23. 4. 2008, 13:37 | Vir: Playboy

Božji sin

Aleš Pavletič

Grški Phaeton je pravzaprav tragični junak, nič kaj posebej pozitivna osebnost, je pa hkrati tudi v marsičem podoben današnjim mulcem. Kot sin boga sonca Heliosa se je junačil in postavljal pred vrstniki in očetu z zvijačo speljal ognjeni voz. V voz vpreženi krilati konji, močni in agresivni, so bili pretrd oreh za mlade roke, pa so se vsi skupaj po divji vožnji po nebu raztreščili na zemlji.

A naj vam mitološko ozadje ne vzbuja negativnih asociacij. Sicer pazite, komu boste zaupali svoj novi ognjeni voz, a k phaetonu pristopite neobremenjeni in vanj sedite z zahtevami, ki jih narekuje cena tega avtomobila. Ne bo vas razočaral; že zunanja pojava je agresivno kupejevska, čeprav je phaeton štirivratna limuzina, notranjost pa odličen primer nemškega pristopa k opremljanju dnevne sobe.

Že francoska kočijaška manufaktura je povzela ime phaeton za posebno vrsto kočij. Jasno, prestižnih, je pa vredno omeniti, da so takšne kočije vozili lastniki in ne njihovi kočijaši. Se pravi: užitek v vožnji. Tudi pozneje, ko so kočije motorizirali, se je ime ohranilo in podredilo evoluciji osebnih prevoznih sredstev. In navsezadnje: celo Horch, eden od prednikov današnjega Audija, ki je danes del koncerna Volkswagen, je izdeloval avtomobile s takšno karoserijsko zasnovo.

Filozofija imena torej ostaja; phaeton je še vedno prestižno prevozno sredstvo večjih mer in razkošja, namenjen uživaškim (in bogatim) poslovnežem ter zavistnim pogledom manj premožnih poznavalcev. Je avtomobil velikih zunanjih mer in že zaradi tega ne more ostati neopažen. Poleg tega se mu sploh ni treba sramovati družbe, v katero je pogumno zakorakal; družbe, kjer že leta vlada neki red in ki ga bo phaeton skušal čisto brez kompromisov podreti, se pravi vsaj delno podrediti v svojo korist.

Družba, o kateri govorim, je pretežno nemška, vmes se sem ter tja vrine kak primerek švedskega ali ameriškega izvora, čeprav ne eden ne drugi po specifikacijah ne sodita zraven. To je za phaetona prednost. Slaba stran visoke družbe pa je, da je tam že njegov bratranec, približno enako star (mlad), približno enako (če ne za spoznanje bolje) tehnično zasnovan, a z (za zdaj) kar opazno več imidža: audi A8. Z njim bo težko in zmaga enega ali drugega pomeni na koncernski ravni poraz.

Tam najbrž upajo, da bosta oba zmagala nad drugima dvema »velikima«, nad bavarsko sedmico in nad baden-würtenberškim (da ne rečem švabskim) razredom S.

Uh, tole ne bo lahko. Tehnično podkovani in predvsem pogona vešči se klasiki gnanih zadnjih koles ne bodo odrekli. Drugi že tako ali tako »krožijo« kot jastrebi od ene do druge znamke, k tisti pač, ki predstavi v tistem trenutku nov model. S tega zornega kota je možnost za zmago bolj jalova.

Ampak če se znebimo sicer (pri tolikšnem denarju) močnega bremena, ki ga nosi imidž, phaeton lahko prijetno preseneti. Verjetno je v tem trenutku najbolj čedna limuzina te velikosti, je eleganten in vreden zavisti. Dama se ga ne brani, tudi če je »njen« le sovoznikov sedež, ponoči pa phaeton z zadnjimi lučmi na široki in nizki karoseriji še posebno izraža moč in energijo. Kapo dol!

Dvomim, da bi še tako zahteven kupec odšel iz salona nepotešen; motorji so vsi po vrsti dovolj zmogljivi, izdelava je vrhunska in materiali so boljši kot v marsikateri prestižno in s prefinjenim okusom opremljeni pisarni. Če je na seznamu dodatne opreme edino merilo leva stran, se pravi, da desna s cenami sploh ne pomeni omembe vrednih zadržkov, tudi ne bo neizpolnjenih želja. Na kratko: kar si izmislite – to phaeton (lahko) ima.

In kaj si smete omisliti? Najboljše usnje, najžlahtnejši les, najboljšo plastiko, zadnji hit tehnike v obliki navigacije, televizije, zvočnega procesiranja. Pa potovalni računalnik z neštetimi funkcijami, klimatsko napravo, ki razdeli klimo v avtomobilu na štiri dele, parkirni pripomoček z zvočnim in vidnim opozorilnim sistemom, odličen samodejni menjalnik, dobre (električno) nastavljive udobne sedeže pa ...

Troje je pri avtomobilih te sorte izjemno pomembno: imidž pojave, vtis prestiža in udobja ter vožnja. Phaeton pri prvi šele pridobiva (in ima dobre izhodiščne pogoje), pri drugi (po opisanem in preizkušenem) nimamo pripomb, v vožnji pa povsem izpolni pričakovanja. Tudi z najšibkejšim, 3,2-litrskim 6-valjnim motorjem (in v takšni kombinaciji le s prednjim, torej z dvokolesnim pogonom) se bo zlahka in v umirjenem slogu kosal z maso prek dveh ton. Večja, po navoru in moči zmogljivejša motorja prineseta le še dodatno rezervo, bolj kot to pa še dodaten prestiž.

Sicer zaobljena, prek pet metrov dolga karoserija, široka decimeter manj kot dva metra, se od daleč zdi okorna, a sta njena preglednost in mehanika takšni, da vožnja v mestu ne bo mučna. Omejevala vas bo le velikost parkirnega mesta ali garaže. Povsem drugače je na avtomobilski cesti, kjer se phaeton počuti domače. Drsenje po črni kači skozi zrak je mirno, tiho, lahkotno, in če se bo vozniku zahotelo, bo pri 200 in več kilometrih na uro del svoje pozornosti zlahka usmeril drugam, se na primer posvetil potnici ali – če ne gre drugače – poslovnim partnerjem.

Tudi zračno vzmetenje, ki mu lahko nastavite trdoto v štirih stopnjah, naredi svoje: ponuja udobno blaženje neravnin v štirih različnih kompromisih s togostjo podvozja. Če sebi ustrezno nastavite trdoto podvozja in če je cilj oddaljen nekaj sto kilometrov, iz phaetona ne boste izstopili utrujeni in zlomljeni, za kar se je treba zahvaliti tudi odlični klimatski napravi in udobnim sedežem. Le živčnemu ovinkarjenju po podeželski cesti se skušajte ogniti; saj ne, da je ne bi zmogel, ampak phaeton je vse prej kot namenjen temu.

Zato verjemite: če ga boste preizkusili, boste iz njega izstopili zadovoljni. Takrat se vam bo morda celo zazdelo, kakor da je od boga poslan. Ampak ni. Je le vrhunski izdelek iz Wolfsburga.

Volkswagen Phaeton 3.2 V6

Motor: bencinski

Prostornina (cm3): 3189

Največja moč (kW/KM): 177/240 pri 6200 vrt/min

Največji navor (Nm): 310 pri 3000 vrt/min

Največja hitrost (km/h): 225

Pospešek 0–100 km/h (s): 8

Poraba (l/100 km): 10/20

Osnovna cena (sit): 12.989.764

Volkswagen Phaeton 6.0 W12

Motor: bencinski

Prostornina (cm3): 5998

Največja moč (kW/KM): 309/420 pri 6000 vrt /min

Največji navor (Nm): 550 pri 3500 vrt/min

Največja hitrost (km/h): 250

Pospešek 0–100 km/h (s): 6

Poraba (l/100 km): 10/24

Osnovna cena (sit): 22.978.525

Volkswagen Phaeton 5.0 V10 TDI

Motor: turbodizelski

Prostornina (cm3): 4921

Največja moč (kW/KM): 230/310 pri 4000 vrt/min

Največji navor (Nm): 750 pri 2200 vrt/min

Največja hitrost (km/h): 250

Pospešek 0–100 km/h (s): 7,7

Poraba (l/100 km): 8/14

Osnovna cena (sit): še ni na voljo

TEKST: Vinko Kernc

FOTO: Aleš Pavletič

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel