Aleš Cipot | 25. 9. 2020, 15:04

Alen Damjanović, Mariborčan, ki na najlepši strehi v Ljubljani z Umekom štarta nov projekt elektronske glasbe Aurora Music

osebni arhiv

1. oktobra 2020 je rojstni dan slovenskega projekta Aurora Music, novega koncepta poslušanja vrhunske elektronske glasbe.

Pred štirimi leti je ekipa prijateljev v Hočah pri Mariboru organizirala festival elektronske glasbe StellarBeat. Že prvo leto je v dveh vročih poletni nočeh na robu majhnega kraja ob obali jezera Rogoza plesalo 5.000 ljubiteljev elektronike. V naslednjih dveh letih je StellarBeat postal eden največjih tovrstnih dogodkov v Sloveniji, lani je skozi njihova vrata v treh dneh vstopilo 15.000 ljudi.

Letos jim je koronavirus načrte prekrižal, a po drugi strani dal veter v krila novemu projektu, ki so ga poimenovali Aurora Music. Idejni vodja projekta je 30-letni Alen Damjanović. Mladenič, ki tako kot številni milenijci razmišlja velikopotezno in omejitve vidi zgolj kot izziv.

Začniva konkretno. Kaj je Aurora Music?

Po številnih odpovedanih ter prestavljenih koncertih in festivalih smo še bolj začutili, kako pomembna sta glasba in povezava s skupnostjo ter odklop od trenutne situacije. Glasba je tista, ki ublaži stres, navdihuje in pomaga v težkih časih. Zaradi letošnjih razmer nismo mogli izpeljati 4. izdaje festivala StellarBeat, zato smo razmišljali, na kakšen način naj ostanemo v stiku z našo publiko in jim kljub vsem omejitvam ponudimo zabavo z dobro glasbo.

Že takoj v aprilu smo pripravili virtualni festival MUSIC: ON | StellarBeat Virtual Adventure, kjer smo v živo na družbenih medijih predvajali nastope znanih DJ-jev iz njihovih domačih studiev. V treh večerih je nastopilo 12 vrhunskih imen elektronske glasbe, virtualna misija pa je dosegla več kot milijon ljudi v 93 državah. Takrat smo vedeli, da je s tem treba nadaljevati in dobili smo idejo za novo platformo, ki smo jo poimenovali Aurora.

Ime izhaja iz polarnega sija, naravnega pojava, vidnega na skrajnem severu in jugu našega planeta. Gre za izjemno igro luči, ki nam je bila tudi izhodišče za koncept poslušanja vrhunske elektronske glasbe v povezavi s svetlobno stimulacijo. Ideja je, da gostimo na izjemnih lokacijah po Sloveniji in širši regiji znana imena elektronske glasbe, celoten dogodek z več kamerami v živo prenašamo prek družbenih medijev, vse skupaj pa "začinimo" s čudovito predstavo luči.  Skratka vrhunska glasba, vrhunska produkcija in vrhunska vizualna izkušnja. Želimo si, da Aurora Music sčasoma postane zatočišče ali platforma za ljubitelje elektronske glasbe po vsem svetu, kjer bodo lahko poslušali dobro glasbo na zahtevo (on-demand) in uživali v odštekanih vizualnih dražljajih. Kjerkoli in kadarkoli.

Premierni dogodek je napovedan 1. oktobra. Kaj pripravljate?

Prvi dogodek Aurore bo v četrtek, 1. oktobra. Zgodil se bo v Ljubljani, nastopil bo naš svetovno znani techno DJ, Umek, ki za to priložnost pripravlja nov eksluzivni live set. Sama lokacija dogodka ostaja skrivnost vse do konca, lahko izdam le to, da se bo dogajalo na eni najlepših teras v centru Ljubljane, kjer bomo skušali vizualno pričarati lepoto polarnega sija.  Aurora bo premiero doživela v sodelovanju s slovenskim Playboyem, na kar smo izjemno ponosni.

Kako bo dejansko vse skupaj izgledalo?

Prenos v živo bo poleg naših kanalov Aurora Music in StellarBeat potekal še prek več kot deset partnerskih Facebook strani. Gre za zelo kompleksen izziv z vidika videoprodukcije. Snemalo se bo z več dinamičnimi in statičnimi kamerami, tudi z dronom. Za vse, ki nas bodo spremljali v živo prek spleta, bo to zares izjemno doživetje, saj bodo lahko tudi sami sodelovali prek komentarjev in ostalih oblik interakcije, ki jih omogočajo družbeni mediji. Ne gre torej samo za pasivno poslušanje glasbe, ampak interaktivno povezanost vsakega posameznika s celotnim občinstvom. Občutke, ki jih posameznik doživlja v množici v živo na festivalu verjetno ne bomo mogli ustvariti, se bomo pa skušali temu zelo približati.

S kom sodelujete pri projektu?

Imamo dva velika medijska partnerja. Adria Media Ljubljana z vsemi svojimi blagovnimi znamkami, torej Playboy, Metropolitan, Cosmopolitan, Elle, Aktivni, Govori.se, Sensa in Avto magazin ter Radio Center. Priključili so se nam tudi partnerji, ki z nami sodelujejo pri festivalu StellarBeat; Eventim, mBills, Festicket in drugi, povezali pa smo se tudi z nekaterimi večjimi spletnimi mediji v Srbiji in na Hrvaškem, ki bodo prav tako prenašali dogodek. Prenos bo potekal tudi na uradni Umekovi Facebook strani, ki ima globalno publiko. Tam pričakujemo največ gledalcev iz celega sveta. Naj še omenim, da imajo vsi partnerji skupaj okrog tri milijone sledilcev.

Leta 2017 ste organizirali prvi StellarBeat festival v Hočah pri Mariboru. V treh letih je to postal eden največjih dogodkov elektronske glasbe v Sloveniji. Kako vam je to uspelo?

To je takrat bilo vsekakor nekaj novega, ne samo za Maribor, ampak tudi za Slovenijo. Večdnevni open-air festival elektronike, z vsemi svojimi posebnimi doživetji in aktivnostmi, predvsem pa z velikimi svetovnimi imeni. Prvo leto je festival potekal dva dni, bilo je 20 nastopajočih, lani pa je trajal že tri dni, kjer je nastopilo več kot 60 talentiranih glasbenikov. V vseh edicijah skupaj smo do zdaj gostili več kot 120 glasbenikov iz vsega sveta, naj omenim samo imena, kot so Robin Schulz, Fedde Le Grand, Timmy Trumpet, David Morales, Sigala, Burak Yeter, Mahmut Orhan, Fernanda Martins in številni drugi. Veliko njih je na naš plesni dogodek prvič pripotovalo v Slovenijo. Publiki z zahtevnejšim okusom smo na manjšem underground odru ponujali različne, manj komercialne žanre. Hkrati je na vsakem festivalu potekal dnevni program na plaži ob jezeru v Rogozi, ponavadi se je tam vrtela mešanica tech housa in housa, se pravi idealna glasba za odličen beach party.

David Morales, ameriški house producent in DJ, v Hočah leta 2018.

David Morales, ameriški house producent in DJ, v Hočah leta 2018.

osebni arhiv
Kakšen je bil odziv publike?

Največji pokazatelj, da nekaj delamo prav, je, da se okrog 80 odstotkov obiskovalcev vsako leto vrača na dogodek. To je tudi naša največja motivacija, da program in vse dodatne aktivnosti razvijamo še naprej in se skušamo vsako leto izboljšati.

Kakšni so načrti za naprej?

Podobni, kot do sedaj. Vsako leto želimo izboljšati produkcijo, program in samo doživetje. Ob glasbi želimo obiskovalcem ponuditi še dodatne dejavnosti čez dan, torej zanimivo dogajanje v kampu in ob jezeru. Obiskovalcev skušamo pričarati izkušnjo, ki jo nikjer drugje pri nas ne moreš doživeti. Za letos smo imeli velike načrte, saj bi na festivalu morala nastopiti Dimitri Vegas & Like Mike, trenutno najpopularnejša DJ-ja na svetu! S tem bi se praktično uvrstili med največje tovrstne dogodke ne samo pri nas, ampak tudi v širši regiji. A nič za to, brata (Dimitri Vegas & Like Mike) sta potrdila nastop naslednje leto, mi bomo pa imeli leto več časa za izboljšave.

Svetovno znani DJ in producent Sander van Doorn je na festivalu StellarBeat nastopil leta 2017.

Svetovno znani DJ in producent Sander van Doorn je na festivalu StellarBeat nastopil leta 2017.

osebni arhiv
V zadnjih letih se številni klubi po svetu, tradicionalni prostori poslušanja elektronske glasbe, zapirajo. Po drugi strani pa doživljamo eksplozijo festivalov. V naši bližini jih je nekaj največjih. Kaj se dogaja?

Res je. Način spremljanja elektronske glasbe in druženja se spreminja. Trend klubske scene upada, saj se zapirajo nekateri največji klubi po svetu, ki so odprti že 30 in 40 let. Po drugi strani pa raste zanimanje za večje večdnevne open-air dogodke. Danes večina manj žura in ljudje so bolj izbirčni, a tisto, kar si potem izberejo, si privoščijo na polno. Pri tem ni samo glasba odločilni faktor, ampak celotno doživetje. Tudi adrenalinske in športne aktivnosti, kulinarika, turistična ponudba in podobno. Glavno gonilo festivalov pa zagotovo ostaja privlačnost množice somišljenikov in občutek povezanosti, sproščenosti, močnih čustev, na nek način tudi pobeg od realnosti, vsaj za nekaj dni.

Letos je kriza ustavila vse večje dogodke tudi na področju elektronske glasbe. Kako ste se organizatorji odzvali na to?

V začetku se seveda ni vedelo, kako dolgo bo to trajalo, zato smo vsa ta nenadna zapiranja konec marca vsi jemali malo z rezervo. Ko se je izkazalo, da letos ne bo mogoče organizirati dogodke na način, kot smo jih vajeni, smo vsi začeli iskali alternative. Pokazalo se je, da je kriza izjemno pospešila virtualno spremljanje glasbe in vseh podobnih doživetij. Zgodila se je eksplozija livestreamov. Številni DJ-ji so v lastni režiji predvajali glasbo v živo prek svojih kanalov in tako skušali ohraniti stik z  občinstvom, največji festivali pa so šli korak dlje. Nekateri največji so angažirali četico programerjev in grafičnih oblikovalcev in v rekordnem času nekaj mesecev pripravili tridimenzionalne virtualne festivale. Ljubitelji elektronike so tam lahko potovali in raziskovali kotičke z najrazličnejšimi zanimivimi vsebinami in se sprehajali od prizorišča do prizoriča in poslušali največje svetovne DJ zvezde. Omenil bi Tomorrowland, ki je v tem kontekstu postavil nov standard, v katero smer se bodo razvijali virtualni festivali. Sam sem kupil vstopnico in si ga ogledal ter bil pozitivno presenečen nad izkušnjo.

Je to napoved zatona festivalov, kot jih poznamo danes?

Mislim, da doživetja v živo nikoli ne bo mogoče nadomestiti z virtualno izkušnjo, zagotovo pa bo to postal nov kanal za komuniciranje z občinstvom. Pri takem projektu več nisi omejen na število obiskovalcev. Dober primer je ponovno Tomorrowland, kjer so v preteklosti lahko prodali največ 250.000 vstopnic, za virtualni festival pa so jih prodali milijon. To pomeni, da lahko izjemno povečaš občinstvo, obenem pa lahko tak dogodek organiziraš večkrat na leto, brez geografske omejitve. Kar pomeni, da lahko z občinstvom iz celega sveta komuniciraš praktično vse leto. To se mi zdi vse izjemno zanimivo in tudi mi se nameravamo lotiti nekaj podobnega.

StellarBeat
Ko že omenjaš, da se želite tega lotiti tudi vi. Kdo je pravzaprav ekipa, ki stoji za vsemi temi projekti?

To je nekaj posameznikov, ki nas povezuje strast do glasbe in doživetij v živo. Večina se poznamo še iz srednje šole, ko smo kot sošolci in prijatelji začeli skupaj obiskovati festivale in ostale podobne prireditve. Z leti smo ugotovili, da je vsak izjemen na svojem področju. Znamo organizirati dogodke, delati marketing in PR, pripravljati dobre vsebine in še marsikaj. Predvsem pa smo se pripravljeni učiti in iz projekta v projekt delati boljše.  

In od kje tvoja strast do vsega, kar počneš?

To, kar sam doživljam ob glasbi, rad delim z drugimi. Zato je moja največja motivacija tisti neopisljiv občutek, ki ga doživim, ko vidim tisoče ljudi, sproščene, nasmejane in srečno povezane v neverjetni sinergiji. Na vsakem našem festivalu, ko to vidim z odra, si rečem, to je to. Nekaj dobrega smo naredili.

StellarBeat

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord