18. 6. 2020, 13:04

Danilo Rošker: Prve predstave po epidemiji kažejo, da smo vsi lačni umetnosti

Tiberiu Marta

Ob koncu epidemije se življenje vrača tudi v gledališke dvorane. V mesecu juniju si je že mogoče ogledati številne dramske, operne in baletne predstave, prvi odzivi pa kažejo, da so tako umetniki kot gledalci željni umetnosti.

To nam je potrdil tudi Danilo Rošker, direktor SNG Maribor, kjer so svoje zveste gledalce minuli teden pričakali s predstavo Pošta, ki so jo odigrali na Malem odru. Konec tega tedna (v petek, 19. in v soboto, 20. junija) bodo nadaljevali z baletno predstavo Radio and Juliet koreografa Edwarda Cluga, ki obeležuje petnajsto obletnico prve uprizoritve, 2. julija pa bo na Velikem odru zablestela razkošna opereta Netopir, pri kateri na odru in v orkestru sodeluje okrog 150 izvajalcev.

Z Danilom Roškerjem smo se pogovarjali o obdobju na odrih po nenačrtovanem večmesečnem premoru.

Damjan Švarc

Kako ste v SNG Maribor pričakali konec epidemije?

Lahko rečem, da smo v SNG Maribor ob koncu epidemije v dobri kondiciji in da so Drama, Opera in Balet povsem pripravljeni na nov zagon. Seveda v polno formo šele prihajamo, vendar sem prepričan, da bomo to, kar smo zamudili v času karantene, hitro nadoknadili. Zelo smo se veselili ponovnih nastopov, po prvih predstavah pa lahko rečem, da se z nami veseli tudi naša publika. Njen odziv na prve predstave je namreč izjemen, tako po številu kot po vzdušju, ki smo ga skupaj ustvarili ob ponovnih srečanjih v gledališču.

Začeli ste s predstavo Pošta na Malem odru. Vas je skrbelo, da bodo gledalci previdni in jih na prve predstave morda še ne bo?

Seveda smo bili malce zaskrbljeni, kako se bo občinstvo odzvalo. Pred predstavo smo gledalce pričakali, naše celotno vodstvo, da bi jih pozdravili in jim zaželeli dobrodošlico ob vrnitvi. Bili smo prijetno presenečeni, saj pri občinstvu v resnici ni bilo zaznati zaskrbljenosti, prej veselje, da smo tukaj in se družimo, ter pozitivno energijo. Gledalci so se odzvali v velikem številu, tako abonenti kot občasni obiskovalci naših predstav. Nedvomno smo vsi, ustvarjalci in obiskovalci, lačni umetnosti. Seveda pri ponovnem zagonu upoštevamo varnostna priporočila pristojnih institucij, omejitve števila gledalcev v dvoranah in druge.

Ta vikend bo posvečen baletu, Radio and Juliet pa bo prva predstava po karanteni, izvedena na Velikem odru, kar bo še en korak k normalizaciji razmer.

Res je, ukrepi se počasi rahljajo, tako pri nas kot na tujem, na Češkem bodo na primer od 22. junija dovoljene prireditve do 1.000 ljudi, kar je spodbudno za predstave v večjih dvoranah. Za publiko smo že videli, da ni zadržana, tako da nestrpno pričakujemo naslednje predstave. Balet Radio and Juliet v koreografiji Edwarda Cluga za povrh obeležuje petnajsto obletnico premiere, pohvali pa se lahko z največjim številom mednarodnih gostovanj v zgodovini slovenskega baleta. Petkova ponovitev bo že 120. po vrsti, tako da bo za nas še posebej slovesna.

Še večji zalogaj pa bo v danih razmerah izvedba operete Netopir, prav tako na Velikem odru. V baletu Radio and Juliet namreč pleše zgolj sedem plesalcev, medtem ko bo Netopir, ki bo na sporedu 2. julija, naša prva velika predstava po epidemiji, v kateri na odru in v orkestru sodeluje okoli 150 nastopajočih.

Boste Operno noč, ki konec maja v Mestni park že vrsto let privablja množico ljubiteljev opernega petja, prestavili ali odpovedali?

Ne eno ne drugo, temveč jo pripravljamo po nekoliko spremenjenem programu in na drugi lokaciji. Namesto v Mestnem parku bodo solisti, zbor in orkester Opere pod taktirko Simona Krečiča 26. junija na Slomškovem trgu pred gledališčem izvedli Gala koncert opernih arij.

V SNG Maribor na predstave prihajajo tudi tujci, predvsem Avstrijci. Kdaj pričakujete prve obiskovalce onstran meje?

S sosedi se že povezujemo in obiskovalci iz Avstrije nas kličejo v pričakovanju nove sezone. Večjega upada stalnih gledalcev tako ne pričakujemo.

Bodo spremenjene razmere kaj vplivale na programsko politiko? Boste delali na primer več manjših, intimnih predstav z manj nastopajočimi?

Take predstave že tako imamo in z njimi smo tudi nadaljevali po sili razmer prekinjeno sezono, zagotovo pa bodo na sporedu tudi v prihodnje. Vsekakor pa bomo kot doslej ustvarjali tudi večje predstave, kar bo za vse nas poseben izziv, ne bo pa vplivalo na ustvarjalnost. Seveda si vsi želimo varnosti, zato se bomo ob tem prilagajali vsem varnostnim priporočilom.

Za Metropolitan napisala Lena Kreutz

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord