18 zavestnih korakov za boljšo povezavo telesa, uma in duha (tudi na starost)

Skrivnost dolgoživosti

4. 2. 2021, 08:30 | Zdravje

                            18 zavestnih korakov za boljšo povezavo telesa, uma in duha (tudi na starost) (foto: profimedia) profimedia

»Staranje te ima trdno v svojem prijemu, če te nikoli ne prime, da bi vrgel snežno kepo.« - Doug Larson

Kulture z največ dokumentiranih zdravih stoletnikov.

Poleg Abhazijcev (Kavkaz) in Okinavcev sta v knjigi Zdravi pri stotih opisani še dve ljudstvi Vilcabambovci in Hunzi. Vilcabamba je majhno, skrajno težko dostopno mestece, stisnjeno v Andih v Ekvadorju, Hunza pa leži v skrajno severnem delu Pakistana, v bližini tromeje z Rusijo in Kitajsko.

Za vsa ta ljudstva je značilno izjemno spoštovanje starejših in globok občutek skrbi za druge v vseh življenjskih obdobjih. Poleg preproste, hranljive in polnovredne hrane, ki je ključ za zdravje in dolgoživost teh neverjetnih ljudstev je zelo pomembno tudi gibanje. Gibanje krepi povezavo telesa z umom in duhom.

Zavestni koraki za boljšo povezavo telesa, uma in duha po knjigi Zdravi pri stotih!

• Igrajte se v snegu. Tecite, tudi v dežju. Če je le mogoče, raje tecite ali hodite po stezah, namesto po asfaltu. Plešite v mesečini. Bosi hodite po travi. Naučite se rolkati, vpišite se v plesni tečaj ali začnite igrati tenis. Poskusite telesne dejavnosti, ki ste jih vedno želeli, vendar jih nikoli niste.

• Namesto da vzamete tableto proti stresu, pojdite na izlet v hribe. Ali izvajajte jogo. Ali pa kolesarite na prostem ali na sobnem kolesu pri odprtem oknu.

• Za boljše spanje se redno gibljite, po možnosti zunaj pri močni svetlobi. Poskušajte najprej vaditi ob različnem času dneva, da boste videli, kdaj vam najbolj ustreza. Zagotovite si vsaj trideset minut zmerne vadbe na dan. Za najboljše rezultate vadite najmanj eno uro vsak dan.

• Ustvarite si tak program vadbe, v kateri boste uživali in bo prilagojena vašemu življenju. Ne glede na vreme, vaše razpoloženje, delovne pritiske ali karkoli si vsak dan zagotovite nekaj vadbe. Zastavite si dosegljive cilje, izpolnjujte jih in uživajte v rezultatih.

• Vsaj enkrat na dan se pri telesnih dejavnostih oznojite.

• Po redni vadbi se zahvalite za naraščanje energije, samozavesti in blagostanja, ki jih doživljate.

• Vprašajte se, kaj vas dela žive, kaj radi delate. Poiščite načine, da izrazite svojo strast in živite svoje življenje.

• Narišite sliko ali naredite kolaž – iz fotografij, izrezanih iz revij –, ki predstavlja, kako doživljate svoje telo, vključno z vsemi stresi, bolečinami in ranami. Potem narišite sliko ali naredite kolaž, ki predstavlja, kako bi vi radi doživljali svoje telo. Naj bo veličastno. Narišite še sliko ali naredite kolaž, ki predstavlja vas, kako delate korake, ki vodijo od prvega k drugemu. Vse tri namestite nekam, kjer jih boste videli vsak dan, morda na steno v spalnici ali kopalnici. Nekam, kjer vas bodo opominjali na vaš namen in vam zagotavljali podporo na potovanju k sreči in izpolnitvi.

• Predstavljajte si svoje telo kot zdravo in celo. Napišite pogodbo s svojim telesom, v kateri izrecno naštejte korake, ki jih boste naredili za izboljšanje svojega zdravja. Določite, koliko časa želite nameniti neposredni skrbi za svoje telo z vadbo. Imejte v mislih, da bo porabljeni čas prinesel ogromen napredek na vseh področjih vašega življenja. Zavedajte se, da je vaša prirojena pravica, da se počutite rekipevajoče in popolnoma žive.

• Ne obračajte pogleda stran od svojega telesa v ogledalu. Naučite se resnično ceniti svojo lepoto. Ostanite pred ogledalom, kolikor dolgo bo potrebno. Bistvo ni v tem, da občudujete kakšno popolno oblino ali videz, ampak da cenite sebe prav takšne, kakršni ste.

• Preživljajte čas z mladimi. Berite knjige otrokom, igrajte se z njimi in jih crkljajte. Naj vas opaja njihovo čudenje. Preživljajte čas s starimi. Spoprijateljite se s starejšimi in se učite od njih. Povabite starejše osebe, naj vam pripovedujejo zgodbe iz svojega življenja. Poiščite si starejše mentorje, ki vas bodo usmerjali k modrosti.

• S svojo družino ali prijatelji se pogovarjajte o ljudeh in dogodkih, ki so vam dali občutek smisla in pomena v življenju.

• Povabite prijatelja, da skupaj gledata zvezde. Ali pa opazujte sončni vzhod ali zahod.

• Povabite prijatelje in svoje drage na skupno proslavljanje pomembnih življenjskih mejnikov.

• Svoj rojstni dan vsako leto proslavite tako, da naredite nekaj, česar niste še nikoli prej.

• Namenite čas ali denar (ali oboje) za nekaj, v kar verjamete. Podpirajte organizacije in ljudi, ki delajo za boljši svet. Zavzemajte se za najvišje možnosti človeštva.

• Vsake toliko časa pojdite na medijski post. Za določeno obdobje izključite televizijo in radio, ne berite časopisov ali revij in izključite računalnik.

• Manj poslušajte glasove sredstev obveščanja javnosti in bolj poslušajte tihi, drobni glas globoko v svojem srcu. V svetu, obdanem z nasiljem, se spomnite pomembnosti svojega miru. V deželi, ki jo pesti naglica, si vzemite čas, da cenite vsak trenutek. V kulturi, ki postaja čedalje bolj razčlovečena, dajte ljudem vedeti, da jih imate radi.

John Robbins
Zdravi pri stotih
Znanstveno dokazane skrivnosti najbolj zdravih in dolgoživih ljudi na svetu
Prevod: Niki Neubauer
Založba Ara – najstarejša zasebna založba v Sloveniji

Več v knjigi Zdravi pri stotih

Pripravila: Mirela Smajić
FB: @izbranozmirelo
IG: izbrano_z_mirelo
www.pravljicna-agencija.si