6. 2. 2008, 13:30 | Vir: Playboy

Ambasadorji hitrosti

Bor Dobrin

Prva, druga, sklopka, tretja ... ali nekaj podobnega je svoj čas godel jugonostalgik Rambo Amadeus. In tako nekako med svojimi nastopi pod čelado godejo tudi dirkači. Kdo so slovenski junaki, ki najbolje sučejo volan ali privijajo ročico plina? Predstavljamo vam štiri Playboyeve izbrance!

Priznamo, to je bila precej težka odločitev. Koga izbrati med štiri najhitrejše Slovence? Takšnih, ki bi sodili v naš izbor, je seveda mnogo preveč, prostora v reviji pa vedno premalo. Ko začne človek takole premetavati arhive in primerjati rezultate, postane vse skupaj še teže. Pa smo se zato odločili, da obveljajo naslednji kriteriji: iskali smo še vedno aktivnega dirkača, ki nastopa s slovensko vozniško licenco, upoštevali smo njegove dosežke doma in v tujini, pa seveda tudi pomembnost tekmovanja, jakost konkurence v posameznem tekmovalnem razredu, poleg tega pa sta morala biti dva dirkača avtomobilista, dva pa motorista.

V nasprotnem primeru bi bila odločitev bistveno bolj na strani motoristov, ki so generalno gledano v Sloveniji uspešnejši – vsaj kar se tiče nastopov v tujini. A treba je upoštevati dejstvo, da je motociklizem mnogo cenejši in predvsem dostopnejši šport od avtomobilističnega.

Kakorkoli že, naš izbor je tak, kot si ga lahko ogledate na fotografijah, seveda pa nismo pozabili uspehov Mateja Žagarja, Mateja Ferjana, SaŠa Kraglja, Andreja Jereba, Vladimirja StankoviČa, Romana Jelena, Jake MoŽeta, Berta Camleka, Marka Jermana, AleŠa Preka, Bena Šterna, AleŠa Hlada, Nine JeranČiČ, DuŠana Benedika in drugih večkratnih slovenskih prvakov in osvajalcev odličij na svetovnih in evropskih prvenstvih ter na dirkah doma in v tujini. In kar se tiče dirk doma, velja dodati, da je ob pomanjkanju sponzorskih sredstev in ustrezne dirkaške infrastrukture to kljub velikemu zanimanju gledalcev na sončni strani Alp na žalost še vedno predvsem domena zanesenjakov.

Darko Peljhan

Darko Peljhan je že med svojim aktivnim nastopanjem v reliju postal legenda. Njegova rodna in takrat povsem zaspana Idrija je danes najbolj dirkaško mesto v Sloveniji, in prav od tam prihajajo številni mladi vozniški talenti, ki jim je bil ravno Peljhan s svojim modrim VW golfom takrat dirkaški vzor. Lahko bi dejali, da je zaradi njegove ljubezni do avtošporta v Idriji avtomobilizem postal to, kar je za Gorenjce smučanje: lokalni šport!

Petkratni državni prvak je vsa leta nastopal v tandemu z Miranom Kacinom, ki je lani po Darkovem začasnem slovesu od dirkaškega volana presedlal v sovozniški sedež njegovega nekdaj največjega tekmeca Andreja Jereba. Danes s seboj na vročem sovozniškem sedežu prevaža mlajšega brata nekdanjega sovoznika, Igorja Kacina. Darko, ki sicer obožuje pire krompir, ima tudi precej nenavaden hobi, saj je pred kratkim opravil letalski izpit in si kupil svoj helikopter, s katerim leta nad Idrijo. Obljubil nam je primerjalni test helikopterja in njegovega dirkalnega avta. Ekskluzivno za Playboy! Držimo ga za besedo.

  • Rojen: 21. 12. 1969
  • Prebiva: Idrija
  • Prva dirka: 1990 Rally Saturnus
  • Državni prvak: 5x
  • Uspehi v tujini: Udeležba na reliju Monte Carlo in San Remo.
  • Trenutni status: Za ekipo Petrol Racing nastopa na državnem prvenstvu Slovenije s 300-konjsko zverino, ki sliši na ime mitsubishi lancer evolution 8 – trenutno vodi v točkovanju državnega prvenstva v reliju.

David Rotar

Mladi David Rotar je nedvomno slovenski ambasador hitre vožnje in po mnenju poznavalcev trenutno edini Slovenec, ki bi ga lahko morda nekoč res videli za volanom dirkalnika formule 1. David je kaj kmalu prerasel slovensko karting sceno in se odpravil dirkat v Italijo, kjer je konkurenca največja. Kot tovarniški voznik za različne proizvajalce karting opreme je David tako rekoč vsak vikend na kaki dirki in uspehi ob tako trdem delu niso izostali. Ker je seveda želja po višjem in močnejšem vedno navzoča, je Rotar letos presedlal v pravi enosedežni bolid.

S svojimi poskusnimi vožnjami je osupnil navzoče in tako so ga odprtih rok sprejeli v italijansko moštvo Mascheroni Corse in mu zaupali volan v formuli Renault Monzi, kjer bo nadaljeval svojo kariero, saj pravi, da se njegova doba v kartingu počasi izteka. David, ki rad vozi tudi motocikel, v prostem času pa kolesari ter igra košarko in nogomet, je v letu 2002 od slovenske Avto-moto zveze za svoje uspehe prejel tudi priznanje v obliki med dirkači tako želene kristalne čelade.

  • Rojen: 7. 7. 1988
  • Prebiva: Brezovica pri Ljubljani
  • Prva dirka: 1998 v kartingu
  • Državni prvak: 4x
  • Uspehi v tujini: 10. mesto na evropskem prvenstvu v kartingu, 5. mesto v formuli Renault Monza, 1., 3. in dvakrat 4. mesto na prvenstvu open Masters v kartingu (Italija).
  • Trenutni status: Nastopa za italijansko moštvo Mascheroni corse v formuli Renault Monza, kjer je trenutno na 9. mestu v skupnem seštevku.

Igor Jerman

Vedno dobro razpoloženega in prešerno nasmejanega Igorja so dobro sprejeli tudi največji asi na svetovni moto sceni, ko je več let nastopal v razredu superbike za poltovarniško moštvo Team Bertocchi Kawasaki. Postavni mladenič je edini slovenski svetovni prvak v bencinskih športih. Ko je leta 2002 v domačo Depalo vas prinesel pokal za naslov svetovnega prvaka, ki ga je osvojil s suzukijem GSX 1000 R, je zabava trajala do ranega jutra. Ravno pred fotografiranjem za našo revijo si je Igor prislužil mavčno oblogo, a kot pravi sam:

»Zlomov in odrgnin že dolgo ne štejem več. Padci in poškodbe so sestavni del moto športa.« Jermanovi so verjetno ena najbolj dirkaških družin, kajti Igorja na večini dirk spremljajo tudi mama, oče in sestra, njegov mlajši brat Marko pa že nekaj časa stopa po Igorjevih stopinjah, saj zmaguje v državnem prvenstvu Slovenije in nastopa tudi na evropskem prvenstvu v razredu supersport 600. Če bo harmoniko igral tako dobro kot Igor, lahko kmalu pričakujemo še kak naslov svetovnega prvaka.

  • Rojen: 12. 7. 1975
  • Prebiva: Depala vas pri Domžalah
  • Prva dirka: 1989 s tomosom BT 50
  • Državni prvak: 4x
  • Uspehi v tujini: 7. mesto na svetovnem prvenstvu v razredu superbike, zmaga na dirki 24 ur Le Mansa, naslov svetovnega endurance prvaka z ekipo Zhong Shen Suzuki v sezoni 2002.
  • Trenutni status: Nastopa v svetovnem prvenstvu razreda endurance za moštvo Team Yamaha Austria – trenutno so na drugem mestu v skupni razvrstitvi.

Miran Stanovnik

Kdor Stanovnika ne pozna pod vzdevkom »Puščavski lisjak« in po njegovih uspehih na vztrajnostnih relijih Pariz–Dakar, Baja, Dubaj, Maroko, Tunizija in drugih peščenih avanturah, ga najbrž pozna kot zapriseženega smučarja, Elanovega demonstratorja tehnike telemark, inštruktorja terenske vožnje z avtomobili in motocikli, poveljnika slovenske vojske in še kaj bi se našlo. Multi Miran je trenutno na okrevanju po operaciji kolena, kar je posledica številnih padcev na puščavskih relijih, toda to mu ne jemlje poguma in Miran že snuje načrte za štart na letošnjem reliju Dakar, ki bo, kot pravi Miran, hkrati tudi njegov zadnji.

A tisti, ki ga dobro poznamo, mu ne verjamemo preveč, saj je enako dejal tudi, ko se je vrnil s svojega prvega Dakarja in domov prinesel prestižno in nadvse cenjeno nagrado za fairplay, saj je pomagal sotekmovalki Andrei Mayer. Kot pravi adrenalinski plejboj je Miran seveda kavalir, in ko smo ga povprašali po njegovih hobijih, je njegova boljša polovica hudomušno pripomnila, da je pogledovanje za lepimi dekleti nedvomno največji.

  • Roj: 1. 8. 1964
  • Prebiva: Log pri Brezovici
  • Prva dirka: 1984 v motokrosu
  • Državni prvak: Ne nastopa v Sloveniji.
  • Uspehi v tujini: 15. mesto v generalnem seštevku vztrajnostnega relija Pariz–Dakar, 2. mesto na istem reliju v svoji kategoriji, zmaga na reliju v Dubaju.
  • Trenutni status: Okreva po operaciji kolena in se pripravlja na skorajšnji nastop na svojem jubilejnem, 10. reliju Pariz–Dakar.

TEKST: Gaber Keržišnik

FOTO: Bor Dobrin

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec