Ena najbolj uspešnih osebnih trenerk pri nas Manca Šepetavc o tem, da si poleg trenerja tudi psiholog, motivator in vzornik

Dialog

24. 9. 2021, 11:00 | Aktualno | Piše: Živa Avžner

                            Ena najbolj uspešnih osebnih trenerk pri nas Manca Šepetavc o tem, da si poleg trenerja tudi psiholog, motivator in vzornik (foto: Dorian Hauptman) Dorian Hauptman

Manca Šepetavc je nekdanja profesionalna atletinja, ki je po prenehanju z atletiko našla drugo strast. Postala je osebna trenerka, ki spreminja pogled na življenje številnim posameznikom. S svojim spletnim športnim izzivom Badass Bejba je pokazala, da ljudi poleg njene športne podkovanosti motivira njena sproščenost, odkritost in neskončna dobra volja.

M: Kako ste preživeli letošnji dopust in ali ste si privoščili odklop od treningov in izključno zdrave prehrane?

Nad pričakovanji. Zelo sem hvaležna, da sem lahko kljub trenutni situaciji po letu dni odpotovala v drugo državo. Letos sem svoj glavni dopust preživela v Španiji na Mallorci. Mallorca me je res zelo presenetila. Sama obožujem latino glasbo in tam je bila res na vsakem koraku. Všeč so mi bile plaže, energija ljudi in hrana. Definitivno se poskušam poleti odklopiti in se čim manj omejevati - tudi pri prehrani. Privoščila sem si dober sladoled, koktejl in tudi kakšen burger s krompirčkom. (smeh) 

"Potrebno je ves čas loviti ravnotežje v življenju. Na vseh področjih."

M: Je zajtrk pomemben za začetek dneva? 

Zame je zajtrk pomemben del dnevne rutine. Da mi energijo za dober začetek dneva in mi predstavlja čas zame. Preprosto uživam, ko si zjutraj pripravim zajtrk, si skuham dobro kavico in sem v tišini sama s sabo. Po zajtrku sem res pripravljena na vse obveznosti, ki me čakajo v dnevu.

Manca Šepetavc in njen partner Dorian Hauptman. Dorian Hauptman

Manca Šepetavc in njen partner Dorian Hauptman.

M: Kaj predlagate nekomu, ki želi priti na tirnice zdravega prehranjevanja in gibanja, vendar ne ve, kako začeti in mu morda gibanje predstavlja muko?

Predlagam, da si najprej poišče osebnega trenerja, ki mu bo znal predstaviti vaje in podati napotke glede uravnotežene prehrane. Ljudje potrebujemo motivacijo in usmeritve, saj drugače hitro obupamo in pademo nazaj na začetek. Dandanes so na voljo tudi online programi, ki so cenovno tudi bolj dostopni in prav tako nudijo odlične treninge, zdrave recepte in usmeritve h prehrani. Enkrat, ko se pri sebi odločimo za spremembo, in vidimo prve rezultate, nam postane vse lažje. Ko uspemo ponotranjiti aktivno dnevno rutino, nam gibanje ne predstavlja več muke, ampak čisti užitek. Užitek, saj se po treningu počutimo bolje! Imamo več energije, motivacije in zagona

Energična Manca 4. oktobra prične s svojim programom Badass bejba 2.0, ki omogoča doseganje lastnih ciljev preoblikovanja postave - ne glede na to, kakšni so. Odklikajte na njeno spletno stran in si preberite več!
M: Ste izjemna športna motivatorka in vedno odražate dobro voljo ter energijo. Verjetno pa vloga trenerja ni tako enostavna kot se nam zdi na prvi pogled?

Res je. Trener res ni lahek poklic, saj od tebe zahteva celoto. Poleg tega, da si trener, moraš biti zraven tudi psiholog, motivator in vzornik. Ta poklic zahteva veliko energije, ampak, ko se vprašam: »Bi počela kaj drugega?« je moj odgovor vedno odločen: »Ne.« Preprosto uživam v delu z ljudmi in v njihovih napredkih. V tem delu se počutim živo in izpopolnjeno.

M: Kaj je vaš recept, ko zmanjka motivacije?

Vsi smo ljudje in imamo vzpone ter padce. Tudi meni se kdaj zgodi, da padem iz svoje dnevne rutine - nič hudega. V tistem trenutku potrebujemo samo pavzo in prav je, da si jo tudi vzamemo. Res pa je, da se je potem potrebno hitro pobrati in vztrajati naprej. Ne smemo si dovoliti, da preveč pademo iz rutine, kajti potem moramo ponovno vložiti veliko več truda, da rutino vzpostavimo nazaj.

"Motivacija je zelo dobrodošla, vendar se na njo ne moremo zanašati, saj ta pride in gre. Bistvenega pomena je utrjena dnevna rutina, ki nas vodi v procesu do svojih ciljev."

M: Kako najti tisto pravo ravnovesje med uživanjem v hrani in poležavanjem ter zdravo prehrano in gibanjem? 

Tako, da poslušamo sebe in svoje telo. Da si vzamemo čas za premor od treningov takrat, ko to res rabimo in čutimo utrujenost. 

Dorian Hauptman

Pri prehrani pa se moramo naučiti jesti vsega po malo, saj bomo samo tako držali to ravnovesje. Takrat, ko nam zapaše sladko, si privoščimo kaj sladkega brez slabe vesti. Če se preveč odpovedujemo, bomo slej kot prej obupali nad uravnoteženo prehrano in posledično tudi nad treningi. In pa, da smo pri vsem tem potrpežljivi in vztrajni.

M: Kaj predlagate nekomu, ki si želi v fitnes, vendar ne zbere poguma, da bi ga dejansko obiskal ter morda ne ve, kako se tam znajti?

Za začetek si poiščete osebnega trenerja ali pa se udeležite skupinskih vadb. Pomembno je, da se vsak začetnik nauči pravilne izvedbe vaj, saj tako ne pride do nepotrebnih poškodb in bolečin. Ko se pravilno gibamo, potem v treningih tudi uživamo in napredujemo. Če smo brez znanja in se gibamo napačno, ne uživamo v treningih - vedno nas kaj boli, hitro obupamo in ne napredujemo na dolgi rok.

Vsak si ne more privoščiti osebnega trenerja in to je seveda razumljivo. Je pa zato na voljo veliko dobrih skupinskih vadb ali pa online programov, ki so cenovno bolj dostopni.

Živa Avžner
novinarka