U. P. | 27. 9. 2024, 09:02
Ogromna preobrazba slavnega igralca: "Ko sem se pogledal v ogledalo, mene ni bilo nikjer"
Negativec iz sage o Batmanu je dobil svojo novo serijo.
Colin Farrell je obenem tudi izvršni producent serije Pingvin, z njo pa je želel več pozornosti nameniti liku, ki ga je upodobil že v filmu Batman, vendar se mu je zdelo, da tam ni bil v celoti izkoriščen Pingvinov potencial. "Po dveh ali treh tednih snemanja Batmana sem predlagal Dylanu, da bi posneli serijo za HBO, ker se mi je zdelo škoda, da ne bi s tem likom napravili več, zdelo se mi je, da ima velik potencial. Po koncu snemanja sem na to že pozabil, potem pa me je Dylan poklical," opisuje rojstvo zamisli o seriji. "Lauren LeFranc je napisala zgodbo o odnosu med materjo in sinom ter bolečem dogodku v preteklosti. Bilo je zelo daleč od fantastike, daleč od arhetipskih žanrskih elementov, zdelo se je zelo žalostno in človeško."
Pingvin je tako precejšen odklon od osnovne franšize Batman. "Želeli smo ustvariti serijo, ki bi delovala samostojno, tudi če ne poznate predzgodbe in filma. Zgodbo, ki obstaja sama zase, ki raziskuje človeško psihologijo, travme iz otroštva, ambicije, pohlep pa tudi obžalovanje in izgubo, stvari, s katerimi se lahko vsak po svoje poistovetimo."
Upodobitev lika Oza Cobba, oziroma Pingvina, je bila kompleksna v več ozirih, za začetek je zahtevala zapleteno protetiko in masko. "Navdušen sem bil nad delom Mika Marina s Pingvinom v Batmanu. Še nikoli prej nisem delal s protetiko, nikoli nisem bil do te mere povsem zakopan v svojem liku. Mike in Matt Reeves sta se pogovarjala o psihologiji Oza Cobba, potem pa je Mike zasnoval njegovo podobo. Niti sanjalo se mi ni, kako bom videti. Nekaj mesecev pred snemanjem Batmana me je Matt Reeves vprašal: 'Si bil pri Marinu? Si videl, kako boš videti?' Pokazal mi je 3D simulacijo in ko sem jo videl, sem otrpnil. Bil sem navdušen."
Pojasnil je: "Na Ozovem obrazu je bila celotna zgodovina človeka, bila je brazgotina, bile so brazgotine najstniških mozoljev, sledovi življenja. Obraz je izražal robatost in tragičnost. Presunilo me je, kar sem videl. S šestimi ali sedmimi prizori v Batmanu sem se mučil, sicer so bili zelo dobri, Matt je izvrsten pisec, ampak nisem imel navdiha, kako naj se vživim v lik. Ko pa sem videl to podobo, me je zajelo povsem novo navdušenje, lik me je veliko jasneje nagovarjal in odprle so se mi nove možnosti, ki jih moja domišljija pred tem ni znala doseči. Ko sem se pogledal v ogledalo kot Oz, nisem videl sebe, bile so moje oči, vse ostalo pa je bilo pretresljivo drugače. Mene ni bilo nikjer."
Izkušnja je bila za Colina povsem nova in drugačna od vseh poprejšnjih vlog. "Igrati pod vso to masko je bilo neverjetno osvobajajoče. Počutiš se zaščiten. Lahko sem imel slab dan, pa nihče ni vedel. Mislim, da bi težko igral določene značajske poteze, če ne bi bil povsem skrit za masko. Postajalo je vse bolj naporno, ko so se epizode začele poglabljati v Ozovo psihologijo, kar se zdi bolj kot spust, ne pa kot vzpon, nekakšen spust v strup človeške psihologije. Na koncu sem bil pripravljen zaključiti, ker nisem mogel pobegniti od tega."
Prelevitev v vlogo, ki je zahtevala tako radikalno preobrazbo, tudi logistično ni bila enostavna. "Na snemanju sem bil 14 ur na dan, zjutraj smo potrebovali tri ure za masko. Ekipa maske je bila super, imeli smo svoj lastni tovornjaček, poslušali smo glasbo in se zabavali. Bral sem scenarij, mogoče malo zadremal. Maskerji so bili izjemna ekipa umetnikov. Vsako jutro sem se obril, nato so mi očistili obraz in nanj nanesli podlago, na katero so nato dali lepilo in potem namestili vse delčke, bilo jih je skupno 7 ali 8. Nazadnje so mi še nadeli plešo in nanjo lasuljo. Ko je bilo to končano, so mi z razpršilom nanesli še podrobnosti, recimo brazgotine, obrazne poteze, pege in podobno."
"Imel sem hladilni šotor, saj je bilo v kostumu zelo vroče, masko pa smo morali čimbolj zaščititi in ohraniti. V šotoru sem verjetno preživel med 300 in 500 urami in samo strmel v zrak. Vsakič, ko sem slišal 'rez', sem šel v šotor in tam sedel sam in strmel v zrak. Včasih so se po 12 urah začeli pojavljati zračni mehurčki, ki jih je ekipa predrla. Vsake toliko so morali zgladiti in popraviti masko. V svetu CGI in VFX in AI je vse potekalo ročno. Včasih so bila potrebna popravila, toda maska je bila izjemno trpežna," je dodal.
Nazadnje je bil Oz Cobb rezultat navdiha različnih legendarnih filmskih zločincev. "Vsak zlikovec, ki sem ga kdaj videl, ne glede na to, kdo ga je igral, je v moji podzavesti. Nisem namerno črpal navdiha pri Sopranovih ali Nedotakljivih, ampak nedvomno je igra Roberta De Nira in Jamesa Gandolfinija ter vseh drugih vplivala name."
Nepogrešljiv pa je bil tudi njegov lastni prispevek, ki ga je razvil med drugim s pomočjo trenerke naglasa. "Z Jessico Drake sem sodeloval že pri 8 ali 9 projektih. Trenirala sva določen newyorški govor, dva meseca sva vsak dan vadila in se poigravala z različnimi naglasi, dokler nisva našla pravega. Ko se je to zgodilo, se je vse ujelo, govor je bil usklajen z videzom, gibanjem in vsem preostalim."
Med snemanjem je Colin postal Oz do te mere, da nekateri sodelavci Colina sploh niso srečali. "Nisem eden tistih igralcev, ki ostanejo v svojem liku ves dan. Ostanem blizu energiji prizorov, ki jih tisti dan snemamo. Ampak tokrat je bilo drugače. V liku sem bil precej več kot običajno. Nekateri člani ekipe so prišli k meni in rekli ‘lepo bi te bilo nekoč spoznati.’ In točno sem vedel, kaj mislijo s tem. V svoj lik sem vstopil več ur prej, preden smo začeli, in ga zapustil šele uro po tem, ko smo končali. Nihče ni videl mene. Bilo je čudno. Ko sem bil v svojem hladilnem šotoru, sem se včasih dolgočasil in sem pošiljal sporočila svojim prijateljem in otrokom, recimo, ‘Kako si? Oz tukaj, ravno sem v Gothamu.’ Bilo je zabavno."
S Pingvinom bodo gledalci spoznali Gotham v povsem novi luči. "Pingvin je povsem nova upodobitev v primerjavi z drugimi Batmanovimi projekti. Liki so napisani z veliko globine in imajo močan človeški element arhetipske resnice, ki se nadaljuje skozi generacije. Gre za precej drugačen Gotham, kot ga poznamo iz filma. Oz se giblje v nižjih krogih kot Falcone in Bruce Wayne. To je drug aspekt Gothama, estetsko drugačen in samostojen."
Osemdelna serija je že na voljo na platformi Max.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere