Facebook bo še letos pričel s preverjanji, kdo stoji za političnimi oglasi

7. 4. 2018, 10:45 | Aktualno | Vir: STA
Facebook bo še letos pričel s preverjanji, kdo stoji za političnimi oglasi (foto: profimedia) profimedia

Družba Facebook, ki se je ujela v afero zlorabe podatkov pred volitvami v ZDA, je v petek sporočila, da bo preverjala identiteto naročnikov političnih oglasov. Za vsak politični oglas na njihovi platformi naj bi zahtevala podatke, kdo je njegov plačnik, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Nove smernice delovanja naj bi predvidevale, da bo vsako politično sporočilo nosilo oznako "politični oglas" in ime osebe ali organizacije, ki plačuje zanj. Naročniki bodo morali razkriti svojo identiteto in lokacijo.

"Ti ukrepi sami po sebi ne bodo ustavili vseh poskusov izigravanja sistema. Bodo pa močno otežili poskuse, da bi se ponovilo, kar so Rusi naredili med volitvami 2016 z uporabo lažnih profilov in strani za oglaševanje," je prek svojega računa na Facebooku sporočil ustanovitelj ter glavni izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg.

V ločenem uradnem sporočilu iz njegovega podjetja so navedli, da bodo spremembe izboljšale transparentnost in verodostojnost omrežja. "Verjamemo, da ko boš obiskal stran in videl oglas na Facebooku, boš takoj vedel, od kod ta prihaja," so zapisali. "Oglaševalci ne bodo smeli objavljati političnih oglasov, ne da bi prej dobili dovoljenje za to," so še dodali.

Nov način delovanja naj bi stopil v veljavo še letos, pred delnimi kongresnimi volitvami novembra v ZDA. V ta namen bodo po besedah Zuckerberga morali "najeti več tisoč dodatnih ljudi".

Facebook se je znašel pod udarom kritik, ko je soustanovitelj podjetja Cambridge Analytica, ki se ukvarja z obdelavo podatkov, novinarju pod krinko razkril, da so informacije o več milijonih uporabnikov Facebooka prevzeli brez njihovega soglasja in jih nato uporabili v predvolilni kampanji za ameriške predsedniške volitve in britanski referendum o izstopu iz EU.

Facebook je v sredo ocenil, da je britanski Cambridge Analytica prišel do podatkov okoli 87 milijonov njegovih uporabnikov. Po ocenah Evropske komisije naj bi bilo med njimi do 2,7 milijona prebivalcev EU.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri