2. 1. 2013, 08:35 | Vir: Playboy

Mark J. Hall: Monster se je rodil iz potrebe po preživetju, iz nujnosti

Odkrito priznam, da je šlo za preživetje. Tako kot vedno v življenju prideš do trenutka, ko lahko tudi odnehaš. Moje vodilo je: nikoli ne odnehaj!

Mark J. Hall je predsednik Monster Beverage, ameriškega podjetja s sedežem v topli Kaliforniji, ki poleg proizvajanja in prodajanja energijske pijače promocijsko podpira akcijske športe, pankrok glasbo, zabave, druženje z dekleti in življenje na robu. Naš človek, torej.

Je preprost, uglajen in izjemno karizmatičen možakar. Šteje jih nekaj več kot 50, a ne bodimo malenkostni. Nima ekonomske izobrazbe, ima pa izjemen občutek za marketing in posel. Kriv je za uspeh blagovne znamke Monster, ki je v ZDA na prvem mestu med vsemi energijskimi pijačami. V življenju mu ne bi bilo treba delati niti sekunde več, toda med pogovorom je kar žarel, ko je naneslo na nove zamisli in priložnosti.

Ustvarili ste Monster, eno najhit­reje rastočih znamk med energijskimi pijačami, poleg tega je postala ikona v motošportu  in drugih akcijskih športih. Od kod ideja zanjo?

Monster se je rodil iz potrebe po preživetju, iz nujnosti. Nikoli pa nisem mislil, da bo tako močno zrasel, kot je danes. To je izredno nagrajujoče.

Močno ste navzoči v motošportu. Ali tudi sami vozite motocikel?

Seveda, imam jih kar nekaj. Trenutno največ vozim cestnega BMW-ja in terensko husqvarno, model TE510.

Torej prisegate na pravilo, da veliki fantje vozijo velike motocikle?

Da, vsekakor. Vam pokažem svojo brazgotino? Nastala je ravno, ko smo ustvarjali Monster.  [Se obrne, dvigne majico in pokaže zajetno brazgotino na hrbtu.]

Uh, tole je bilo pa hudo! Kako ste jo pridelali?

Razbil sem se v puščavi med vožnjo z motociklom. Tri vretenca, kompresijski zlom, zlomljena noga, rebra, in to v času, ko smo ravno začenjali z Monstrom.

Očitno ste pravi kaveljc in ste vztrajali.

Da. Mnogi me sprašujejo, kako se je Monster začel, in odkrito priznam, da je šlo za preživetje. Tako kot vedno v življenju prideš do trenutka, ko lahko tudi odnehaš. Potem se moraš odločiti, kaj boš naredil. Obupal ali vztrajal. Moje vodilo je: nikoli ne odnehaj!

Ste kdaj pomislili, da bo Monster dosegel tolikšne razsežnosti in postal ena vodilnih blagovnih znamk med energijskimi pijačami?

Ne, nikoli! Uspeh seveda ni prišel čez noč, ni čudeža, ki bi pomagal in ustvaril uspešno zgodbo. Gre za zavestno določitev, da vsak dan sprejmeš pravo odločitev in pri tem vztrajaš. Dobri rezultati bodo zagotovo sledili. Če delaš v poslu, ki ga poznaš, moraš imeti generalni plan in slediti svoji viziji ter se vsak dan odločati. Če narediš štiri slabe in šest dobrih, si kar v redu, torej na dobri poti, in se premikaš naprej. V nasprotnem primeru, če torej sprejmeš šest slabih in štiri dobre odločitve … No, potem imaš pa problem.

Kaj pa avto, menda imate ame­riškega mišičnjaka, mustanga, camara ali corvetto?

Kar nekaj avtov imam, a se ne želim zapletati z imeni in izpostavljati katero od znamk. Povem pa lahko, da najraje vozim porscheja. S tem avtom res uživam, zelo mi je pri srcu.

Ste kdaj tudi sami dirkali?

Ne, odrastel sem v majhnem mestu v severnem Michiganu. Tam so lepi kraji – gore, borovci in brunarice. Tam niti ni bilo nikogar, da bi z njim lahko dirkal. Prav­zaprav sem vedno dirkal le sam proti sebi. od nekdaj zelo rad vozim motocikle. Od nekdaj me privlači hitrost. Zelo rad sem tudi smučal, to me je vedno veselilo.

Kako ste se domislili imena in znamenitih sledov krempljev?

Mislim, da ne gre za to, da iznajdeš nekaj novega, ampak da najdeš nekaj, kar je ljudem všeč. Šlo je za timsko delo, vpletenih je bilo kar nekaj ljudi, znamke nisem snoval samo jaz. Toda imeli smo jasno idejo, kaj želimo doseči. Potrebovali smo nekaj, kar se bo zagotovo prijelo. Pred monstrom smo imeli energijsko pijačo hansen energy, in to smo peljali dve, tri leta. Potrebovali smo nekaj z dobrim logotipom. Ko sem nekomu dal T-majico z napisom Hansen energy, je ni nosil, po nekaj dneh so ljudje prali avtomobile z njimi.

Si lahko zamislite, imeli smo reklamne majice za pranje avtomobilov!? Tako malo je bila vredna naša znamka. Zato sem si rekel, da bomo imeli blagovno znamko z močnim in prepoznavnim logotipom, ki bo ljudem všeč. Ime smo že imeli, a potrebovali smo še dober logotip.

In kako ste se odločili za ime znamke?

