Hollywoodska legenda Kirk Douglas umrl star 103 leta

6. 2. 2020, 10:10 | Aktualno | Vir: STA
Hollywoodska legenda Kirk Douglas umrl star 103 leta (foto: profimedia) profimedia

V 104. letu starosti se je poslovil igralec Kirk Douglas, vsestranski karakterni interpret in ena od legend zlate dobe Hollywooda. Dolgo je sodil med najproduktivnejše hollywoodske igralce, saj je posnel okoli 90 filmov v šest desetletij dolgi karieri. Med najbolj znanimi so bili Šampion, Mesto iluzij, Sla po življenju in Spartak.
 

"Z veliko žalostjo z bratoma sporočamo, da nas je zapustil Kirk Douglas," je na Facebooku objavil njegov sin, prav tako filmski zvezdnik Michael Douglas. Dodal je, da je bil "za svet legenda, igralec zlatega obdobja filma, ki je dobro živel v svojih zlatih letih, človekoljub, ki je bil zavezan pravičnosti in idealom, v katere je verjel, ter s tem postavil standarde za vse nas".

Kirk Douglas je na filmskem platnu znan po vlogah v dramah, vesternih in vojnih filmih.

Specializirana revija The Hollywood Reporter je med deset filmov, v katerih je nastopil in si jih je vredno ogledati, uvrstila Šampiona (1949), ki mu je prinesel mednarodno slavo in prvo nominacijo za oskarja, ter filme Fant s trobento (1950), Ace in the Hole (1951), Detektivska zgodba (1951) in Mesto iluzij (1952), za katerega je dobil drugo nominacijo za igralskega oskarja.

Za nadaljnjih pet njegovih najboljših filmov je opredelila 2000 milj pod morjem (1954) po istoimenski knjigi Julesa Verna, Slo po življenju (1956), ki mu je prinesla tretjo nominacijo za igralskega oskarja. Sodeloval je tudi s slovitim režiserjem Stanleyjem Kubrickom pri filmu Steze slave (1957) in Spartaku (1960), v katerem je navdušil gledalce kot suženj, ki je postal gladiator.

Prestižnega kipca za najboljšo vlogo ni nikoli dobil, pač pa je leta 1995 prejel častnega oskarja za 50 let delovanja v filmski sredini. V utemeljitvi nagrade so po pisanju francoske tiskovne agencije AFP zapisali, da si jo je prislužil kot "kreativna in moralna avtoriteta v filmski skupnosti". Igralec se je ukvarjal tudi z režijo in producentstvom, skupaj z drugo ženo pa se je posvečal tudi filantropiji.

Kot eden zadnjih igralcev hollywoodske zlate dobe je Douglas, rojen v New Yorku v družini ruskih priseljencev judovske vere, preživel rane v drugi svetovni vojni, helikoptersko nesrečo in kap v 90. letih ter družinsko tragedijo, v kateri je leta 2004 zaradi predoziranja z alkoholom in drogami izgubil 46-letnega sina Erica, ki je bil prav tako igralec.

Zadnja leta se 103-letnik ni več pogosto pojavljal v javnosti, se je pa oglasil leta 2016 in opozoril na to, kakšne so lahko za ZDA posledice izvolitve Donalda Trumpa, predvsem v luči njegovih stališč do migrantov. Spominjal se je, kako je bil kot 16-letnik leta 1933 priča temu, da se je v Nemčiji na oblast povzpel človek, ki ga sprva nihče ni jemal resno. "Menili so, da gre za klovna, ki ne bo mogel zapeljati izobražene in civilizirane ljudi s svojimi nacionalističnimi, sovražnimi govori," je misel igralca povzela AFP.

Tudi njegov sin Michael Douglas je priznani oskarjevec. Ta je za očetov 100. rojstni dan z ženo Catherine Zeta-Jones na Beverly Hillsu pripravil razkošno zabavo, ki se je je udeležilo 130 gostov, med katerimi so bile številne hollywoodske osebnosti, tudi Steven Spielberg.

Kirk Douglas in Michael Douglas sta pred kamero prvič skupaj nastopila leta 2003 v avtobiografsko navdahnjeni komediji Vse ostane v družini. Njun odnos pa ni bil ves čas skladen, saj je imel nadebudni igralec Michael dolgo občutek, da odrašča v očetovi senci. Po omenjenem filmu pa se je po pisanju AFP njun odnos izboljšal.

Pri Ameriškem filmskem institutu so Kirka Douglasa uvrstili na 17. mesto med največjimi igralskimi legendami. Navedli so, da je pogosto igral nasilneže in nemoralne povzpetnike ali s samim seboj obsedene grabežljivce, a je vseeno ostre robove svojih likov uspel obarvati s sočutjem, bolečino, mestoma tudi z duhovitostjo.

Prva biografija o njem z naslovom The Ragman's Son je izšla leta 1988, sledilo pa ji je še deset naslovov. V prvi biografiji je Kirk Douglas zapisal: "Pri delu sem se vselej držal teorije, da moraš med igranjem šibkega karakterja najti trenutek, ko je močen. In če igraš človeka z močnim karakterjem, moraš najti trenutek njegove šibkosti."