V sklopu platforme Tvoj glas 26, ki mladim ponuja priložnost, da odpirajo teme, ki so zanje ključne v luči prihajajočih državnozborskih volitev spomladi 2026, je potekal že drugi podkast Tvoj glas. S tremi novimi mladimi sogovorniki je voditeljica Katarina Matejčič odprla teme trga dela, podjetništva, stanovanjske problematike in tudi vpliva družbenih omrežij.
V drugi epizodi so sodelovali Kristijan Crnica – Kikifly, glasbenik in vsestranski ustvarjalec, ki je že večkrat spregovoril o izzivih življenja glasbenika v Sloveniji, Katja Grudnik, ena prvih modnih, lepotnih in 'lifestyle' vplivnic v Sloveniji, po izobrazbi pravnica, sicer pa samostojna podjetnica, ki iskreno govori o pasteh digitalnega sveta, ter Marcel Dover, eden od treh mladih ustanoviteljev in tudi direktor uspešnega podjetja Adanta, ki razvija aplikacijo Lime Booking.
Mladi na trgu dela
Pogovor je najprej stekel o trgu dela – tema, ki je takoj ogrela vse tri sogovornike. Poudarili so, da priložnosti za mlade sicer obstajajo, a so pričakovanja pogosto previsoka. Ob tem so seveda izpostavili, da morajo tudi mladi razumeti, da prva zaposlitev morda ne bo sanjska in da je treba nekje začeti in si nabirati izkušnje.
Pomembna točka je bila tudi socialna varnost, za katero je Kristijan izpostavil, da je v Sloveniji za mlade – pa ne samo mlade – pogosto ni. Po njegovem mnenju je to tudi razlog, da se povečuje število mladih, ki odhajajo v tujino.
S podjetniškega vidika je podobno sliko predstavil tudi Marcel, ki je poudaril omejene mehanizme države za zadrževanje talentov. "Tekmujemo z globalnim trgom, mladi pa smo vse bolj mobilni," je dodal kot opozorilo, da je pretočnost kadrov v današnjem svetu enostavnejša – če država ne zna zadržati kakovostnega kadra, bo ta preprosto odšel. Po Marcelovem mnenju bi politika morala resno razmisliti o davčnih razbremenitvah in večjih spodbudah za kakovostne kadre.
Med samozaposlenimi in podjetniki
"Nam se ne splača biti bolan," je v podkastu povedala Katja, samozaposlena, ki se pogosto sooča z opazkami, da samozaposleni udobno krojijo svoj delovni čas. "Če si samostojni podjetnik, delaš tudi z visoko vročino, ker si izpada dohodka preprosto ne moreš privoščiti." Skupaj so se vsi trije sogovorniki strinjali, da je podjetniško okolje nestabilno, predvsem pa premalo podporno za mlade brez finančne varnostne mreže.
Le kdo si lahko kupi stanovanje?
Stanovanjska problematika je tema, ki jo mladi pogosto izpostavljajo. Stanje na slovenskem nepremičninskem trgu je vsem dobro poznano. Realnost, kot jo je v podkastu izpostavila tudi Katja, je, da si večina mladih lastnega stanovanja preprosto ne more privoščiti brez pomoči staršev. "Ne poznam nikogar, ki bi si sam kupil stanovanje," pove in skupaj s sogovorniki izpostavijo probleme kreditne nedostopnosti, strašljivo visoke cene nepremičnin in neurejen najemniški trg. Vse to, po mnenju gostov, vpliva tudi na odločitve glede ustvarjanja družine.
Vpliv družbenih omrežij
Na koncu so odprli še temo družbenih omrežij, danes nepogrešljivega orodja v zasebnem in poslovnem življenju. Hkrati je to za mlade tako priročen, če ne celo nujen komunikacijski kanal, hkrati pa tudi vir izjemnega pritiska. Kristijan je opozoril na iluzijo popolnih življenj in vpliva na mentalno zdravje mladih: "Na omrežjih vidiš samo nakopičeno srečo drugih." Poglejte v podkastu, kako so se potem sogovorniki opredelili do morebitne omejitve za mlajše uporabnike, kot je to pred nedavnim uvedla Avstralija.
V drugi epizodi podkast Tvoj glas so tako mladi ponovno jasno prepoznali sistemske težave na področjih, ki pomembno vplivajo na njihovo kakovost življenja in karierni razvoj. Želijo, da bi bile njihove izkušnje in potrebe resno upoštevane pri oblikovanju prihodnjih političnih odločitev.


