29. 3. 2019, 10:15 | Vir: STA

Facebook pred evropskimi volitvami zaostruje pravila oglaševanja

profimedia

Družbeno omrežje Facebook je napovedalo, da bo pred majskimi evropskimi volitvami zaostrilo pravila oglaševanja, s čimer želijo preprečiti vmešavanje v volitve iz tujine, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

"Da bi preprečili zlorabe in vmešavanje, bodo morali vsi oglaševalci v EU v svoji državi prejeti dovoljenje za objavljanje oglasov, povezanih z volitvami v Evropski parlament," je v četrtek na blogu zapisal predstavnik Facebooka Richard Allen.

Družba upa, da bo z dodatnim preverjanjem identitete in lokacije oglaševalcev ustvarila "oviro za vse, ki razmišljajo, da bi naše oglase uporabili za vmešavanje v volitve iz tujine", je pojasnil Allen.

Le klik do razkritja plačnika oglasa

Oglaševalci političnih vsebin bodo morali razkriti svojo identiteto, uporabniki Facebooka pa bodo lahko s klikom na poseben gumb ugotovili, kdo je plačal oglas. Podatki o tovrstnih oglasih bodo v spletni knjižnici dostopni sedem let.

Omejitve bodo veljale za vse vsebine v okviru kampanje za politike in politične stranke, kot tudi za oglase, ki spodbujajo k udeležbi na volitvah ali ljudi od tega odvračajo.

Allen je sicer priznal, da morda nova pravila ne bodo dovolj, da bi preprečili manipulacije na Facebooku. "Bojujemo se s pametnimi, kreativnimi in dobro financiranimi nasprotniki, ki spremenijo taktiko, ko zaznamo zlorabe," je zapisal.

Odziv na dogajanje v letu 2016

Podobne ukrepe je družbeno omrežje uvedlo že pred volitvami v Kanadi in Indoneziji.

Facebook je sicer deležen pozivov k okrepitvi transparentnosti in preverjanja, odkar je ruska propaganda skušala vplivati na ameriške predsedniške volitve leta 2016.

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec