27. 5. 2014, 08:03 | Vir: Liza

Intervju z Dano in Markom Vesel iz Tovarne Organica

Goran Antley

Čeprav jima zakonsko življenje ni bilo namenjeno, danes odlično sodelujeta in se poslovno dopolnjujeta. Ker sta ohranila skupno ljubezen do naravne kozmetike, sta Dana in Marko Vesel odličen vodilni dvojec podjetja Tovarna Organika, ki je poznano po prodaji surovin za izdelavo domače naravne kozmetike, mil in sveč.

Kako se je začela zgodba Tovarne Organika?

Dana: Ko sva bila še poročena, sva oba razmišljala, kako bi živela zunaj okvirjev. Počela nekaj, kar naju veseli, nekaj z in za naravo. Marko je dobil idejo z mili, saj je imel tudi sam problematično kožo, in potem se je pričelo študiranje literature na temo mil in naravne kozmetike. Mislim, da je vse skupaj trajalo leto dni, preden je dejansko odprl podjetje.

Marko, kakšen je bil vaš prvi izdelek, kako ste ga izdelali?

Marko: Pomagal sem si z literaturo in poučnimi filmčki na portalu YouTube. Ustvaril sem si prekrasno sivkino milo, ki pa ni in ni hotelo iz kalupa.

Dana, kako pa ste se tej zgodbi pridružili vi?

Dana: Sama sem bila v tej zgodbi od začetka. Učil se je sicer Marko, jaz sem takrat bolj skrbela za dvojčka, saj sta bila še majhna. Ko je dejansko začel ustvarjati, pa sem vse izdelke rade volje testirala ter mu dajala ideje, kaj bi še nežnejša polovica potrebovala v izdelkih. Tudi pri dizajnu pakiranja mil sem vklopila žensko domišljijo.

S čim sta se preživljala, ko sta začela razvijati koncept Tovarne Organika? Verjetno sta oba imela redne službe ...

Dana: Seveda, oba sva delala. Jaz v turizmu, tako da sem bila tudi dostikrat na poti, Marko pa je bil zaposlen v banki. Koncept naše Tovarne se je dejansko razvijal ponoči, mnogo noči.

Kako je potem vse skupaj preraslo v posel?

Marko: Sprva sem mislil, da bom delal mila in masla za telo, na koncu sem pristal pri prodaji surovin. Zavedal sem se, kako pomembno je, da ljudje vedo, kaj dajejo nase. Bolj sem bral deklaracije v raznih kozmetičnih proizvodih, bolj mi je bilo slabo. Zastrupljanju telesa ne samo navznoter, temveč tudi navzven, se je treba upreti. Najbolj sem bil zaprepaden, ko sem videl, da je v večini olj za dojenčke v glavnem nafta ... katastrofa.

S tem sem mazal svoja otroka? Zato si želim, da si vsak lahko pripravi svojo kremo, maslo, losjon, balzam ali milo po recepturi brez ne-nujnih ter škodljivih umetnih snovi. Seveda je treba kdaj v kakšno kremo dodati tudi konzervans, vendar lahko to storimo v manjših količinah, saj ni potrebe po enormnih rokih uporabe. Prav tako lahko namesto parafinov in podobnih surovin izberemo naravna olja in masla ter kričeče umetne dišave zamenjamo z naravnimi eteričnimi olji.

Kako si danes delita obveznosti v poslu?

Dana: Marko skrbi predvsem za surovine, se pravi naročanje teh, vodenje evidence v skladišču, pripravo paketov. Medtem ko naročila obdelujeva oba, sama skrbim za telefonske klice, marketing, organizacijo v podjetju ter finance. Oba sva precej zaposlena. (smeh)

Kako je na posel vplivalo dejstvo, da sta se razšla kot partnerja?

Dana: Hja, ko sva se razšla, sva odtujila tudi te sanje drug od drugega. Marko je ustvarjal dalje, jaz pa sem se znašla v samohranilskem kalupu ter bila zaradi precej težje situacije primorana gristi dalje v starem poklicu.

Nekje po dveh letih smo Marka vsi domači pričeli spodbujati, naj že pusti redno službo ter se posveti Tovarni Organika, saj je imel dovolj dela, le opogumiti se je moral. Tako je Marko res pustil službo in mene prosil, ali bi mu pomagala pri financah nekajkrat na teden. Od dne, ko sem pričela 'pomagati', sem ostala za polni delovni čas, saj sva skupaj resnično dobra ekipa. Drug drugega dopolnjujeva in tako ustvarjava te skupne sanje bolj produktivno.

Kako pa otroka sprejemata vajino delo; jima je zanimivo, kako nastaja milo?

Marko: Mila smo zaradi pomanjkanja časa prenehali izdelovati sami. Imamo poslovnega partnerja, ki smo mu predali naše recepte in ki jih ročno izdeluje za nas. Otroka pa sta dostikrat poleg pri delu, velikokrat tudi pomagata, še najraje ko si 'skuhamo' kakšno kremo.

Dana: Njuno zavedanje o naravnem je vsak dan večje. Kopanje z naravnim milom jima je domače že od njunega drugega leta, prav tako ne poznata več mazil iz trgovine. Ker rada ustvarjata in se že pri šestih letih zavedata, kako uničen je naš planet in posledično zdravje človeštva, sva z Markom presrečna vsakokrat, ko pomagata pri postopku izdelave nekega naravnega kozmetičnega proizvoda.

Kateri izdelek je pri kupcih najbolj priljubljen?

Marko: Hmm ... Težko rečem. Kolikor raznoliko ponudbo imamo, tako raznoliko tudi naši kupci nakupujejo! Seveda so najbolj popularna naravna olja in masla ter eterična olja.

Kateri pa je vama najljubši izdelek?

Marko: Težko rečem. Najbrž kar milo Zamorček.

Dana: Sama obožujem eterična olja in se v tej smeri tudi čedalje več izobražujem. Zavedam se njihove moči, kaj vse lahko človek z njimi stori ... Že samo nekaj kapljic v izparilnik in se spremeni razpoloženje, odide glavobol ... noro!

Konkurence je na področju izdelave domače kozmetike in prodaje sestavin vse več, kako se soočata s tem?

Marko: Seveda se zavedava konkurence, zavedava pa se tudi zakonov v Evropski uniji.

Dana: Ker imava željo ostati na trgu čim dlje, konstantno tudi vlagava v podjetje. Še posebej sva se trudila na področju eteričnih olj in dišav, za katere sva samo lani vložila več deset tisoč evrov, sama pa sem mesece preučevala ponudbo pri dobaviteljih, da bi lahko svojim kupcem ponudili kakovostno ponudbo, obenem pa sem zahtevala od dobaviteljev urejeno dokumentacijo.

Imata v rokavu kakšen plan B?

Dana: Mislim, da ni potreben, kadar delaš z ogromno ljubezni. Konkurenca je. Vedno jo je zdravo imeti. Ampak z Markom verjameva v Tovarno Organika, zanjo diha celotna družina, zatorej se bomo dolgoročno trudili ohranjati kvalitetne surovine, dodajati ponudbo glede na želje kupcev, iskati zanimive in dobre recepte ter jih deliti z našimi kupci; prav tako pa ohranjati ljubezen do našega planeta, kakor do sebe.

Kakšni so vajini načrti za naprej?

Naj ostanejo skrivnost in presenečenje.

Pripravila: Liza Metkovič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord