Po lanskem premoru na oder 73. Ljubljana Festivala spet prihajata Ana Netrebko in Jusif Ejvazov, zvezdniška operna pevca, ki osvajata najelitnejše operne odre. Na torkovem koncertu v Cankarjevem domu bodo zazvenele najlepše arije iz oper Giacoma Puccinija.
V Ljubljano se vračata Ana Netrebko in Jusif Ejvazov, ki tudi po koncu zakonske zveze ostajata sodelavca na odru. Na 73. Ljubljana Festivalu ju bo spremljal Orkester Slovenske filharmonije pod taktirko dirigenta Denisa Vlasenka.
Operni zvezdi spet pri nas
Ruskoavstrijska sopranistka Anna Netrebko velja za eno največjih opernih div našega časa. Redno nastopa po vseh najelitnejših prizoriščih in opernih hišah, med njimi v Dunajski državni operi, Metropolitanski operi, milanski Scali ipd. Večkrat je nastopila tudi v Sloveniji; prvič 30. oktobra 2012 v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma (z orkestrom Slovenske filharmonije, ki jo je nato spremljal tudi na novembrski turneji po Evropi).
Netrebko, ki se je izobrazila na Konservatoriju za glasbo v Sankt Peterburgu, je debitirala pri 22 letih v Marijinem gledališču. Leta 2003 je podpisala ekskluzivno pogodbo z ugledno založbo Deutsche Grammophon, danes pa velja za eno vodilnih in reprezentativnih klasičnih glasbenic.
Azerbajdžanski tenor Ejvazov, ki se je izšolal v Italiji in bil leta 2007 nagrajen s častnim nazivom ljudski umetnik Azerbajdžana, je bil nedavno imenovan za direktorja Azerbajdžanskega državnega akademskega opernega in baletnega gledališča.
Na odru se jima bodo pridružili južnoafriška sopranistka Pumeza Matshikiza, ki je pela na otvoritvi iger Commonwealtha leta 2014, francoski baritonist Jérôme Boutillier, ki je osvojil drugo mesto na Pariškem opernem tekmovanju leta 2019.
Obiskovalce prireditve Večer Puccinijeve glasbe, 26. avgusta, ob 20. uri v Cankarjevem domu, Festival Ljubljana obvešča, da bodo na varovanem območju veljala posebna pravila za zagotavljanje varnosti; izvajanje površinskega pregleda.
Večer Puccinijevih mojstrovin
Večer bo posvečen poznoromantičnemu opernemu skladatelju Giacomu Pucciniju, ki velja za pravega naslednika Giuseppeja Verdija. Puccini se je ustvarjalno napajal predvsem pri ekscesih literarnega naturalizma in glasbi Richarda Wagnerja. Zasijale bodo nekatere najbolj priljubljene točke iz njegovih oper Turandot, Manon Lescaut, La bohème, Edgar, Tosca in Madama Butterfly.
V središču teh tragičnih del so teme usodne ljubezni, trpljenja in smrti, kar skladatelj združuje z razkošno orkestriranim glasbenim stavkom in neponovljivim občutkom za dramo. Rezultat je čustveno močna, globoko ganljiva, predvsem pa enkratna poslušalska izkušnja.
Giacomo Puccini - program večera:
»Popolo di Pekino… Dal deserto al mar…«, uvod Mandarina iz opere Turandot»In questa reggia… Al principe straniero offri la prova ardita, o Turandot«, arija Turandot iz opere Turandot
»Non piangere, Liù… Turandot!... La fossa già scaviam per te che vuoi sfidar l'amor!«, arija Kalafa iz opere Turandot
»Principessa Divina!... Sei pallido, straniero!«, prizor Turandot, Kalafa, Liù in Pinga iz opere Turandot
»Tu che di gel sei cinta… per non vederlo più«, arija Liù iz opere Turandot
»Diecimila anni al nostro Imperatore!... Padre Augusto, conosco il nome dello straniero! Il suo nome e amore…«, arija Turandot in zbor iz opere Turandot
Intermezzo iz opere Manon Lescaut
»Sola, perduta, abbandonata«, arija Manon iz opere Manon Lescaut
»Donna non vidi mai«, arija viteza Grieuškega iz opere Manon Lescaut
»Mario! Mario! Mario!«, duet Tosce in Cavaradossija iz opere Tosca
***
»Ohé, là, le guardie... Sa dirmi, scusi, qual'è l'osteria ...Mimi!...Speravo di trovarti qui...«, tretje dejanje z Mimi, Rodolfom, Musette in Marcellom iz opere La bohème
»Questo amor, vergogna mia«, arija Franka iz opere Edgar
»Vissi d'arte«, arija Tosce iz opere Tosca
»Recondita armonia«, arija Cavaradossija iz opere Tosca
Zbor zaprtih ust iz opere Madama Butterfly
»Vogliatemi bene«, duet Čočo san in Pinkertona iz opere Madama Butterfly