvajalec pšeničnih mok in v ponudbi imamo tudi namensko moko za krofe, so spomnili. "V tem času se je razvil trend domače peke. Za tiste, ki bodo krofe delali doma, imamo na voljo posebno Žitovo moko za peko krofov," pa so podčrtali v Žitu.

"V naši ponudbi boste zasledili tudi pustne flancate, nismo pa pozabili na vse domače peke, ki lahko vse potrebne sestavine dobijo v naši ponudbe," so izpostavili v Hoferju. "Ljudje se več prehranjuje doma. V trgovine sicer pridejo manjkrat, a takrat kupijo več. Zato je priložnost, da kupijo tako več pečenih krofov kot izdelkov za peko krofov doma," pa so ocenili v Mercatorju.

Priljubljen krof z marelično marmelado v vse bolj pisani družbi

Proizvajalci krofov opažajo, da je še vedno najbolj priljubljen klasičen krof z marelično marmelado in sladkornim posipom. Ponujajo tudi krofe, polnjene z borovničevo marmelado, krofe z vanilijevim polnilom in čokoladnim prelivom, krofe, polnjene s čokolado in vaniljo ali čokolado in gozdnimi sadeži, ameriške krofe, vse bolj trendovski pa so veganski krofi, krofi brez glutena, krofi brez kvasa in krofi z drožmi.

"Krof z marelično marmelado je Mlinotestov paradni izdelek, prodajna uspešnica skozi celo leto, že dolgo ne več le v Sloveniji, ampak tudi na tujih trgih. Je edini krof, ki je letos prejel sedmič zapored zlato odličje GZS za kakovost," so se pohvalili v ajdovski družbi. Da so daleč najbolj priljubljeni še vedno klasični krofi, polnjeni z marelično marmelado, so priznali v Žitu. "Čez krof z marelično marmelado ga ni," so ugotovili tudi v Mercatorju.

Enake izkušnje imajo v Don Donu: "Na prvem mestu po priljubljenosti je krof, polnjen z marelično marmelado ter sladkornim posipom, ki ga je drugo leto zapored nagradila strokovna komisija GZS s priznanjem za odlično svežo slaščico." Vse bolj so priljubljeni krofi z različnimi polnili, prelivi in posipi, z okusi čokolade, vanilije, jagode in banane, so nanizali in priznali, da za nišne proizvode, kot je krof s polnozrnato moko, ki so ga nekaj časa ponujali, še ni zadostnega povpraševanja.

"Novost v Žitu je letos Linolada krof, ki je polnjen s Lino Lado in oblit s čokoladnim prelivom," so opisali v Žitu. V Mlinotestu pa so kot novost na trgu predstavili veganski krof in "kaže, da bo prava uspešnica". Dodali so, da za te krofe pričakujejo povečan interes potrošnikov skozi celo leto.

Krofi z mareličnim polnilom so še vedno najbolj priljubljeni, so priznali tudi v Sparu Slovenija in v Hoferju. V Hoferju so ponudbo dopolnili s krofi z vanilijevim in s čokoladnim polnilom. Letos prvič ponujajo tudi certificirane veganske marelične krofe, so še povedali.