V ameriškem slengu monster pomeni nekaj izjemnega. Ko nogometaš v NFL poda dolgo podajo, je to monster pass. Ali ko Tiger Woods požene žogico za golf z izjemnim udarcem, je to monster hit. Ali v motokrosu, ko dirkaš skoči res daleč in sta dolžina in višina leta res izjemni, temu rečemo monster jump. In ko smo odločali o imenu, sem predlagal, da novo znamko naše pijače poimenujemo Monster. Ime se je takoj prijelo in postalo hit. Ime pa ne predstavlja nekaj pošastnega, zver ali recimo Frankensteina, ampak po­imenuje nekaj izjemnega.

Vsak nov izdelek potrebuje promocijo, dober marketinški pristop. Kako ste se na začetku lotili tega?

Na začetku nismo imeli veliko denarja in glede na finančne možnosti smo se takoj na začetku osredotočili na FMX, motokros prostega sloga, ki je bil takrat povsem nova, atraktivna zvrst motošporta, močno vzpenjajoča se in čedalje bolj priljubljena. Tedanja motokrosistična javnost FMX-a na začetku ni odobravala, bili so nekakšni izobčenci v svetu motokrosa. Motokrosisti so nanje gledali zviška in jih ozmerjali z zabavljači.

Kdaj je bilo to?

Nekaj let prej, preden so naredili prve X-games, torej v letih 1996–1998, povsem na začetku. Mike Metzger, boter FMX-a, je bil naš prvi sponzoriranec. Potem smo imeli še Briana Deegana, Red Bull pa Travisa Pastrano in še nekaj fantov. To so bili pionirji freestyle motokrosa, ki v tistem času niso kaj prida zaslužili, tako da smo si jih lahko celo privoščili sponzorirati. Motokrosisti so bili velike zvezde in za nas takrat povsem predragi.

Spomnim se, ko sem kasneje podpisoval ček za sponzorstvo Jeremyja McGratha, zvezdnika motokrosa in kralja superkrosa v ZDA, in se spraševal: O moj bog, a je tole pametno, a si lahko to sploh privoščim? On je bil
prvi izmed najboljših  motokrosistov in še danes sva velika prijatelja. Je pomemben del naše zgodbe.

Ko je Kim, njegova žena, zbolela za rakom in je sprožil kampanjo za ozaveščanje in iskanje darovalcev kostnega mozga, ste priskočili na pomoč.To je bila lepa gesta. Ampak tudi nekaj povsem novega, saj smo vas poprej poznali po najdrznejših tetoviranih športnikih, potem pa dobrodelnost!

Ko je nekdo na preizkušnji, ko ima tvoj brat ali tvoja družina težavo, mu stojiš ob strani. In to, da smo pomagali Jeremyju, ki je del družine, je tako, kot bi pomagal svojemu bratu.

Pa je kralj motokrosa še vedno vpleten v marketing ali je samo vaša maskota na terenu?

Vsi naši fantje so del ekipe in nam dajejo ideje, tako aktivno sodelujejo pri odločitvah. Ne nazadnje oni najbolje vedo, kaj je kul in kaj ne.

In jih vedno poslušate?

Vedno! Ni sicer nujno, da naredimo vse, kar nam naši športniki predlagajo, zagotovo pa vsak njihov predlog ali komentar temeljito pretehtamo. Vse poteka zelo neformalno. Ne dobivamo se na uradnih sestankih v sejnih sobah, ampak sproščeno, recimo na večerji, in se pogovarjamo, debatiramo. Oni živijo življenjski slog, katerega del smo, in to je zelo pomembno.

Če malo (pre)drzno podrezam – ali bo Monster ponudil še kaj novega, nove okuse,  morda celo kaj povsem novega?

O, vsekakor. Življenje ponuja polno priložnost in od nas je odvisno, ali jih prepoznamo. Sam ne bi želel zamuditi nobene priložnosti, a hkrati ne bi želel seči predaleč in tvegati preveč. Kljub vsemu moraš ohraniti jasno sliko o tem, kaj hočeš, in predvsem ostati zvest sebi. Karkoli bomo počeli, bo to avtentično, nekaj, kar je del nas, kar smo, kar nas dela zanimive za privržence. Nič se ne zgodi čez noč, vsak uspeh se gradi dolgo časa.

Številna evropska podjetja se znajdejo pred hudo oviro, ko vstopijo na tuje trge, tudi v ZDA. Vi ste v fazi hitre globalizacije poslov – ali se soočate s podobnimi izzivi pri vstopanju na evropski in azijski trg?

Pogledamo na to našo kroglo [smeh], ki je en sam trg. Predvsem izhajamo iz predpostavke, da si vsi ljudje želijo isto. Le pristop je drugačen, prilagojen vsakemu trgu. Na primer, bilo bi nespametno, če bi prišel v Brazilijo in rekel okej, kar pomeni fuck you, odjebi. Torej, prepričati se moraš, da nisi kulturno neobčutljiv in da se zliješ s skupnostjo. Potem delaš naprej to, kar bi delal kjerkoli drugje. In predvsem ostaneš avtentičen. To je vse, kar si na koncu želimo. Avtentičnost.

Ali obstaja šport, kjer vas zagotovo nikoli ne bomo videli?

Ne! Pred časom sem govoril, da nikoli ne bomo prisotni na dirkah NASCAR. No, sedaj pa smo našli super ekipo, odličnega atleta in stvari so se nam lepo pokrile. Zato pravim, da je vse možno.

Ali vam je za kakšno stvar v življenju žal?

Da, ne bom povedal drugega kot to, da je bila zelo lepa in pametna.

Kaj bi za konec sporočili Slovencem?

[vzame si dolg premor za razmislek] Veste, kaj … Poznam vašo deželo, in to ne rečem kar tako. Bil sem že v Sloveniji, nisem je sicer prevozil po dolgem in počez, poznam celo nekatere ljudi. Rekel bi tole: verjemi vase, izkoristi priložnosti, ki se ti ponudijo, in predvsem uživaj v tem, kar delaš.

 

Besedilo: Peter Kavčič

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